chceauto.pl
x
Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku

Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-11-25 Opinie
Moda na elektryfikację coraz mniej podoba się ekologom. Chodzi o coraz popularniejsze hybrydy plug in, które – w ocenie szerokiego grona ekspertów – w rzeczywistości emitować mogą więcej spalin, niż konkurencyjne auta z silnikami wyłącznie spalinowymi!

Europejska Federacja Transportu i Środowiska (T&E) nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z aferą na skalę dieselgate. Na zlecenie tej organizacji – w warunkach drogowych - przebadano niedawno trzy auta tego typu: BMW X5, Mitsubishi Outlander i Volvo XC60.

Wg testów WLPT BMW X5 x45e M emituje średnio 32 gramów CO2/km, Mitsubishi Outlander 5h - 46 gramów CO2/km, a Volvo XC60 T8 – 71 gramów na kilometr. Sęk w tym, ze takie wartości osiągalne są jedynie w warunkach laboratoryjnych. W rzeczywistej eksploatacji wyniki mogą być nawet – uwaga dwunastokrotnie – wyższe.

Trwające ponad miesiąc testy drogowe miały na celu określenie rzeczywistego wpływu hybryd plug in na środowisko. Brano pod uwagę różne tryby eksploatacji, a nawet takie zmienne, jak ciśnienie atmosferyczne czy wilgotność.

Efekty? W trybie najbardziej sprzyjającym producentom, czyli przy zdecydowanej przewadze podróżowania na prądzie (zakładając naładowanie baterii z gniazdka) auta emitowały zauważalnie więcej niż deklarują producenci. W przypadku BMW było to: 42,3 grama CO2/km. Outlander emitował 85,8 grama CO2/km, a Volvo 115,3 grama CO2/km.

Prawdziwy szok stanowiły jednak wyniki pomiarów w trybie ładowania akumulatora, gdy silnik spalinowy służył zarówno jako napęd dla kół, jak i generator prądu. W takiej jeździe najekonomiczniejszy Outlander emitował 216,1 gramów CO2/km, Volvo XC60 T8 – 241,8 grama CO2/km a BMW - uwaga – 384,6 grama CO2/km!


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd 2021-04-27

W lutym Honda ujawniła wygląd modelu HR-V nowej generacji. Teraz poznaliśmy dane techniczne tego pojazdu.Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:”...
Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in

Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in 2021-01-22

Hyundai uzupełnił właśnie ofertę nowego Santa Fe o wersję Plug-in. Bazowy wariant Executive został wyceniony na 233 900 złotych.Wersja hybrydowa plug-in, jest wyposażona w silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o...
Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach

Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach 2021-01-07

Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany flagowego Volkswagena – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Oznacza to, że oferta niemieckich aut w wersjach z hybrydowym napędem obejmuje już: Golfa,...
Coraz więcej hybryd plug-in Audi

Coraz więcej hybryd plug-in Audi 2020-12-28

Audi poszerza gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele to A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback oraz Q8.Audi oferuje modele PHEV siedmiu liniach produktowych. Po dużych modelach A6, A7 Sportback, A8 i Q7, latem 2020 r. oferta została...
Seat Tarraco e-HYBRID

Seat Tarraco e-HYBRID 2020-12-01

Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy...
Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in

Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in 2020-09-05

Jeep wprowadza na rynek nowego Wranglera 4xe. Ten hybrydowy pojazd - ze względu na typ napędu - jest najbardziej zaawansowanym technicznie Wranglerem w historii.Jeep Wrangler 4xe będzie dostępny w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku 2021...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.