chceauto.pl
x
Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-06-19 Opinie
Jeszcze przed końcem roku w salonach pojawi się druga generacja Peugeota 2008. Auto, pierwszy raz w historii modelu, oferowane będzie również z napędem elektrycznym.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Drugie wcielenie popularnego crossovera bazuje na modułowej platformie CMP. Auto jest aż o 14 cm dłuższe od poprzednika. Mierzy teraz 4,3 m długości, 1,7 m szerokości i 1,54 m wysokości. Miejski z natury pojazd może się wiec pochwalić wymiarami zbliżonymi do... Poloneza.
Rozstaw osi różni się w zależności od wersji. W odmianach spalinowych wynosi on 2,61 m. W elektrycznej wersji e-2008 to 2,65 m.
Z zewnątrz samochód przypomina nieco współczesną 3008-kę. Mamy więc charakterystyczne kły tygrysa wkomponowane w kształt reflektorów i świateł DRL. W linii bocznej doszukać się można inspiracji nową Toyotą RAV4.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Środek to m.in. kolejna wersja 3D i-Cockpit z elektronicznymi zegarami i dotykowym, skierowanym w kierunku kierowcy, wyświetlaczem. W najwyższych odmianach wyposażeniowych centrum sterowania systemu info-rozrywki może mieć przekątną 10 cali. Sam system obsługiwać też można za pomocą poleceń głosowych. Peugeot zwraca uwagę na wysokiej klasy materiały wykończeniowe (w wyższych odmianach skóra i alcantara) oraz takie detale, jak np. cztery gniazda USB czy miękkie materiały użyte w kabinie. Lista opcji to chociażby adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych (działa w zakresie 5-140 km/h) czy asystent parkowania.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Wszystkie modele, niezależnie od wersji napędowej, pochwalić się mogą bagażnikiem o objętości 405 l. W odmianach z klasycznym napędem do dyspozycji jest jeszcze dodatkowy schowek pod podłogą o objętości 29 l

Klienci mogą wybierać między benzynowym 1,2 l PureTech lub wysokoprężnym 1,5 l BlueHDI. Pierwszy dostępny będzie w trzech odmianach: 100 KM (205 Nm), 130 KM (230 Nm) oraz 155 KM (240 Nm). Podstawowy wariant ma ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Pośrednia odmiana o mocy 130 KM występuje z przekładnią ręczną lub automatyczną (8 biegów). Najmocniejsza wersja w standardzie oferowana jest z 8-stopniowym automatem.
Podstawowy model osiąga setkę w 12 s. i rozpędza się do 183 km/h. Model o mocy 130 KM przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s, prędkość maksymalna to 202 km/h (w wersji z ręczną skrzynią). Najszybsza z benzynówek przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s i osiąga 206 km/h.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Dla zwolenników silników Diesla przygotowano motor 1,5 l BlueHDi w dwóch wariantach: 100 KM i 130 KM. Obie osiągają po 250 Nm. Podstawowa odmiana sprzęgana jest z 6-stopniową ręczną skrzynią i przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s (prędkość maksymalna 185 km/h). Topowy diesel oferowany będzie wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów (10,1 s. do 100 km/h, prędkość maksymalna to 199 km/h).

Po raz pierwszy auto oferowane będzie również z napędem elektrycznym jako Peugeot e-2008. Pod maską znajdziemy elektryczny silnik trakcyjny o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (300 Nm przy chwilowym przeciążeniu). Osiągi pozostają tajemnicą (trwa proces badań homologacyjnych). Wiemy natomiast, że auto ma akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniać mają mu zasięg do 310 km wg WLTP.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe! - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Zobacz także

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju 2023-09-03

W ostatnich latach Skoda przechodzi znaczącą przemianę i wydaje się, że kierownictwo czeskiej marki zyskało większą autonomię oraz swobodę do rozwoju swoich produktów w koncernie VW. Bynajmniej nie są to już budżetowe i proste samochody, ale...
Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy?

Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy? 2023-07-31

VW ID.4 produkowany jest od 2020 roku i to drugi model marki (po ID.3) zbudowany na platformie modułowej MEB, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Producent na swojej stronie opisuje główne zalety ID.4 i wśród nich wymienia...
TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności

TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności 2023-07-10

Hyundai IONIQ 5 do produkcji trafił w 2021 roku i był pierwszym samochodem tej marki, który zbudowany został na platformie E-GMP, stworzonej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Model ten jest technologiczną wizytówką producenta, prezentuje...
TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową

TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową 2023-07-01

Avenger to najnowszy i najmniejszy model w gamie marki Jeep, który skierowany jest przede wszystkim na rynek europejski. Avenger przynależy do drugiego co do popularności segmentu, czyli SUVów B i musi zmierzyć się nie tylko z liczną konkurencją...
TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności

TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności 2023-05-06

Elektromobilność wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z samochodami, które użytkujemy na krótkich dystansach i zazwyczaj stanowią drugie lub jeszcze kolejne auto w rodzinie. A gdyby tak stworzyć pojazd użytkowy z napędem elektrycznym? Nissan...
Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana

Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana 2023-03-30

Kia EV9 nie kryje już żadnych tajemnic. Wygląd tego modelu Koreańczycy ujawnili kilkanaście dni temu, teraz poznaliśmy wszystkie dane techniczne.Kia EV9 został skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform. Samochód...