chceauto.pl
x
Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-06-19 Opinie
Jeszcze przed końcem roku w salonach pojawi się druga generacja Peugeota 2008. Auto, pierwszy raz w historii modelu, oferowane będzie również z napędem elektrycznym.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Drugie wcielenie popularnego crossovera bazuje na modułowej platformie CMP. Auto jest aż o 14 cm dłuższe od poprzednika. Mierzy teraz 4,3 m długości, 1,7 m szerokości i 1,54 m wysokości. Miejski z natury pojazd może się wiec pochwalić wymiarami zbliżonymi do... Poloneza.
Rozstaw osi różni się w zależności od wersji. W odmianach spalinowych wynosi on 2,61 m. W elektrycznej wersji e-2008 to 2,65 m.
Z zewnątrz samochód przypomina nieco współczesną 3008-kę. Mamy więc charakterystyczne kły tygrysa wkomponowane w kształt reflektorów i świateł DRL. W linii bocznej doszukać się można inspiracji nową Toyotą RAV4.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Środek to m.in. kolejna wersja 3D i-Cockpit z elektronicznymi zegarami i dotykowym, skierowanym w kierunku kierowcy, wyświetlaczem. W najwyższych odmianach wyposażeniowych centrum sterowania systemu info-rozrywki może mieć przekątną 10 cali. Sam system obsługiwać też można za pomocą poleceń głosowych. Peugeot zwraca uwagę na wysokiej klasy materiały wykończeniowe (w wyższych odmianach skóra i alcantara) oraz takie detale, jak np. cztery gniazda USB czy miękkie materiały użyte w kabinie. Lista opcji to chociażby adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych (działa w zakresie 5-140 km/h) czy asystent parkowania.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Wszystkie modele, niezależnie od wersji napędowej, pochwalić się mogą bagażnikiem o objętości 405 l. W odmianach z klasycznym napędem do dyspozycji jest jeszcze dodatkowy schowek pod podłogą o objętości 29 l

Klienci mogą wybierać między benzynowym 1,2 l PureTech lub wysokoprężnym 1,5 l BlueHDI. Pierwszy dostępny będzie w trzech odmianach: 100 KM (205 Nm), 130 KM (230 Nm) oraz 155 KM (240 Nm). Podstawowy wariant ma ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Pośrednia odmiana o mocy 130 KM występuje z przekładnią ręczną lub automatyczną (8 biegów). Najmocniejsza wersja w standardzie oferowana jest z 8-stopniowym automatem.
Podstawowy model osiąga setkę w 12 s. i rozpędza się do 183 km/h. Model o mocy 130 KM przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s, prędkość maksymalna to 202 km/h (w wersji z ręczną skrzynią). Najszybsza z benzynówek przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s i osiąga 206 km/h.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Dla zwolenników silników Diesla przygotowano motor 1,5 l BlueHDi w dwóch wariantach: 100 KM i 130 KM. Obie osiągają po 250 Nm. Podstawowa odmiana sprzęgana jest z 6-stopniową ręczną skrzynią i przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s (prędkość maksymalna 185 km/h). Topowy diesel oferowany będzie wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów (10,1 s. do 100 km/h, prędkość maksymalna to 199 km/h).

Po raz pierwszy auto oferowane będzie również z napędem elektrycznym jako Peugeot e-2008. Pod maską znajdziemy elektryczny silnik trakcyjny o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (300 Nm przy chwilowym przeciążeniu). Osiągi pozostają tajemnicą (trwa proces badań homologacyjnych). Wiemy natomiast, że auto ma akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniać mają mu zasięg do 310 km wg WLTP.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe! - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!

Zobacz także

Tak wygląda Ford E-Transit

Tak wygląda Ford E-Transit 2020-11-12

Ford zaprezentował model E-Transit - w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się vana na świecie.Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E-Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km. To wystarczająco dużo, by sprostać...
BMW iX. Elektryczny SUV

BMW iX. Elektryczny SUV 2020-11-11

BMW zaprezentowało model iX. To duży, całkowicie elektryczny SUV, który pojawi się w salonach pod koniec 2021 roku.BMW iX to wersja produkcyjna pokazanego kilka lat temu konceptu o nazwie Vision iNext. Podobna jest stylizacja, a w aucie zachowano szereg...
Ambitne plany Volkswagena

Ambitne plany Volkswagena 2020-10-13

Elektromobilność to nie tylko nowe rozdanie w motoryzacyjnym świecie. To również zupełnie nowa jakość w dziedzinie rozsądnego gospodarowania zasobami planety i troski o środowisko. Najlepszym tego przykładem jest Grupa Volkswagen, która...
10 powodów, by kupić auto elektryczne

10 powodów, by kupić auto elektryczne 2020-10-12

Ostatnie lata w motoryzacji stoją pod znakiem elektrycznej rewolucji, na jej czele niewątpliwie stoi koncern Volkswagena, który systematycznie wprowadza do sprzedaży kolejne modele zasilane prądem. Już dziś gama aut elektrycznych koncernu obejmuje...
Volkswagen ID.4. Polskie ceny!

Volkswagen ID.4. Polskie ceny! 2020-10-08

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej...
Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT 2020-09-28

Ford zaprezentował po raz pierwszy w Europie sportowego Mustanga Mach-E GT. Amerykanie deklarują, że to najszybszy pojazd tego segmentu! Dwusilnikowy układ napędowy o mocy 465 KM przenosi 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego niezależnie na przednią i...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.