chceauto.pl
x
Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in

Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-09-05 Opinie
Jeep wprowadza na rynek nowego Wranglera 4xe. Ten hybrydowy pojazd - ze względu na typ napędu - jest najbardziej zaawansowanym technicznie Wranglerem w historii.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe będzie dostępny w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku 2021 roku. Dołączy tym samym do modeli Renegade 4xe i Compass 4xe, zaprezentowanych po raz pierwszy w ubiegłym roku w Genewie i wprowadzonych do sprzedaży w Europie latem tego roku.

Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite.

Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe cechującego się mocą 375 KM (280 kW) i momentem obrotowym 470 637 Nm należą: dwulitrowy, benzynowy silnik I-4 z turbodoładowaniem, silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy jednostce spalinowej, silnik elektryczny z funkcją generatora zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz 400-woltowy, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (nikiel, mangan, kobalt) o pojemności 17 kWh.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Pakiet akumulatorów i sterowniki są zamontowane pod siedzeniami drugiego rzędu.

Silnik spalinowy należy do rodziny Global Medium Engine FCA. Wykorzystuje on turbosprężarkę typu Twin Scroll zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów.

Wysokonapięciowy, chłodzony cieczą generator wspomagający montowany jest z przodu silnika spalinowego, zastępując tradycyjny alternator. Pasek łączy generator silnika z kołem pasowym wału korbowego. Generator obraca silnik, zapewniając płynny rozruch i generując energię elektryczną potrzebną akumulatorowi.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Wrangler 4xe nie korzysta z tradycyjnego 12-woltowego rozrusznika, jest natomiast wyposażony w akumulator 12 V do zasilania akcesoriów.

Drugi wysokonapięciowy generator silnika jest zamontowany z przodu obudowy skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego automatycznej skrzyni biegów.

Podwójne sprzęgło pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego. Sprzęgło binarne (on/off) jest zamontowane między silnikiem spalinowym a elektrycznym. Gdy sprzęgło jest otwarte brak jest mechanicznego połączenia między silnikiem spalinowym a e-silnikiem, a jazda Wranglerem 4xe odbywa się jedynie w trybie elektrycznym.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe
Kiedy podwójne sprzęgło binarne jest zamknięte, suma momentu obrotowego z silnika 2.0 i silnika elektrycznego przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów.

System napędu hybrydowego Wranglera 4xe obejmuje zintegrowany moduł podwójnego ładowania (IDCM), który łączy ładowarkę akumulatorów i przetwornicę DC/DC w jednym urządzeniu, bardziej kompaktowym niż miałoby to miejsce w przypadku dwóch oddzielnych komponentów oraz nowej generacji moduł inwertera mocy (PIM), którego rozmiary zostały zmniejszone. Elementy te są umieszczone w stalowej obudowie chroniącej przed uszkodzeniem i zamontowanej pod pakietem akumulatorów.

Cały elektroniczny układ wysokiego napięcia, w tym przewody łączące pakiet akumulatorów z silnikiem elektrycznym, jest odpowiednio uszczelniony i wodoodporny. Port ładowania znajduje się pod otwieraną pokrywą umieszczoną na lewym, przednim błotniku Wranglera 4xe.

Hybrydowy zespół napędowy Wranglera 4xe ma trzy tryby działania, zwane E Selec. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy. Niezależnie od wybranego trybu (hybrydowy, elektryczny i eSave), Wrangler 4xe przełącza się na hybrydę, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania. W trybie elektrycznym Wrangler 4xe jest w stanie pokonać około 25 mil (zgodnie z cyklem homologacji w USA), czyli do 40 km w trybie elektrycznym.

Tak jak każdy model Wranglera, wersja Wrangler 4xe ma emblemat Trail Rated.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in - GALERIA ZDJĘĆ

Jeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-inJeep Wrangler 4xe. Hybryda plug-in

Zobacz także

Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce 2020-08-28

Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy...
Kia Sorento jako hybryda plug-in

Kia Sorento jako hybryda plug-in 2020-08-29

Kia zaprezentowała nowe Sorento w wersji Plug-in Hybrid, czyli flagowego SUV-a z hybrydowym napędem z możliwością ładowania z gniazdka. To już drugi model ze zelektryfikowanym zespołem napędowym – obok Sorento Hybrid – w gamie Sorento czwartej...
Wszystko, co musisz wiedzieć o hybrydach

Wszystko, co musisz wiedzieć o hybrydach 2020-07-31

Z uwagi na coraz wyższe limity emisji spalin i specyfikę testów homologacyjnych samochody hybrydowe wypierają z rynku tracące na popularności diesle. Obecnie spotkać można trzy podstawowe typy takich różniące się funkcjonalnością i architekturą...
Hybrydowa ekspansja Mercedesa

Hybrydowa ekspansja Mercedesa 2020-07-26

Mercedes systematycznie zwiększa liczbę modeli z hybrydowym napędem plug-in EQ Power. Hybrydy plug-in umożliwiają jazdę wyłącznie „na prądzie”, a tym samym zerową lokalną emisję spalin – co ma znaczenie w miastach, chociaż wyłącznie na...
Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe coraz bliżej

Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe coraz bliżej 2020-07-25

Jeep Renegaade 4xe i Jeep Compass 4xe to pierwsze zelektryfikowane modele Jeepa, które dostępną będą w Europie. Oba modele zaprezentowano po raz pierwszy w marcu... 2019 roku na salonie genewskim. Jak widać, musiało minąć jeszcze sporo czasu, zanim...
Toyota sprzedała w Europie 3 miliony hybryd

Toyota sprzedała w Europie 3 miliony hybryd 2020-07-23

W ubiegłym tygodniu hiszpański oddział Toyoty sprzedał 3-milionowe auto hybrydowe (HEV) marki w Europie. Była to wyprodukowana w Wielkiej Brytanii Corolla GR SPORT, która wyróżnia się na tle innych modeli z rodziny Corolli sportowym designem.Nowy...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.