chceauto.pl
x
Najczęstsze awarie elektryków zdaniem ADAC

Najczęstsze awarie elektryków zdaniem ADAC

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-05-24
Samochody elektryczne wywołują zainteresowanie ale i niepokój większości kierowców. Obawy o zasięg potęgują również wątpliwości dotyczące trwałości i usterkowości tego typu pojazdów. Czy słusznie?

W najnowszym raporcie ADAC o usterkowości niemieckich aut pierwszy raz poświęcono osobny rozdział samochodom elektrycznym. Wnioski z jego analizy są bardzo interesujące.

Niemiecki automobilklub nie chwalił się, jaki procent interwencji mechaników z assistance stanowiły samochody elektryczne. Wiemy natomiast, jaki był najczęstszy powód ich unieruchomienia. Chodziło o rozładowane akumulatory, ale nie te związane z napędem pojazdu!
Aż 54 proc. interwencji ADAC dotyczących aut elektrycznych związanych było z usterką akumulatora 12-voltowego! Wynik jest zauważalnie wyższy niż w przypadku aut spalinowych, w których awaria akumulatora odpowiadała za 46,3 proc. interwencji mobilnych mechaników. Czy dłuższe przestoje mają zły wpływ na auta z napędem elektrycznym?

Wygląda na to, że tak. Mało kto wie, że klasyczny akumulator odpowiada w nich nie tylko za działanie układów pokładowych, ale też uruchamianie systemu napędowego. Oznacza to, że nawet jeśli baterie trakcyjne, które działają przy napięciach rzędu 400 Voltów i większych, naładowane są w 100 proc., usterka ”zwykłego” 12-voltowego akumulatora unieruchamia auto!

Pocieszającym może być natomiast, że zaledwie 4,4 proc. wyjazdów pomocy ADAC do pojazdów elektrycznych dotyczyło usterki układu napędowego, czyli silnika czy – szerzej – baterii trakcyjnych. Dla porównania, w przypadku aut spalinowych było to aż 14,2 proc. interwencji!

Zobacz także

MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku

MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku 2025-10-25

MG4 w wydaniu XPOWER moim zdaniem w pełni potwierdza tezę, że określenie “premium” dla aut elektrycznych zostało przedefiniowane. A przynajmniej dotyczy to osiągów, bowiem dokładnie 175 600 złotych kosztuje MG XPOWER - samochód zapewniający...
Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość

Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość 2025-10-09

Ford generalnie lubi ponownie wykorzystywać nazwy swoich modeli i przeważnie sięga wtedy po te najbardziej znane. Pojawił się przecież Mustang Mach-E, jest Puma w nowym wydaniu i niedawno zadebiutował Ford Capri w zupełnie odmienionej odsłonie. No i...
Omoda E5 | Czy ten chiński elektryczny SUV jest lepszy od europejskiej konkurencji?

Omoda E5 | Czy ten chiński elektryczny SUV jest lepszy od europejskiej konkurencji? 2025-05-19

Omoda to jedna z tych chińskich marek, która już zdążyła zbudować sobie całkiem mocną pozycję na polskim rynku. Na ulicach pojawiają się “piątki’ w odmianie spalinowej, ale my na test wzięliśmy bardziej niszową wersję tego modelu, bo...
SsangYong Torres EVX - elektryk na milion kilometrów

SsangYong Torres EVX - elektryk na milion kilometrów 2024-12-24

SsangYong ostrożnie podchodzi do elektromobilności. Koreański producent w swojej flocie ma raptem dwa modele elektryczne i oba są konwersjami modeli spalinowych - najpierw pojawiło się Korando e-Motion, a w marcu 2023 roku ofertę wzbogacił także...
Nissan Ariya Evolve+ 394 KM e-4orce - rodzinno-sportowy elektryk

Nissan Ariya Evolve+ 394 KM e-4orce - rodzinno-sportowy elektryk 2024-12-22

Nissan jest marką, która w istotnym stopniu przyczyniła się do globalnego rozwoju elektromobilności. Zaprezentowany w 2009 roku model Leaf był jednym z pierwszych (o ile nie pierwszym) przystępnym cenowo elektrykiem oferowanym niemal na całym globie....
Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy

Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy 2024-09-08

Ford Mustang Mach-E wprowadzony został na rynek w 2020 roku i była to jedna z głośniejszych premier co najmniej ostatniej dekady. W końcu pierwszy raz logo z galopującym mustangiem pojawiło się na innym aucie niż dwudrzwiowe coupe czy cabrio. I to...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS