chceauto.pl
x
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-10-18
Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie debiutują odmiany Mercedes-AMG EQE SUV o mocy nawet 687 KM.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV choć ma bardziej kompaktowe wymiary niż EQE sedan. Jego rozstaw osi jest o 9 cm krótszy i mierzy 303 cm, długość wynosi 486,3 cm, szerokość – 194 cm (z konwencjonalnymi klamkami; z chowanymi – 191,8 cm), a wysokość – 168,6 cm. Pojemność bagażnika to 520 (po złożeniu kanapy - 1675 litrów).

Modułowa koncepcja napędu umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza wersji napędowych. W zależności od wyposażenia i konfiguracji europejskie egzemplarze mogą legitymować się zasięgiem WLTP do 590 km. Akumulator zastosowany w modelu EQE SUV składa się z dziesięciu modułów o łącznej pojemności 90,6 kWh, można go ładować z mocą do 170 kW.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Bazowa wersja EQE SUV nosi oznaczenie 350+. Samochód ma tylny napęd, silnik generujący 292 KM i 565 Nm oraz zasięg do 558 km. Pozostałe wersje mają dwa silniki, które zapewniają napęd wszystkich kół. Ich moc systemowa może wynosić 292 KM (765 Nm) lub 408 (858 Nm).

Ponadto dostępne są dwie wersje AMG. Bazowa napędzana jest przez silniki o mocy 477 KM i momencie 858 Nm (sprint do 100 km/h w 4,3 s, prędkość maksymalna 210 km/h). Mocniejsza ma już 625 KM i 950 Nm (z pakietem AMG Dynamic Plus - 687 KM i 1000 Nm). Auto rozpędza się do 100 km/h w 3,5 s i może osiągnąć prędkość 240 km/h (z pakietem AMG Dynamic Plus).

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
W podwoziu EQE SUV wykorzystano czterowahaczowe zawieszenia z przodu i wielowahaczową konstrukcję z tyłu. Jako opcja dostępne jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można wówczas zwiększyć nawet o 30 mm.

Oprócz trybów Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport i Individual) warianty z napędem 4MATIC oferują program do jazdy w terenie – OFFROAD. Na życzenie elektrycznego SUV-a można wyposażyć w skrętną tylną oś; maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynosi 10 stopni.

Opcjonalny MBUX Hyperscreen niemal płynnie łączy ze sobą trzy wyświetlacze, tworząc pas o szerokości ponad 141 cm. Pasażer z przodu może mieć do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz OLED z własnym interfejsem użytkownika (opcja). System wykorzystuje inteligentną, opartą na kamerze logikę blokowania, która rozpoznaje, czy kierowca spogląda w kierunku tego ekranu. W takim przypadku, ze względów bezpieczeństwa, automatycznie przyciemnia jego zawartość.

Produkcja modelu EQE SUV rozpocznie się w grudniu 2022 r. w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie w stanie Alabama (USA). Pierwsze samochody pojawią się w salonach na początku 2023 roku.

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Zobacz także

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback 2024-03-22

Born to pierwszy elektryczny model marki Cupra, który na rynku zadebiutował w 2021 roku. Jest to naprawdę wyjątkowy samochód, bo przeciera szlaki w nowym segmencie – elektrycznych hot hatchy. To zbitek słów, który dla wielu osób już na początku...
Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie?

Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie? 2024-03-02

[b]Maxus to chiński producent samochodów, który od niedawna stara się zaistnieć na europejskim rynku. O ile jego modele osobowe sprzedają się nie najlepiej, tak elektryczny e-Deliver 3 odniósł już pierwszy poważny sukces i między innymi został...
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...
Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie?

Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie? 2024-01-29

W ostatnim czasie w Europie lawinowo wzrasta liczba samochodowych marek z Chin, które planują zbudować tu swoją pozycję na rynku. Przykładem tego jest Maxus, który do Polski wszedł z całkiem rozbudowaną ofertą, nastawioną przede wszystkim na auta...
Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie

Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie 2023-11-19

Maxus to chińska marka, która niedawno pojawiła się na polskim rynku. Póki co w swojej ofercie ma wyłącznie modele elektryczne, a zdecydowanie najbardziej wyjątkowym z nich jest T90 – to pierwszy i jak na razie jedyny elektryczny pick-up dostępny w...
Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną

Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną 2023-10-18

Citroen e-C3 to nowy niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego atutem ma być przystępna cena.Citroen e-C3 to miejski crossover zbudowany na bazie płyty podłogowej o nazwie Smart Car. Platforma została opracowana z myślą o rynkach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS