chceauto.pl
x
Fiat 500e. Nowy i elektryczny

Fiat 500e. Nowy i elektryczny

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-03-06
Fiat zaprezentował pierwszy od kilku lat nowy model. To 500e, czyli całkowicie nowa "pięćsetka" o napędzie elektrycznym.

Fiat 500e
Fiat 500e
Stylistycznie samochód mocno nawiązuje do modelu obecnego na rynku już do 13 lat. Zmieniono nieco tylną część nadwozia, mocno inny jest również przód. Nie tylko inaczej wygląda pas przedni, ale również wydłużono komorę silnikową.

W przekonaniu, że mamy do czynienia z całkowicie nowym pojazdem, a nie tylko głębokim liftingiem, utwierdza nas również lektura danych technicznych. Fiat 500e jest o 6 cm dłuższy niż wersja spalinowa, i - co najważniejsze - ma o 2 cm większy rozstaw osi.

Fiat 500e
Fiat 500e
Zupełnie nowe jest również wnętrze. W ogólnym zarysie nawiązuje ono do tego znanego z auta produkowanego w Tychach, ale jest znacznie bardziej nowoczesne. Przede wszystkim w oczy rzuca się całkowicie nowy, panoramiczny ekran systemu multimedialnego o wielkości 10,25 cala. Umożliwia on sterowanie całkowicie nowym systemem infotainment.

Ekran umieszczono na środku deski rozdzielczej, poniżej znajdziemy panel sterowania klimatyzacją (wciąż tylko jednostrefową). Nowa jest wielofunkcyjna kierownica, na której nie znajdziemy loga Fiata, ale modelu 500 (tak samo zresztą jest z przodu nadwozia).

Fiat 500e
Fiat 500e
Fiat 500e jest napędzany przez elektryczny silnik o mocy 118 KM. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h, sprint do 100 km/h zajmuje 9 s, a do 50 km/h - 3,1 s.

Napęd może pracować w trybie Normal, Sherpa i Range. Tryb Sherpa to tryb awaryjnego dotarcia do celu - minimalizuje zużycie energii m.in. poprzez ograniczenie prędkości maksymalnej do 80 km/h i wyłączenie zbędnych odbiorników (jak podgrzewanie foteli czy klimatyzacja). Natomiast tryb Range włącza system rekuperacji, auto tak mocno zwalnia po puszczeniu pedału gazu, że praktycznie nie trzeba używać hamulca.

Fiat 500e
Fiat 500e
Baterie o pojemności aż 42 kWh umieszczono w podłodze. Zasięg w trybie WLTP to 320 km, w praktyce będzie kilkadziesiąt km mniej. Pełne ładowaniu przy pomocy wallboxa (7,4 kW) trwa 6 godzin. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki o mocy 85 kW, ładowanie do 80 proc. baterii trwa 35 minut, a już po 5 minutach możemy przejechać 50 km.

Fiat 500e ma imponować wyposażeniem w systemy wspomagania kierowcy. M.in. umożliwi jazdę na drugim poziomie autonomii, a więc będzie potrafił utrzymać się na pasie ruchu, a także wykryć przeszkody (samochody, pieszych i rowerzystów) oraz zahamować.

Fiat już rozpoczął przyjmowanie zamówień na 500e. Na początek w sprzedaży znajdzie się dobrze wyposażona i dostępna wyłącznie jako kabriolet wersja premiera "la Prima". Powstanie 500 sztuk, a cena wynosi 37 900 euro.

Fiat 500e na wideo:




Fiat 500e. Nowy i elektryczny - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektrycznyFiat 500e. Nowy i elektryczny

Zobacz także

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback 2024-03-22

Born to pierwszy elektryczny model marki Cupra, który na rynku zadebiutował w 2021 roku. Jest to naprawdę wyjątkowy samochód, bo przeciera szlaki w nowym segmencie – elektrycznych hot hatchy. To zbitek słów, który dla wielu osób już na początku...
Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie?

Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie? 2024-03-02

[b]Maxus to chiński producent samochodów, który od niedawna stara się zaistnieć na europejskim rynku. O ile jego modele osobowe sprzedają się nie najlepiej, tak elektryczny e-Deliver 3 odniósł już pierwszy poważny sukces i między innymi został...
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...
Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie?

Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie? 2024-01-29

W ostatnim czasie w Europie lawinowo wzrasta liczba samochodowych marek z Chin, które planują zbudować tu swoją pozycję na rynku. Przykładem tego jest Maxus, który do Polski wszedł z całkiem rozbudowaną ofertą, nastawioną przede wszystkim na auta...
Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie

Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie 2023-11-19

Maxus to chińska marka, która niedawno pojawiła się na polskim rynku. Póki co w swojej ofercie ma wyłącznie modele elektryczne, a zdecydowanie najbardziej wyjątkowym z nich jest T90 – to pierwszy i jak na razie jedyny elektryczny pick-up dostępny w...
Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną

Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną 2023-10-18

Citroen e-C3 to nowy niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego atutem ma być przystępna cena.Citroen e-C3 to miejski crossover zbudowany na bazie płyty podłogowej o nazwie Smart Car. Platforma została opracowana z myślą o rynkach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS