chceauto.pl
x
Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in

Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-09-05 Opinie
Jeep wprowadza na rynek nowego Wranglera 4xe. Ten hybrydowy pojazd - ze względu na typ napędu - jest najbardziej zaawansowanym technicznie Wranglerem w historii.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe będzie dostępny w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku 2021 roku. Dołączy tym samym do modeli Renegade 4xe i Compass 4xe, zaprezentowanych po raz pierwszy w ubiegłym roku w Genewie i wprowadzonych do sprzedaży w Europie latem tego roku.

Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite.

Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe cechującego się mocą 375 KM (280 kW) i momentem obrotowym 470 637 Nm należą: dwulitrowy, benzynowy silnik I-4 z turbodoładowaniem, silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy jednostce spalinowej, silnik elektryczny z funkcją generatora zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz 400-woltowy, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (nikiel, mangan, kobalt) o pojemności 17 kWh.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Pakiet akumulatorów i sterowniki są zamontowane pod siedzeniami drugiego rzędu.

Silnik spalinowy należy do rodziny Global Medium Engine FCA. Wykorzystuje on turbosprężarkę typu Twin Scroll zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów.

Wysokonapięciowy, chłodzony cieczą generator wspomagający montowany jest z przodu silnika spalinowego, zastępując tradycyjny alternator. Pasek łączy generator silnika z kołem pasowym wału korbowego. Generator obraca silnik, zapewniając płynny rozruch i generując energię elektryczną potrzebną akumulatorowi.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Wrangler 4xe nie korzysta z tradycyjnego 12-woltowego rozrusznika, jest natomiast wyposażony w akumulator 12 V do zasilania akcesoriów.

Drugi wysokonapięciowy generator silnika jest zamontowany z przodu obudowy skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego automatycznej skrzyni biegów.

Podwójne sprzęgło pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego. Sprzęgło binarne (on/off) jest zamontowane między silnikiem spalinowym a elektrycznym. Gdy sprzęgło jest otwarte brak jest mechanicznego połączenia między silnikiem spalinowym a e-silnikiem, a jazda Wranglerem 4xe odbywa się jedynie w trybie elektrycznym.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Kiedy podwójne sprzęgło binarne jest zamknięte, suma momentu obrotowego z silnika 2.0 i silnika elektrycznego przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów.

System napędu hybrydowego Wranglera 4xe obejmuje zintegrowany moduł podwójnego ładowania (IDCM), który łączy ładowarkę akumulatorów i przetwornicę DC/DC w jednym urządzeniu, bardziej kompaktowym niż miałoby to miejsce w przypadku dwóch oddzielnych komponentów oraz nowej generacji moduł inwertera mocy (PIM), którego rozmiary zostały zmniejszone. Elementy te są umieszczone w stalowej obudowie chroniącej przed uszkodzeniem i zamontowanej pod pakietem akumulatorów.

Cały elektroniczny układ wysokiego napięcia, w tym przewody łączące pakiet akumulatorów z silnikiem elektrycznym, jest odpowiednio uszczelniony i wodoodporny. Port ładowania znajduje się pod otwieraną pokrywą umieszczoną na lewym, przednim błotniku Wranglera 4xe.

Hybrydowy zespół napędowy Wranglera 4xe ma trzy tryby działania, zwane E Selec. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy. Niezależnie od wybranego trybu (hybrydowy, elektryczny i eSave), Wrangler 4xe przełącza się na hybrydę, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania. W trybie elektrycznym Wrangler 4xe jest w stanie pokonać około 25 mil (zgodnie z cyklem homologacji w USA), czyli do 40 km w trybie elektrycznym.

Tak jak każdy model Wranglera, wersja Wrangler 4xe ma emblemat Trail Rated.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in - GALERIA ZDJĘĆ

Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in

Zobacz także

Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in

Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in 2021-01-22

Hyundai uzupełnił właśnie ofertę nowego Santa Fe o wersję Plug-in. Bazowy wariant Executive został wyceniony na 233 900 złotych.Wersja hybrydowa plug-in, jest wyposażona w silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o...
Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach

Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach 2021-01-07

Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany flagowego Volkswagena – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Oznacza to, że oferta niemieckich aut w wersjach z hybrydowym napędem obejmuje już: Golfa,...
Coraz więcej hybryd plug-in Audi

Coraz więcej hybryd plug-in Audi 2020-12-28

Audi poszerza gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele to A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback oraz Q8.Audi oferuje modele PHEV siedmiu liniach produktowych. Po dużych modelach A6, A7 Sportback, A8 i Q7, latem 2020 r. oferta została...
Seat Tarraco e-HYBRID

Seat Tarraco e-HYBRID 2020-12-01

Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy...
Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku

Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku 2020-11-25

Moda na elektryfikację coraz mniej podoba się ekologom. Chodzi o coraz popularniejsze hybrydy plug in, które – w ocenie szerokiego grona ekspertów – w rzeczywistości emitować mogą więcej spalin, niż konkurencyjne auta z silnikami wyłącznie...
Jeep Wrangler Rubicon 392. Ekstremalny!

Jeep Wrangler Rubicon 392. Ekstremalny! 2020-11-19

Jeep zaprezentował ekstremalną wersję Wranglera. Rubicon 392 to auto jedyne w swoim rodzaju.Jeep Wrangler Rubicon to najbardziej terenowa wersja tego - już z założenia terenowego - modelu. Teraz Amerykanie postanowili tę rasową terenówkę wyposażyć,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.