ENYAQ iV, pierwszy w pełni elektryczny SUV Skody zostanie zaprezentowany już 1 września w Pradze. Premiera modelu to kamień milowy w rozwoju designu czeskiej marki. Pojazd oparty na modułowej platformie MEB charakteryzuje się wyrazistymi liniami i wyważonymi proporcjami.
Samochód oferuje obszerne wnętrze i przyjemne doznania z jazdy. Karl Neuhold, designer Skody, wyjaśnia na czym polega wyjątkowość wyglądu ENYAQ iV.
Skoda ENYAQ iV
ENYAQ iV to pierwszy model marki oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB. Jak ewoluował język designu Skody w tym pojeździe?Tworząc ENYAQ iV, ponownie opieramy się na emocjonującym języku designu ŠKODY, którym charakteryzują się modele takie jak SCALA, KAMIQ czy nowa OCTAVIA czwartej generacji. ENYAQ iV zdobią rzeźbiarskie linie, czyste powierzchnie i elementy inspirowane czeską sztuką cięcia kryształu. Jego proporcje różnią się jednak od naszych poprzednich modeli SUV. ENYAQ iV ma krótszy przód i wydłużoną linię dachu.
Jak podsumowałbyś design pierwszego w pełni elektrycznego modelu Skody? Design ENYAQ iV jest progresywny, wyważony i uosabia pewność siebie. Nowe proporcje nadają mu dynamiki oraz czynią jego wnętrze przestronnym. Duże koła i prześwit pojazdu sprawiają, że model zyskuje potężną prezencję SUV-a.
Co według Ciebie jest kluczowym elementem designu ENYAQ iV?Zdecydowanie jest to przód samochodu. W naszych pojazdach elektrycznych świadomie uwydatniamy wygląd charakterystycznego grilla ŠKODY o pionowym żebrowaniu, ponieważ jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych cech marki. W ENYAQ iV jest ona wysunięta i wyprostowana, co nadaje jej masywnego charakteru. Uwagę przykuwają także reflektory Full LED Matrix oraz wyraziste światła do jazdy dziennej.
Skoda ENYAQ iV
Czym najbardziej różni się wygląd zewnętrzny samochodu elektrycznego zbudowanego na modułowej platformie MEB od wyglądu pojazdu z silnikiem spalinowym?
Różnice dotyczą wysokości pojazdu oraz przedniego i tylnego zwisu. Aby zaoszczędzić miejsce, akumulatory MEB instalowane są w podłodze, co powoduje, że nadwozie umieszczone jest nieco wyżej. Większy rozstaw osi sprawia, że samochód zyskuje na estetyce. Poszczególne elementy napędu elektrycznego zajmują mniej miejsca niż konwencjonalny silnik spalinowy, sprawiając, że zwisy z przodu i z tyłu są krótsze. Sylwetka ENYAQ iV jest również bardziej wydłużona i wyjątkowo aerodynamiczna, a jej wartość oporu powietrza wynosi 0,27 cw, co jest imponującym wynikiem jak na SUV tej wielkości. Ponadto opływowa linia nadwozia pozytywnie wpływa na zasięg samochodu.