Honda e to elektryczny samochód, który ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Japończycy zapewniają, że auto nie tylko będzie sprawdzało się w mieście, ale również poradzi sobie... na torze!
Honda e
Honda e jest napędzana przez silnik elektryczny o mocy 150 KM (110 kW), generujący moment obrotowy przekraczający 300 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kW jest jednym z najmniejszych w swojej klasie – dzięki temu znaleziono kompromis pomiędzy niską masą pojazdu i możliwością szybkiego ładowania (do 80% pojemności baterii w 30 minut) oraz zasięgiem, który przekracza 200 km.
Honda e
Inżynierowie Hondy zwrócili szczególną uwagę na sportowe właściwości jezdne. Akumulator jest umieszczony nisko pod podłogą, dzięki czemu środek ciężkości samochodu znajduje się tylko około 50 cm od ziemi. Rozkład masy 50:50, kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy karoserii Hondy e, mają zapewniać stabilność i zwrotność.
Honda e
Moc przekazywana na tylne koła gwarantuje sportowe wrażenia z jazdy oraz zwrotność - promień skrętu wynosi około 4,3 metra.
Idealny rozkład masy, z nisko położonym środkiem ciężkości, pozwala uniknąć przechyłów nadwozia podczas gwałtownego manewrowania. Nawet bez dodatkowo usztywnionego zawieszenia, Honda e ma zachować stabilność w czasie szybkich zmian pasa ruchu. Inżynierowie Hondy zastosowali niezależny układ kolumn McPhersona na każdym z czterech kół.
Honda e
Zastosowanie materiałów o wysokiej wytrzymałości przyczyniło się do zwiększenia sztywności konstrukcji nadwozia, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy pojazdu. Lekkie nadwozie oraz nowa platforma podłogowa pozwoliły na precyzyjne zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego.
Ustawienie trybu jazdy w pozycję „Sport” gwarantuje uzyskanie maksymalnych osiągów, dzięki szybszej reakcji na wciśnięty pedał przyspieszenia.
Honda e
Honda e oferuje również funkcję Single Pedal Control, która umożliwia kierowcy przyspieszenie i spowolnienie samochodu tylko za pomocą pedału przyspieszenia. Gdy pedał zostanie wciśnięty do podłogi, samochód przyspieszy jak zwykle, a po jego zwolnieniu następuje automatyczne hamowanie regeneracyjne i samochód zwolni.
Nowy model Hondy wpisuje się w strategię marki, zakładającą, że do 2025 r. wszystkie samochody oferowane w Europie będą wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.
Wersja produkcyjna Hondy e zostanie pokazana jeszcze w tym roku.