chceauto.pl
x
Fiat 500e. Nowy i elektryczny

Fiat 500e. Nowy i elektryczny

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-03-06 Opinie
Fiat zaprezentował pierwszy od kilku lat nowy model. To 500e, czyli całkowicie nowa "pięćsetka" o napędzie elektrycznym.

Fiat 500e
Fiat 500e
Stylistycznie samochód mocno nawiązuje do modelu obecnego na rynku już do 13 lat. Zmieniono nieco tylną część nadwozia, mocno inny jest również przód. Nie tylko inaczej wygląda pas przedni, ale również wydłużono komorę silnikową.

W przekonaniu, że mamy do czynienia z całkowicie nowym pojazdem, a nie tylko głębokim liftingiem, utwierdza nas również lektura danych technicznych. Fiat 500e jest o 6 cm dłuższy niż wersja spalinowa, i - co najważniejsze - ma o 2 cm większy rozstaw osi.

Fiat 500e
Fiat 500e
Zupełnie nowe jest również wnętrze. W ogólnym zarysie nawiązuje ono do tego znanego z auta produkowanego w Tychach, ale jest znacznie bardziej nowoczesne. Przede wszystkim w oczy rzuca się całkowicie nowy, panoramiczny ekran systemu multimedialnego o wielkości 10,25 cala. Umożliwia on sterowanie całkowicie nowym systemem infotainment.

Ekran umieszczono na środku deski rozdzielczej, poniżej znajdziemy panel sterowania klimatyzacją (wciąż tylko jednostrefową). Nowa jest wielofunkcyjna kierownica, na której nie znajdziemy loga Fiata, ale modelu 500 (tak samo zresztą jest z przodu nadwozia).

Fiat 500e
Fiat 500e
Fiat 500e jest napędzany przez elektryczny silnik o mocy 118 KM. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h, sprint do 100 km/h zajmuje 9 s, a do 50 km/h - 3,1 s.

Napęd może pracować w trybie Normal, Sherpa i Range. Tryb Sherpa to tryb awaryjnego dotarcia do celu - minimalizuje zużycie energii m.in. poprzez ograniczenie prędkości maksymalnej do 80 km/h i wyłączenie zbędnych odbiorników (jak podgrzewanie foteli czy klimatyzacja). Natomiast tryb Range włącza system rekuperacji, auto tak mocno zwalnia po puszczeniu pedału gazu, że praktycznie nie trzeba używać hamulca.

Fiat 500e
Fiat 500e
Baterie o pojemności aż 42 kWh umieszczono w podłodze. Zasięg w trybie WLTP to 320 km, w praktyce będzie kilkadziesiąt km mniej. Pełne ładowaniu przy pomocy wallboxa (7,4 kW) trwa 6 godzin. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki o mocy 85 kW, ładowanie do 80 proc. baterii trwa 35 minut, a już po 5 minutach możemy przejechać 50 km.

Fiat 500e ma imponować wyposażeniem w systemy wspomagania kierowcy. M.in. umożliwi jazdę na drugim poziomie autonomii, a więc będzie potrafił utrzymać się na pasie ruchu, a także wykryć przeszkody (samochody, pieszych i rowerzystów) oraz zahamować.

Fiat już rozpoczął przyjmowanie zamówień na 500e. Na początek w sprzedaży znajdzie się dobrze wyposażona i dostępna wyłącznie jako kabriolet wersja premiera "la Prima". Powstanie 500 sztuk, a cena wynosi 37 900 euro.

Fiat 500e na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

Fiat 500e. Nowy i elektryczny - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektryczny

Zobacz także

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...
Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?

Citroen e-C4 - coś więcej niż styl? 2022-11-07

Koncern Stellantis posiada w swojej gamie wiele samochodów elektrycznych, które zbudowane są na współdzielonych podzespołach. Polityka konstruowania aut w oparciu o te same rozwiązania techniczne niesie za sobą wiele korzyści ekonomicznych i...
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość 2022-10-18

Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie...