chceauto.pl
x
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2023-03-30 Opinie
Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za plecami kierowcy i pasażera, nadal znajduje się potężny, wolnossący, jak najbardziej spalinowy silnik V12 o pojemności 6,5 l. I, co ciekawe, silnik ten generuje 825 KM i 725 Nm, jest więc mocniejszy od silnika V12 stosowanego w Aventadorze (w modelu tym na przestrzeni lat moc rosła od poziomu 700 KM, przez 750 aż po 780 KM).

Ale, jak już wspomnieliśmy, Revuelto jest hybrydą plug-in, a to oznacza, że na pokładzie ma jeszcze silnik elektryczny. A właściwie, żeby być precyzyjnym - trzy silnik elektryczne. Dwa z nich znajdują się przy kołach przedniej osi, a trzeci nad ośmiostopniową przekładnią i napędza tylne koła. Silniki przy przedniej osi generują po 150 KM i 350 Nm, silnik tylny - 150 KM i 150 Nm.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
W efekcie moc systemowa Lamborghini Revuelto to 1015 KM. Dzięki temu samochód katapultuje się do 100 km/h w 2,5 s, a do 200 km/h w 7 sekund. Prędkość maksymalna przekracza 350 km/h. Jednym słowem są to osiągi na poziomie bolidów Formuły 1.

Silniki elektryczne zasilane są prądem z baterii o, niezwykle symbolicznej jak na hybrydę plug-in, pojemności zaledwie 3,8 kWh. O jeździe w trybie elektrycznym można więc raczej zapomnieć, generalnie możliwe będzie raczej jedynie manewrowania na parkingu.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Teoretycznie Revuelto można podłączyć do prądu i naładować z mocą 7 kW. Ale nie ma sensu tego robić, bo sam silnik spalinowy jest w stanie naładować baterię w... sześć minut.

Sama bateria ma 1,5 m długości, 30 cm wysokości i 24 cm długości. Zlokalizowano ją wzdłużnie w podłodze auta, co wymusiło poprzeczne umieszczenie skrzyni biegów.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Mimo zastosowania na szeroką skalę materiałów lekkich Revuelto waży 1772 kg, czyli wyraźnie więcej niż Avenator LP 700-4, który w momenecie debiutu ważył 1575 kg. Takie są uroki elektryfikacji.

Kierowca Revuelto ma do wyboru kilkanaście trybów jazdy, zarówno jeśli chodzi o specyfikę napędu hybrydowego (Recharge, Hybrid, Performance), jak i osiągi (City, Strada, Sport, Corsa). W trybie miejskim moc jest ograniczona do 180 KM, w trybie ulicznym wynosi 886 KM, Sport - 907 KM. Pełna moc 1015 KM dostępna jest dopiero w trybie torowym (Corsa).

W kabinie Lamborghini Revuelto znajdziemy 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów i nieduży, pionowo usytuowany ekran dotykowy wielkości 8,4 cala. Trzeci ekran umieszczono przed pasażerem, ma 9,1 cala.

Revuelto to pierwsza hybryda plug-in w historii Lamborghini. Ale włoska marka ma mocno ambitne plany w zakresie elektryfikacji gamy modelowej i w kolejnych latach możemy spodziewać się kolejnych premier - również samochodów całkowicie elektrycznych.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KMLamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Zobacz także

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting

Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting 2023-04-25

Lexus UX to przedstawiciel miejskich crossoverów, który na rynku obecny jest od 2019 roku. W tym czasie zyskał mocną pozycję w rankingach sprzedaży, stając się najczęściej kupowanym Lexusem w Europie. W 2022 roku Lexus UX przeszedł lifting, który...
Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem 2023-03-03

Nowy Nissan X-Trail został już przez nas sprawdzony przy okazji polskiej prezentacji premierowej, jednak wtedy mieliśmy kontakt z tym samochodem raptem przez parę godzin. Teraz przyszła pora na pełen test – X-Trail zagościł w naszej redakcji na...