Producent z Bawarii opublikował oficjalne dane dotyczące produkcyjnego modelu i3.
Oficjalna premiera auta zaplanowana została na 29 lipca. Czego spodziewać się mogą klienci?
Koncepcyjne BMW i3
Samochód napędzany będzie przez elektryczny silnik trakcyjny zamontowany przy tylnej osi. Na tylne koła, zgodnie z tradycją, przenoszona będzie moc. Jednostka rozwija aż 170 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. To właśnie dzięki niemu sprint do setki zajmować ma jedynie 7,2 sekundy, wskazówka prędkościomierza wskazywać będzie wartość 60 km/h w 3,2 sekundy od startu. Prędkość maksymalna pojazdu BMW i3 to 150 km/h.
Koncepcyjne BMW i3
Energia elektryczna magazynowana jest w baterii litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 22 kWh. Zasięg auta - w zależności od warunków ruchu - waha się miedzy 130 a 160 km. Pełne ładowanie baterii trwać ma około ośmiu godzin (bezpośrednio z gniazdka). Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdzie się specjalna przystawka pozwalająca skrócić czas pełnego ładowania do 6 godzin, lub naładować akumulatory do 80 procent ich pojemności w zaledwie 30 minut.
Koncepcyjne BMW i3
Klienci będą się też mogli zdecydować na BMW i3 w wersji hybrydowej. Elektryczny motor trakcyjny może być wspomagany niewielkim, dwucylindrowym, benzynowym silnikiem o mocy zaledwie 34 KM, który również montowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie tylnej osi. W takiej konfiguracji zasięg auta zwiększa się do rozsądnych 300 km.
Masa gotowego do drogi auta to 1195 kg. Samochód może się pochwalić jej idealnym rozłożeniem, na każdą z osi przypada dokładnie po 50 procent masy. Z przodu wykorzystano kolumny MacPhersona, z tyłu pracuje układ wielowahaczowy. Standardowo BMW i3 wyposażone będzie w 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 155/70.