Producent z Bawarii opublikował oficjalne dane dotyczące produkcyjnego modelu i3.
Oficjalna premiera auta zaplanowana została na 29 lipca. Czego spodziewać się mogą klienci?
![Koncepcyjne BMW i3](https://img.chceauto.pl/arts/elektryczne-bmw-oficjalnie!-990-7943_v3.jpg)
Koncepcyjne BMW i3
Samochód napędzany będzie przez elektryczny silnik trakcyjny zamontowany przy tylnej osi. Na tylne koła, zgodnie z tradycją, przenoszona będzie moc. Jednostka rozwija aż 170 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. To właśnie dzięki niemu sprint do setki zajmować ma jedynie 7,2 sekundy, wskazówka prędkościomierza wskazywać będzie wartość 60 km/h w 3,2 sekundy od startu. Prędkość maksymalna pojazdu BMW i3 to 150 km/h.
![Koncepcyjne BMW i3](https://img.chceauto.pl/arts/elektryczne-bmw-oficjalnie!-990-7946_v3.jpg)
Koncepcyjne BMW i3
Energia elektryczna magazynowana jest w baterii litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 22 kWh. Zasięg auta - w zależności od warunków ruchu - waha się miedzy 130 a 160 km. Pełne ładowanie baterii trwać ma około ośmiu godzin (bezpośrednio z gniazdka). Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdzie się specjalna przystawka pozwalająca skrócić czas pełnego ładowania do 6 godzin, lub naładować akumulatory do 80 procent ich pojemności w zaledwie 30 minut.
![Koncepcyjne BMW i3](https://img.chceauto.pl/arts/elektryczne-bmw-oficjalnie!-990-7945_v3.jpg)
Koncepcyjne BMW i3
Klienci będą się też mogli zdecydować na BMW i3 w wersji hybrydowej. Elektryczny motor trakcyjny może być wspomagany niewielkim, dwucylindrowym, benzynowym silnikiem o mocy zaledwie 34 KM, który również montowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie tylnej osi. W takiej konfiguracji zasięg auta zwiększa się do rozsądnych 300 km.
Masa gotowego do drogi auta to 1195 kg. Samochód może się pochwalić jej idealnym rozłożeniem, na każdą z osi przypada dokładnie po 50 procent masy. Z przodu wykorzystano kolumny MacPhersona, z tyłu pracuje układ wielowahaczowy. Standardowo BMW i3 wyposażone będzie w 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 155/70.