Mitsubishi w Europie toczy się po równi pochyłej. Japończycy nie wprowadzają już nowych modeli, ale brandują swoim logo samochody Renault. Tak było w przypadku nowego ASX-a, który jest kopią Captura i Colta, który jest kopią Clio. Następnie pojawiło się Mitsubishi Grandis, czyli Renault Symbioz, a teraz do tego grona dołącza Eclipse Cross. Obecny pojazd to własna konstrukcja Japończyków, która zaraz zniknie z rynku. Nowa generacja, którą właśnie zaprezentowano, to kopia Renault Scenic. W tej sytuacji jedynym japońskim modelem w salonach Mitsubishi pozostanie Outlander.
- Mitsubishi Eclipse Cross. Nadwozie
- Mitsubishi Eclipse Cross. Wnętrze
- Mitsubishi Eclipse Cross. Napęd
- Mitsubishi Eclipse Cross. Ceny i premiera rynkowa
Mitsubishi Eclipse Cross. Nadwozie
Eclipse Cross to kompaktowy crossover. Samochód ma 447 cm długości, 186 cm szerokości i 157 cm wysokości. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli, Eclipse Cross jest wierną kopią modelu Renault. Jedyne różnice sprowadzają się do detali, do tego co można zmienić łatwo i bez większych kosztów. Oczywiście samochód otrzymał inny przód. Zmieniono kształt świateł, pas przedni i zderzak. W pasie przednim próbowano zaimplementować wzór Dynamic Shield.

Mitsubishi Eclipse Cross w wersji elektrycznej
Zmiany dostrzeżemy również z tyłu. Tam już zachowano kształt zachodzących na klapę bagażnika świateł, ale zmieniono wzór świetlny. Inaczej wymalowano również zderzak, przez bardziej odcina się od nadwozia niż w Sceniku. Ponadto na słupku C zastosowano srebrną wstawkę - w Sceniku ma inny kształt i jest czarna.

Mitsubishi Eclipse Cross w wersji elektrycznej
Mitsubishi Eclipse Cross. Wnętrze
Wnętrze Eclipse Cross jest identyczne jak w Sceniku, a jedyna różnica sprowadza się do loga na kierownicy. To oznacza, że na środku deski znajduje się 10,4-calowy ekran systemu infotainment. Sam system oparto na Android Automotive, co daje dostęp do aplikacji Google (w tym map) bez konieczności parowania smartfonu.

Mitsubishi Eclipse Cross w wersji elektrycznej
Dodatkowo przed kierowcą znajduje się ekran cyfrowych zegarów wielkości 7 lub 10 cali.
Pod ekranem centralnym zachowanie rząd fizycznych przełączników, pozwalających obsługiwać najważniejsze funkcje.

Mitsubishi Eclipse Cross w wersji elektrycznej
Mitsubishi Eclipse Cross. Napęd
Żadnych niespodzianek nie ma również w zakresie napędu. Mitsubishi Eclipse Cross początkowo będzie dostępne tylko w jednej wersji, z silnikiem generującym 218 KM i 300 Nm, który będzie czerpał energię z baterii o pojemności 87 kWh. Ma ona zapewniać zasięg do 600 km wg WLTP (realnie do ok. 400 km). Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 8,4 s. i może jechać 170 km/h.
W 2026 roku gama zostanie poszerzona o wersję z silnikiem o mocy 170 KM i baterią 60 kWh o realnym zasięgu do 300 km. Taki samochód osiąga 100 km/h w 8,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 150 km/h.

Mitsubishi Eclipse Cross w wersji elektrycznej
Mitsubishi Eclipse Cross. Ceny i premiera rynkowa
Mitsubishi Eclipse Cross będzie produkowany we Francji, w zakładzie Renault w Douai. Samochód pojawi się w salonach pod koniec 2025 roku. Ceny nie są jeszcze znane, ale będą nieco wyższe niż w przypadku Renault Scenic, czyli 195 tys. z baterią 60 kWh i 210 tys. z baterią 87 kWh.
Nowy Eclipse Cross będzie objęty ośmioletnią gwarancją limitowaną przebiegiem 160 tys. km. W przypadku Scenica gwarancja jest dwuletnia, ale wykonując przeglądy w ASO możną ją przedłużać o rok aż do ukończenia przez auto wieku 7 lat lub przejechania 150 tys. km.