chceauto.pl
x
Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-06-19 Opinie
Jeszcze przed końcem roku w salonach pojawi się druga generacja Peugeota 2008. Auto, pierwszy raz w historii modelu, oferowane będzie również z napędem elektrycznym.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Drugie wcielenie popularnego crossovera bazuje na modułowej platformie CMP. Auto jest aż o 14 cm dłuższe od poprzednika. Mierzy teraz 4,3 m długości, 1,7 m szerokości i 1,54 m wysokości. Miejski z natury pojazd może się wiec pochwalić wymiarami zbliżonymi do... Poloneza.
Rozstaw osi różni się w zależności od wersji. W odmianach spalinowych wynosi on 2,61 m. W elektrycznej wersji e-2008 to 2,65 m.
Z zewnątrz samochód przypomina nieco współczesną 3008-kę. Mamy więc charakterystyczne kły tygrysa wkomponowane w kształt reflektorów i świateł DRL. W linii bocznej doszukać się można inspiracji nową Toyotą RAV4.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Środek to m.in. kolejna wersja 3D i-Cockpit z elektronicznymi zegarami i dotykowym, skierowanym w kierunku kierowcy, wyświetlaczem. W najwyższych odmianach wyposażeniowych centrum sterowania systemu info-rozrywki może mieć przekątną 10 cali. Sam system obsługiwać też można za pomocą poleceń głosowych. Peugeot zwraca uwagę na wysokiej klasy materiały wykończeniowe (w wyższych odmianach skóra i alcantara) oraz takie detale, jak np. cztery gniazda USB czy miękkie materiały użyte w kabinie. Lista opcji to chociażby adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych (działa w zakresie 5-140 km/h) czy asystent parkowania.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Wszystkie modele, niezależnie od wersji napędowej, pochwalić się mogą bagażnikiem o objętości 405 l. W odmianach z klasycznym napędem do dyspozycji jest jeszcze dodatkowy schowek pod podłogą o objętości 29 l

Klienci mogą wybierać między benzynowym 1,2 l PureTech lub wysokoprężnym 1,5 l BlueHDI. Pierwszy dostępny będzie w trzech odmianach: 100 KM (205 Nm), 130 KM (230 Nm) oraz 155 KM (240 Nm). Podstawowy wariant ma ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Pośrednia odmiana o mocy 130 KM występuje z przekładnią ręczną lub automatyczną (8 biegów). Najmocniejsza wersja w standardzie oferowana jest z 8-stopniowym automatem.
Podstawowy model osiąga setkę w 12 s. i rozpędza się do 183 km/h. Model o mocy 130 KM przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s, prędkość maksymalna to 202 km/h (w wersji z ręczną skrzynią). Najszybsza z benzynówek przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s i osiąga 206 km/h.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Dla zwolenników silników Diesla przygotowano motor 1,5 l BlueHDi w dwóch wariantach: 100 KM i 130 KM. Obie osiągają po 250 Nm. Podstawowa odmiana sprzęgana jest z 6-stopniową ręczną skrzynią i przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s (prędkość maksymalna 185 km/h). Topowy diesel oferowany będzie wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów (10,1 s. do 100 km/h, prędkość maksymalna to 199 km/h).

Po raz pierwszy auto oferowane będzie również z napędem elektrycznym jako Peugeot e-2008. Pod maską znajdziemy elektryczny silnik trakcyjny o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (300 Nm przy chwilowym przeciążeniu). Osiągi pozostają tajemnicą (trwa proces badań homologacyjnych). Wiemy natomiast, że auto ma akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniać mają mu zasięg do 310 km wg WLTP.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe! - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Zobacz także

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...
Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?

Citroen e-C4 - coś więcej niż styl? 2022-11-07

Koncern Stellantis posiada w swojej gamie wiele samochodów elektrycznych, które zbudowane są na współdzielonych podzespołach. Polityka konstruowania aut w oparciu o te same rozwiązania techniczne niesie za sobą wiele korzyści ekonomicznych i...
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość 2022-10-18

Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie...