chceauto.pl
x
Mercedes A 250 e już w Polsce!

Mercedes A 250 e już w Polsce!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-11-14
W polskich salonach Mercedesa można już składać zamówienia na model A 250 e – czyli klasę A z hybrydowym napędem plug-in.

Mercedes A 250 e już w Polsce!
Auto łączyć ma zalety pojazdu elektrycznego i spalinowego: wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh pozwala pokonać mu dystans do 68 km wyłącznie "na prądzie”, a mocna benzynowa jednostka turbo zapewnia duży zasięg na dalekich trasach. Ceny modelu z nadwoziem 5-drzwiowym rozpoczynają się od 150 000 zł, a 4-drzwiowej odmiany – od 153 000 zł.

Mercedes A 250 e już w Polsce!
Mercedes-Benz A 250 e to kolejny samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy z rodziny zelektryfikowanych modeli EQ Power. Do jego napędu służy tandem dwóch silników: 4-cylindrowej benzynowej jednostki 1.3 turbo o mocy 160 KM i 102-konnego motoru elektrycznego. Łącznie generuje on moc systemową 218 KM oraz imponujący systemowy moment obrotowy o wartości 450 Nm. Siła napędowa trafia do przednich kół za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej 8F-DCT. Połączenie dwóch silników sprawia, że A 250 e błyskawicznie reaguje na wciśnięcie gazu i odznacza się wyśmienitymi osiągami: odmiana 5-drzwiowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 235 km/h.

Energia zgromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 15,6 kWh wystarczy na jednorazowe pokonanie w trybie całkowicie elektrycznym odcinka 68 km (wg cyklu WLTP). Akumulator można ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC); przy pomocy ładowarki AC o mocy 7,4 kW proces ten trwa 1:45 h (od 10 do 100 proc.), a korzystając ze źródła prądu DC – zaledwie 25 min (od 10 do 80 proc.). Zużycie prądu można obniżyć, korzystając z regulacji stopnia rekuperacji (manetkami przy kierownicy). Zastosowanie akumulatora nie rzutuje na przestrzeń wewnątrz kabiny, a pojemność bagażnika jest tylko nieznacznie mniejsza niż w odmianach stricte spalinowych.

Mercedes A 250 e już w Polsce!
Ceny Mercedesa A 250 e rozpoczynają się od 150 000 zł za odmianę z nadwoziem 5-drzwiowymi. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. alarm, 17-calowe obręcze z lekkich stopów, reflektory LED, wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą, innowacyjny system multimedialny MBUX, kamerę cofania, czujnik deszczu, tempomat, komfortowe fotele częściowo obszyte syntetyczną skórą Artico, klimatyzację automatyczną Thermatic, aktywnego asystenta pasa ruchu oraz system zapobiegający kolizjom.

Na życzenie nabywcy mają do wyboru liczne zaawansowane systemy wspomagające, m.in. aktywny tempomat Distronic w połączeniu z predykcyjnym systemem bezpieczeństwa Pre-Safe (7411 zł), reflektory Multibeam LED (2061 zł), ekran head-up (4859 zł), a także korzystnie wycenione pakiety wyposażenia (np. Premium, m.in. z nawigacją, powiększonymi wyświetlaczami, bezkluczykowym dostępem Keyless-GO i podgrzewanymi siedzeniami, za 16 470 zł).


Mercedes A 250 e już w Polsce! - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes A 250 e już w Polsce!Mercedes A 250 e już w Polsce!Mercedes A 250 e już w Polsce!Mercedes A 250 e już w Polsce!

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS