chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Nissan e-POWER

Nissan e-POWER

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-11-09 Opinie
Nissan, który w ofercie ma elektrycznego Leafa, nie sprzedawał dotąd samochodów hybrydowych. Wkrótce to się jednak zmieni.

Japończycy zaprezentowali nowy układ napędowy o nazwie e‑POWER. Bazuje on na technologii stosowanej w Nissanie Leaf — najlepiej sprzedającym się w pełni elektrycznym samochodzie w historii, dostarczonym na rynek w liczbie już ponad 250 000 egzemplarzy.

Nissan e-POWER
Nissan e-POWER
Inaczej niż w Nissanie Leaf, w skład systemu e‑POWER wchodzi także mały silnik benzynowy, który w razie potrzeby doładowuje wysokowydajny akumulator. Przy zachowaniu równie wysokich osiągów, samochód z zespołem napędowym e‑POWER nie wymaga korzystania z zewnętrznej ładowarki. Pierwszym autem, w którym ten system znajdzie zastosowanie będzie Note.

W systemie e‑POWER koła napędzane są wyłącznie silnikiem elektrycznym. Energia z akumulatora zasila kompaktowy zespół napędowy e‑POWER złożony z silnika benzynowego, generatora, inwertera i silnika elektrycznego.

W konwencjonalnych systemach hybrydowych silnik elektryczny niskiej mocy jest wspomagany silnikiem benzynowym, który również napędza koła samochodu, gdy zapas energii w akumulatorze jest na wyczerpaniu (lub w czasie jazdy z wyższą prędkością).

Różnice w rodzajach napędu
Różnice w rodzajach napędu
W systemie e‑POWER silnik benzynowy nie jest połączony z kołami, a służy jedynie do doładowywania akumulatora. Różnica w stosunku do w pełni elektrycznego samochodu polega na tym, że źródłem energii jest nie tylko akumulator, ale także silnik spalinowy.

Taka konstrukcja wymaga zasadniczo większego silnika elektrycznego i akumulatora, ponieważ jednostka elektryczna jest jedynym źródłem napędu kół. Do tej pory utrudniało to montowanie takiego systemu w samochodach miejskich.

Nissanowi udało się jednak przezwyciężyć tę trudność poprzez ograniczenie wymiarów i masy podzespołów, opracowanie bardziej elastycznych metod sterowania silnikiem elektrycznym i optymalizację zarządzania energią. Tak powstał napęd e‑POWER z mniejszym akumulatorem niż w modelu Leaf, ale zapewniający takie same wrażenia z jazdy, jak w przypadku stuprocentowo elektrycznego samochodu.

Nissan e-POWER
Nissan e-POWER
W e‑POWER maksymalny moment obrotowy jest dostępny niemal natychmiast, co zwiększa dynamikę jazdy i zapewnia płynne przyspieszanie. System pracuje bardzo cicho, podobnie jak w przypadku w pełni elektrycznego samochodu. Silnik spalinowy włącza się znacznie rzadziej, więc zużycie paliwa w samochodzie z napędem e‑POWER kształtuje się na poziomie zbliżonym do konwencjonalnej hybrydy, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

System e‑POWER pozwala w pełni korzystać z zalet samochodu elektrycznego bez konieczności doładowywania akumulatora ze źródeł zewnętrznych.

System e‑POWER jest klasyfikowany jako hybryda szeregowa. Note e-POWER będzie pierwszym masowo produkowanym samochodem miejskim wyposażonym w napęd hybrydowy w układzie szeregowym.

Nissan e-POWER na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nissan e-POWER - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan e-POWERNissan e-POWERNissan e-POWERNissan e-POWER

Zobacz także

Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro 2019-05-21

Audi wprowadza do oferty pierwszą z zapowiadanych od początku roku nowych hybryd plug-in. Zamówienia na Audi Q5 55 TFSI e quattro można już składać w niemieckich salonach producenta z Ingolstadt. Cena na rodzimym rynku to 60 450 euro. Dostawy...
Mitsubishi Oulander PHEV po zmianach

Mitsubishi Oulander PHEV po zmianach 2018-02-20

Na salonie w Genewie zadebiutuje odświeżone Mitsubishi Outlander PHEV. Ten hybrydowy SUV z możliwością ładowania z gniazdka debiutował w 2013 roku. Samochód spotkał się ciepłym przyjęciem w Europie, stając się najlepiej sprzedającym modelem...
Range Rover Sport P400e. Pierwsza hybryda PHEV

Range Rover Sport P400e. Pierwsza hybryda PHEV 2017-10-04

Produkowana od 2013 w brytyjskim Solihull II generacja Range Rover Sport doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. Przy okazji „tuszujących zmarszczki” zmian Brytyjczycy zaprezentowali też – pierwszą w historii marki – hybrydę PHEV....
Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ceny

Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ceny 2017-03-15

Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid kosztuje od 152 900 zł, czyli o 11 000 zł więcej niż Prius w porównywalnej wersji Prestige. Samochód można nabyć także w programie Leasing SmartPlan – wysokość miesięcznej raty zaczyna się od 1 210 zł netto, w...
BMW 740e iPerformance. Hybryda plug-in

BMW 740e iPerformance. Hybryda plug-in 2016-07-17

BMW wprowadza na rynek hybrydową wersję modelu 7. Pojazd będzie nosił nazwę BMW 740e iPerformance i będzie dostępny również w wersji z przedłużonym rozstawem osi (740Le iPerformance) oraz napędem wszystkich kół AWD (wyłącznie w wersji...
Używane: silnik 1,5 l dCi

Używane: silnik 1,5 l dCi 2016-07-09

Czterocylindrowy silnik 1,5 l dCi konstrukcji Renault zadebiutował w 2001 roku. Był to pierwszy wysokoprężny motor francuskiej marki zbudowany w myśl idei downsizingu. Na przestrzeni lat jednostka trafiła do niezliczonej gamy pojazdów z grupy Renault, w...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.