chceauto.pl
x
Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-12-13 Opinie
Choć Ford Bronco nie pojawi się w Europie, samochód ten wzbudza emocje wśród wszystkich miłośników jazdy terenowej. Zapewne znajdą oni sposób, aby stać się właścicielami tego nietuzinkowego samochodu. Co w nim jest innowacyjnego? Unikalne zawieszenie!

To HOSS czyli High-Performance Off-Road Stability Suspension (z przodu jest ono niezależne). Wszystkie sprężyny są w nim dłuższe aby zapewnić większy skok. Amortyzatory wyjątkowo wytrzymałe, co przekłada się na lepszą stabilność tak na drodze, jak i w terenie.

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem
Zawieszenie HOSS podnosi poprzeczkę możliwości terenowych jeszcze wyżej w Bronco serii Badlands lub z pakietem off-roadowym Sasquatch.
W wyposażeniu znajdują się tutaj jeszcze bardziej wytrzymałe amortyzatory z technologią specjalnych zaworów, które zwiększają absorpcję energii na końcu skoku, poprawiając tym samym zachowanie auta przy wysokich prędkościach.

W dwu- i czterodrzwiowym Bronco zawieszenie zapewnia kontrolę pionowych i bocznych ruchów karoserii w sposób znany z samochodów startujących w rajdach pustynnych.

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem
Za bazę służy tutaj zawieszenie Ford T-6 drugiej generacji. Takie samo jest wykorzystywane w wyczynowym prototypie Bronco R Baja, w którym zastosowano niezależne zawieszenie przednie wzorowane na tym z Forda F-150 Raptor, z dwoma aluminiowymi wzmacnianymi wahaczami i kolumną resorującą ze sprężynami z długim skokiem, wytrzymałymi amortyzatorami HOSS i stabilizatorem.

Ten nowoczesny układ gwarantuje zdecydowanie wyższy komfort jazdy i lepszy kontakt opony z podłożem. Zębatkowy układ kierowniczy wyposażony w elektryczne wspomaganie z trzema trybami pracy, zapewnia lepszą precyzję zarówno na szosie jak i w terenie. Mniejsze są także wpływy napędu na układ kierowniczy.

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem
Z tyłu Bronco wyposażono w amortyzatory i progresywne sprężyny poprawiające kontrolę wzdłużnych ruchów nadwozia oraz sztywną, 220-milimetrową oś zapewniającą autu dużą ładowność. Brak stabilizatora gwarantuje duży wykrzyż osi.

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem
System HOSS jest integralną częścią pakietu Sasquatch i opcją w serii Badlands, pozwalając na jeszcze agresywniejszą jazdę w trudnym terenie. Są to m.in. specjalnie zestrojone amortyzatory Bilstein o długim skoku i aktywnej charakterystyce z zaworami odpowiadającymi za kontrolę pracy na końcu skoku (zapewniają one ponadto zwiększony prześwit) oraz stabilizator o mniejszej średnicy (płynniejsza reakcja na przechyły).


Opinie i komentarze na temat artykułu

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniemFord Bronco z unikalnym zawieszeniemFord Bronco z unikalnym zawieszeniemFord Bronco z unikalnym zawieszeniemFord Bronco z unikalnym zawieszeniem

Zobacz także

Test: Mazda CX-5 - na przekór trendom

Test: Mazda CX-5 - na przekór trendom 2023-11-04

Mazda już kilkukrotnie pokazała, że lubi chodzić własnymi drogami i dystansuje się do powszechnie panujących trendów. Markę z jednej strony cechuje eksperymentalne podejście do motoryzacji (patrz silnik Wankla), a z drugiej odznacza ją zachowawczy...
Test: Ford Bronco Badlands - klasyczna terenówka w nowym wydaniu

Test: Ford Bronco Badlands - klasyczna terenówka w nowym wydaniu 2023-09-24

O tym, czy nowy Ford Bronco trafi na europejski rynek, przez długi czas nie było wiadomo, a pierwsze informacje wyrażały w tej sprawie raczej sceptycyzm. Okazało się jednak inaczej i Bronco finalnie pojawił się w polskiej dystrybucji, a my mieliśmy...
Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake - dynamiczny, praktyczny i drogi

Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake - dynamiczny, praktyczny i drogi 2023-08-20

VW Arteon kształtował się powoli, a jego historię rozpoczął Passat CC w 2008 roku – usportowiona wersja popularnego Passata przyjęła się na rynku i pozwoliła pozyskać nowych klientów, którzy poszukiwali czegoś innego niż klasyczny sedan. By...
TEST: Suzuki Vitara - samochód zbudowany według starej szkoły

TEST: Suzuki Vitara - samochód zbudowany według starej szkoły 2023-07-18

Pierwsza generacja Suzuki Vitary produkowana była w latach 1988-1997 i była to wtedy dość klasyczna „terenówka”, do dziś spotykana w off-roadowym świecie. Model ten zastąpiony został przez Grand Vitarę, której bliżej było już do SUVa, ale o...
TEST: SsangYong Musso - przełamuje stereotypy

TEST: SsangYong Musso - przełamuje stereotypy 2023-06-15

Marka SsangYong nie miała łatwej historii. W latach dziewięćdziesiątych XX wieku kojarzona była z (delikatnie mówiąc) nie najlepszej jakości samochodami, w 2020 roku globalny kryzys doprowadził ją na skraj bankructwa i upadłości. Firmę uratował...
TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował?

TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował? 2023-06-01

Land Rover Defender znany jest niemal wszystkim, będąc jedną z najbardziej charakterystycznych terenówek w historii motoryzacji. Produkcję pierwszej generacji rozpoczęto w 1983 roku i zakończono dopiero w 2016 roku. Choć w tym czasie przeprowadzono...