chceauto.pl
x
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-10-18 Opinie
Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie debiutują odmiany Mercedes-AMG EQE SUV o mocy nawet 687 KM.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV choć ma bardziej kompaktowe wymiary niż EQE sedan. Jego rozstaw osi jest o 9 cm krótszy i mierzy 303 cm, długość wynosi 486,3 cm, szerokość – 194 cm (z konwencjonalnymi klamkami; z chowanymi – 191,8 cm), a wysokość – 168,6 cm. Pojemność bagażnika to 520 (po złożeniu kanapy - 1675 litrów).

Modułowa koncepcja napędu umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza wersji napędowych. W zależności od wyposażenia i konfiguracji europejskie egzemplarze mogą legitymować się zasięgiem WLTP do 590 km. Akumulator zastosowany w modelu EQE SUV składa się z dziesięciu modułów o łącznej pojemności 90,6 kWh, można go ładować z mocą do 170 kW.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Bazowa wersja EQE SUV nosi oznaczenie 350+. Samochód ma tylny napęd, silnik generujący 292 KM i 565 Nm oraz zasięg do 558 km. Pozostałe wersje mają dwa silniki, które zapewniają napęd wszystkich kół. Ich moc systemowa może wynosić 292 KM (765 Nm) lub 408 (858 Nm).

Ponadto dostępne są dwie wersje AMG. Bazowa napędzana jest przez silniki o mocy 477 KM i momencie 858 Nm (sprint do 100 km/h w 4,3 s, prędkość maksymalna 210 km/h). Mocniejsza ma już 625 KM i 950 Nm (z pakietem AMG Dynamic Plus - 687 KM i 1000 Nm). Auto rozpędza się do 100 km/h w 3,5 s i może osiągnąć prędkość 240 km/h (z pakietem AMG Dynamic Plus).

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
W podwoziu EQE SUV wykorzystano czterowahaczowe zawieszenia z przodu i wielowahaczową konstrukcję z tyłu. Jako opcja dostępne jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można wówczas zwiększyć nawet o 30 mm.

Oprócz trybów Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport i Individual) warianty z napędem 4MATIC oferują program do jazdy w terenie – OFFROAD. Na życzenie elektrycznego SUV-a można wyposażyć w skrętną tylną oś; maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynosi 10 stopni.

Opcjonalny MBUX Hyperscreen niemal płynnie łączy ze sobą trzy wyświetlacze, tworząc pas o szerokości ponad 141 cm. Pasażer z przodu może mieć do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz OLED z własnym interfejsem użytkownika (opcja). System wykorzystuje inteligentną, opartą na kamerze logikę blokowania, która rozpoznaje, czy kierowca spogląda w kierunku tego ekranu. W takim przypadku, ze względów bezpieczeństwa, automatycznie przyciemnia jego zawartość.

Produkcja modelu EQE SUV rozpocznie się w grudniu 2022 r. w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie w stanie Alabama (USA). Pierwsze samochody pojawią się w salonach na początku 2023 roku.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowośćMercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Zobacz także

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...
Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?

Citroen e-C4 - coś więcej niż styl? 2022-11-07

Koncern Stellantis posiada w swojej gamie wiele samochodów elektrycznych, które zbudowane są na współdzielonych podzespołach. Polityka konstruowania aut w oparciu o te same rozwiązania techniczne niesie za sobą wiele korzyści ekonomicznych i...
Opel Astra GSe. Elektrycznie i sportowo

Opel Astra GSe. Elektrycznie i sportowo 2022-09-29

Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, Opel opublikował kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszego modelu z serii GSe, czyli Astry Astra GSe będzie dostępna jako hatchback i kombi (Sports Tourer...