chceauto.pl
x
IONIQ 5. Nowy konkurent Tesli

IONIQ 5. Nowy konkurent Tesli

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-02-23 Opinie
Hyundai zaprezentował model IONIQ 5, czyli pierwszy pojazd submarki IONIQ, pod którą będą sprzedawane samochody elektryczne.

IONIQ 5
IONIQ 5
IONIQ 5 jest jednocześnie pierwszym modelem opartym o globalną modularną platformę dla samochodów elektrycznych E-GMP. Dzięki temu posiada duży rozstaw osi (aż 300 cm), obszerne wnętrze oraz możliwość ultraszybkiego ładowania.

Po raz pierwszy w samochodzie Hyundaia przednia maska zachodzi na błotniki, co minimalizuje odstępy między panelami, zapewniając optymalną aerodynamikę. Po bokach, automatycznie wysuwane klamki drzwi zapewniają gładki wygląd powierzchni, co również wpływa na wydajność aerodynamiczną.

IONIQ 5
IONIQ 5
Cechą szczególną wnętrza jest ruchoma konsola środkową, którą można cofnąć nawet o 14 cm. Konsola, wraz z płaską podłogą, w której umieszczono akumulatory, pozwala na większą swobodę ruchu wewnątrz pojazdu.

W IONIQ 5 znajdziemy dwa 12-calowe ekrany. Ten na środku, dotykowy, to ekran informacyjno-rozrywkowy, natomiast przed kierowcą znajduje się 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Ponadto, po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.

IONIQ 5
IONIQ 5
Wiele elementów wnętrza – siedzenia, podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik – wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób, m. in. butelki PET z recyklingu, przędzę roślinną i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną i bio farbę z ekstraktami roślinnymi.

IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych. Kupujący mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

IONIQ 5
IONIQ 5
Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.

Platforma E-GMP oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V.

IONIQ 5
IONIQ 5
Dzięki ładowarce o mocy 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą do przejechania 100 km.

IONIQ 5 został wyposażony w Hyundai SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. To pierwszy model Hyundaia, który oferuje asystenta jazdy autostradowej na poziomie 2 (HDA 2). Inne systemy wspomagające jazdę obejmują asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), asystenta monitorowania martwego pola (BCA), inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta świateł drogowych (HBA) i nie tylko.

IONIQ 5 będzie dostępny w wybranych regionach od pierwszej połowy 2021 roku. Następnie Hyundai rozszerzy swoją gamę pojazdów elektrycznych o sedana IONIQ 6 (rok 2022) i dużego SUV-a IONIQ 7 (rok 2024).

IONIQ 5 na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

IONIQ 5. Nowy konkurent Tesli - GALERIA ZDJĘĆ

IONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent TesliIONIQ 5. Nowy konkurent Tesli

Zobacz także

TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności

TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności 2023-05-06

Elektromobilność wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z samochodami, które użytkujemy na krótkich dystansach i zazwyczaj stanowią drugie lub jeszcze kolejne auto w rodzinie. A gdyby tak stworzyć pojazd użytkowy z napędem elektrycznym? Nissan...
Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana

Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana 2023-03-30

Kia EV9 nie kryje już żadnych tajemnic. Wygląd tego modelu Koreańczycy ujawnili kilkanaście dni temu, teraz poznaliśmy wszystkie dane techniczne.Kia EV9 został skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform. Samochód...
Audi Q6 e-tron coraz bliżej

Audi Q6 e-tron coraz bliżej 2023-03-25

Audi Q6 e-tron wciąż nie może doczekać się na premierę. Początkowo zapowiadano, że samochód zadebiutuje pod koniec 2022 roku, tymczasem mamy końcówkę marca, a samochód wciąż nie jest gotowy.Audi poinformowało właśnie, że prototyp Audi Q6...
Ford Mustang Mach-E - test specjalnej wersji Frost White

Ford Mustang Mach-E - test specjalnej wersji Frost White 2023-03-23

Mustang Mach-E obecny jest na rynku od 2020 roku i od momentu debiutu wywołał w świecie motoryzacyjnym burzliwą dyskusję, a żywiołowe wymiany zdań na jego temat wciąż nie ucichły. Fakty są jednak takie, że Mustang Mach-E należy do ścisłej...
Kia EV5 Concept. Nowość, która trafi do Europy

Kia EV5 Concept. Nowość, która trafi do Europy 2023-03-21

W Chinach, podczas wydarzenia Kia Chinese EV Day, Kia zaaprezentowała kolejny model z elektrycznej serii EV. Tym razem jest EV5 Concept, czyli prototyp kompaktowego SUV-a o napędzie elektrycznym, a więc samochodu, który wielkością odpowiadać będzie -...
Kia EV9. Nowy model na prąd

Kia EV9. Nowy model na prąd 2023-03-19

Kia EV9 została skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP). Samochód cechuje się dużym rozstawem osi (co łączy wszystkie samochody elektryczne, wszak między osiami montuje się baterie) i całkowicie...