chceauto.pl
x
Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-03-22
Cztery lata po premierze modelu GLK niewielki SUV Mercedesa doczekał się właśnie gruntownego faceliftingu.

Mimo że zmiany nie wydają się być rewolucyjne, styliści ze Stuttgartu zajęli się niemal każdym elementem nadwozia. W stosunku do obecnie produkowanej wersji najbardziej zmienił się pas przedni. Inny jest teraz zderzak, reflektory i osłona chłodnicy. Ta ostatnia wyposażona została w dwie szerokie srebrne listwy, na środku których zamontowano duże logo Mercedesa.

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Auto otrzymało ponadto zamontowane nisko, na ozdobnych, chromowanych listwach światła do jazdy dziennej (wykonane z diod LED) i zupełnie nowy zderzak. Mercedes zrezygnował również z różnicowania jego kształtu w zależności od zamówionej przez klienta specyfikacji (dotychczas oferowano np. zderzak „offroadowy”).

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Równie dużo zmian znajdziemy w tylnej części nadwozia. Tu także zastosowano nowy zderzak i reflektory, które korzystają z technogii LED i światłowodów. Dodano też chromowane końcówki wydechu i ozdobną, zachodzącą na zderzak, lakierowaną na srebrny kolor, metalową płytę zabezpieczającą spód auta. Nowe są ponadto relingi dachowe i felgi w rozmiarach 17 i 19 cali.

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Gruntownie przeprojektowano też wnętrze, dostosowując je do wyglądu nowszych konstrukcji niemieckiej marki, jak chociażby zaprezentowanej ostatnio w Genewie klasy A. Na konsoli środkowej, w miejscu kwadratowych dysz nawiewów pojawiły się okrągłe, przez całą deskę rozdzielczą biegnie teraz lakierowany na srebrno, ozdobny pas (w opcji może być chromowany lub drewniany). Nowością jest też przeniesienie dźwigni wybieraka automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC na kolumnę kierowniczą. Rozwiązanie zastosowane m.in. w klasie S zapewnia dodatkową przestrzeń na tunelu środkowym, gdzie zamontowano specjalny schowek.

Paleta jednostek napędowych obejmuje trzy silniki: dwa wysokoprężne i jeden benzynowy.
Do wyboru są dwa Diesle: czterocylindrowy 2,2 CDI (w trzech wariantach mocy) i V6 o pojemności 3,0 litra i jedno – 3,5-litrowe - benzynowe V6.

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Podstawowy model, oznaczony jako 200 CDI ma 143 KM i 350 Nm (od zera do 100 w 10,8 sekundy, prędkość maksymalna 190 km/h). Klienci mogą się też zdecydować na mocniejszą odmianę – 220 CDI o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm (przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 s, V-max 205 km/h). Najmocniejszy czterocylindrowiec rozwija 204 KM i 400 Nm (od 0 do 100 km/h w 8 s, v-max 210 km/h).

W ofercie znalazł się też model 350 CDI (3,0 V6) o mocy 265 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm (od 0 do 100 km/h w 6,4 s, v-max 232 km/h).

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Topowy, benzynowy silnik 3,5 l V6 – model 350 – ma 306 KM i 370 Nm (od 0 do 100 km/h w 8,1 s, v-max 238 km/h).

Samochody można już zamawiać u – jak na razie niemieckich – dealerów Mercedesa. Najtańsza wersja – 200 CDI – kosztuje 36 235 tysięcy euro. Ceny najmocniejszych odmian V6 (zarówno w wersji wysokoprężnej, jak i benzynowej) startują od około 50 tysięcy euro.


Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...
Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję

Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję 2024-03-17

Seat Arona to miejski SUV/crossover, który został zaprezentowany w 2017 rok, prawie równo z nową odsłoną modelu Ibiza – w uproszczeniu można powiedzieć, że Arona to taka „uterenowiona” wersja Ibizy. Auto zostało ciepło przyjęte przez rynek,...
Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces

Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces 2024-03-11

Skoda Karoq swój debiut miała w 2017 roku i była odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUVów. W 2021 roku samochód przeszedł gruntowny lifting, a my sprawdzamy, czym odświeżona Skoda Karoq zamierza przekonać do siebie...
Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem

Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem 2024-03-11

Formentor swój rynkowy debiut miał w 2020 roku i jest to pierwszy własny model Cupry – wcześniej marka ta bazowała wyłącznie na gamie modelowej Seata. Obecnie wiele wskazuje na to, że Seat jest wycofywany z rynku, a jego miejsce zajmie właśnie...
Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny?

Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny? 2024-03-04

Jaguar F-Pace zaprezentowany został w 2015 roku i był pierwszym seryjnie produkowanym SUVem ze znaczkiem Jaguara. Dla niektórych był to oczekiwany powiew świeżości, a dla niektórych negatywny wyraz zerwania z klasycznymi wzorcami. Prawda jest jednak...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS