chceauto.pl
x
IONIQ 5. Nowy konkurent Tesli

IONIQ 5. Nowy konkurent Tesli

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-02-23 Opinie
Hyundai zaprezentował model IONIQ 5, czyli pierwszy pojazd submarki IONIQ, pod którą będą sprzedawane samochody elektryczne.

IONIQ 5
IONIQ 5
IONIQ 5 jest jednocześnie pierwszym modelem opartym o globalną modularną platformę dla samochodów elektrycznych E-GMP. Dzięki temu posiada duży rozstaw osi (aż 300 cm), obszerne wnętrze oraz możliwość ultraszybkiego ładowania.

Po raz pierwszy w samochodzie Hyundaia przednia maska zachodzi na błotniki, co minimalizuje odstępy między panelami, zapewniając optymalną aerodynamikę. Po bokach, automatycznie wysuwane klamki drzwi zapewniają gładki wygląd powierzchni, co również wpływa na wydajność aerodynamiczną.

IONIQ 5
IONIQ 5
Cechą szczególną wnętrza jest ruchoma konsola środkową, którą można cofnąć nawet o 14 cm. Konsola, wraz z płaską podłogą, w której umieszczono akumulatory, pozwala na większą swobodę ruchu wewnątrz pojazdu.

W IONIQ 5 znajdziemy dwa 12-calowe ekrany. Ten na środku, dotykowy, to ekran informacyjno-rozrywkowy, natomiast przed kierowcą znajduje się 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Ponadto, po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.

IONIQ 5
IONIQ 5
Wiele elementów wnętrza – siedzenia, podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik – wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób, m. in. butelki PET z recyklingu, przędzę roślinną i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną i bio farbę z ekstraktami roślinnymi.

IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych. Kupujący mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

IONIQ 5
IONIQ 5
Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.

Platforma E-GMP oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V.

IONIQ 5
IONIQ 5
Dzięki ładowarce o mocy 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą do przejechania 100 km.

IONIQ 5 został wyposażony w Hyundai SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. To pierwszy model Hyundaia, który oferuje asystenta jazdy autostradowej na poziomie 2 (HDA 2). Inne systemy wspomagające jazdę obejmują asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), asystenta monitorowania martwego pola (BCA), inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta świateł drogowych (HBA) i nie tylko.

IONIQ 5 będzie dostępny w wybranych regionach od pierwszej połowy 2021 roku. Następnie Hyundai rozszerzy swoją gamę pojazdów elektrycznych o sedana IONIQ 6 (rok 2022) i dużego SUV-a IONIQ 7 (rok 2024).

IONIQ 5 na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

IONIQ 5. Nowy konkurent Tesli - GALERIA ZDJĘĆ

IONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent Tesli

Zobacz także

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne 2022-07-23

Alpine to kolejna marka, która przygotowuje się do przejścia na napędy elektryczne. Należący do Renault francuski producent samochodów sportowych zaprezentował właśnie swój pierwszy samochód bateryjny. Ponieważ Alpine ma obecnie w ofercie...
Hyundai IONIQ 5 Światowym Samochodem Roku 2022

Hyundai IONIQ 5 Światowym Samochodem Roku 2022 2022-04-14

Znamy wyniki konkursu na Światowy Samochód Roku 2022. O historycznym wydarzeniu mówić mogą przedstawiciele Hyundaia. Prestiżowy tytuł World Car of the Year 2022 powędrował to Hyundaia IONIQ 5. Auto zwyciężyło również w kategorii Światowy...
Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania

Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania 2022-03-07

Piekło zamarzło, profanacja, zniszczenie legendy – to tylko niektóre z wyrażeń, które często można usłyszeć bądź przeczytać odnośnie elektrycznego Mustanga. Jest to poniekąd zrozumiałe, bo przecież słowo Mustang w motoryzacji kojarzy się...
Toyota bZ4X - polskie ceny

Toyota bZ4X - polskie ceny 2022-03-01

Uruchomiono rezerwację online nowego modelu bZ4X z bateryjnym napędem elektrycznym. Nowy bezemisyjny SUV średniej wielkości to pierwszy model z linii bZ (beyond Zero), opartej na architekturze eTNGA. Jego nowoczesna konstrukcja, bezemisyjny napęd i...
Kia EV6 samochodem roku 2022

Kia EV6 samochodem roku 2022 2022-02-28

Kia EV6 otrzymała tytuł Samochodu Roku 2022. Ten południowokoreański SUV uzyskał 279 punktów (aż 12 jurorów wskazało to auto na pierwszym miejscu) pokonując Renault Mégane E-Tech Electric (265 punktów) i bliskiego kuzyna, Hyundaia Ioniq 5 (261...
Mercedes VISION EQXX w szczegółach

Mercedes VISION EQXX w szczegółach 2022-01-10

VISION EQXX to elektryczny odpowiednik samochodu spalającego 1 litr paliwa na 100 km. Do pokonania 100 km zużywa bowiem mniej niż 10 kWh energii elektrycznej. W przeliczeniu na zużycie paliw kopalnych odpowiada to ok. 1/100 km. Na ile wystarczy 10 kWh...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS