chceauto.pl
x
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2023-03-30
Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za plecami kierowcy i pasażera, nadal znajduje się potężny, wolnossący, jak najbardziej spalinowy silnik V12 o pojemności 6,5 l. I, co ciekawe, silnik ten generuje 825 KM i 725 Nm, jest więc mocniejszy od silnika V12 stosowanego w Aventadorze (w modelu tym na przestrzeni lat moc rosła od poziomu 700 KM, przez 750 aż po 780 KM).

Ale, jak już wspomnieliśmy, Revuelto jest hybrydą plug-in, a to oznacza, że na pokładzie ma jeszcze silnik elektryczny. A właściwie, żeby być precyzyjnym - trzy silnik elektryczne. Dwa z nich znajdują się przy kołach przedniej osi, a trzeci nad ośmiostopniową przekładnią i napędza tylne koła. Silniki przy przedniej osi generują po 150 KM i 350 Nm, silnik tylny - 150 KM i 150 Nm.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
W efekcie moc systemowa Lamborghini Revuelto to 1015 KM. Dzięki temu samochód katapultuje się do 100 km/h w 2,5 s, a do 200 km/h w 7 sekund. Prędkość maksymalna przekracza 350 km/h. Jednym słowem są to osiągi na poziomie bolidów Formuły 1.

Silniki elektryczne zasilane są prądem z baterii o, niezwykle symbolicznej jak na hybrydę plug-in, pojemności zaledwie 3,8 kWh. O jeździe w trybie elektrycznym można więc raczej zapomnieć, generalnie możliwe będzie raczej jedynie manewrowania na parkingu.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Teoretycznie Revuelto można podłączyć do prądu i naładować z mocą 7 kW. Ale nie ma sensu tego robić, bo sam silnik spalinowy jest w stanie naładować baterię w... sześć minut.

Sama bateria ma 1,5 m długości, 30 cm wysokości i 24 cm długości. Zlokalizowano ją wzdłużnie w podłodze auta, co wymusiło poprzeczne umieszczenie skrzyni biegów.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Mimo zastosowania na szeroką skalę materiałów lekkich Revuelto waży 1772 kg, czyli wyraźnie więcej niż Avenator LP 700-4, który w momenecie debiutu ważył 1575 kg. Takie są uroki elektryfikacji.

Kierowca Revuelto ma do wyboru kilkanaście trybów jazdy, zarówno jeśli chodzi o specyfikę napędu hybrydowego (Recharge, Hybrid, Performance), jak i osiągi (City, Strada, Sport, Corsa). W trybie miejskim moc jest ograniczona do 180 KM, w trybie ulicznym wynosi 886 KM, Sport - 907 KM. Pełna moc 1015 KM dostępna jest dopiero w trybie torowym (Corsa).

W kabinie Lamborghini Revuelto znajdziemy 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów i nieduży, pionowo usytuowany ekran dotykowy wielkości 8,4 cala. Trzeci ekran umieszczono przed pasażerem, ma 9,1 cala.

Revuelto to pierwsza hybryda plug-in w historii Lamborghini. Ale włoska marka ma mocno ambitne plany w zakresie elektryfikacji gamy modelowej i w kolejnych latach możemy spodziewać się kolejnych premier - również samochodów całkowicie elektrycznych.

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS