chceauto.pl
x
Elektryczna ofensywa Mercedesa

Elektryczna ofensywa Mercedesa

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-21 Opinie
Do końca roku Mercedes-Benz zaoferuje ponad 20 wariantów modeli z hybrydowym napędem plug-in, od klasy A do klasy S, od GLA do GLE.

W segmencie aut kompaktowych Mercedes-Benz oferuje już hybrydowy napęd plug-in w niemal wszystkich modelach: w klasie A, klasie B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA. W ich przypadku czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,33 litra oraz jednostka elektryczna generują łącznie moc 218 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm. Kluczowa cecha motoru elektrycznego, czyli pełny moment obrotowy dostępny "od ręki” ma duże odzwierciedlenie osiągach. Przykładowo A 250 e rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy, a w trybie elektrycznym może rozwinąć prędkość 140 km/h, czyli wystarczającą nawet do poruszania się autostradą.

Zasięg w trybie elektrycznym wynosi ponad 60 kilometrów (cykl WLTP). Akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh może być ładowany z zewnętrznego źródła prądem przemiennym (AC) lub stałym (DC). W przypadku wallboxa (AC) 7,4 kW ładowanie od 10 do 100 proc. zajmuje ok. 1 godziny i 45 minut. Szybkie ładowanie prądem stałym o maksymalnej mocy 24 kW z 10 do 80 proc. trwa ok. 25 minut. Aby pojemność bagażnika była tylko minimalnie mniejsza niż w wersjach niehybrydowych, rura wydechowa znajduje się centralnie pod podłogą pojazdu, a tylny tłumik zlokalizowano w tunelu środkowym. Zamontowanie zbiornika paliwa w przestrzeni osi tworzy miejsce na wysokonapięciowy akumulator pod tylną kanapą.

Gama modeli EQ Power, sięgająca od klasy C do klasy S oraz od GLC do GLE, to już trzecia generacja hybryd Mercedesa. Szczytowa moc 122 KM i dostępny natychmiast moment obrotowy 440 Nm zapewniają satysfakcjonujące osiągi we wszystkich trybach jazdy. W przypadku GLE 350 de 4MATIC moc szczytowa wynosi aż 136 KM, a prędkość maksymalna w trybie elektrycznym – 160 km/h. W gamie nowej klasy E Mercedes-Benz oferuje siedem hybrydowych odmian plug-in z nadwoziami Limuzyna i Kombi, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz z napędem na tylne lub wszystkie koła. Zasięg "na prądzie” klas C, E i S wynosi około 50 kilometrów (cykl WLTP), podczas gdy GLE oferuje już 80-94 kilometrów (WLTP). Kluczowy dla jego zwiększenia jest wzrost pojemności akumulatora – z 13,5 kWh do 31,2 kWh w GLE.

Korzystając z wallboxa z prądem zmiennym (AC), pustą baterię można w pełni naładować we własnym garażu w ciągu 1,5 godziny (GLE: 3 godziny i 15 minut). Nawet przy użyciu zwykłego domowego gniazdka sieciowego pełne naładowanie zajmuje około 5 godzin. GLE wyposażono w gniazdo Combo do ładowania prądem zmiennym lub stałym. Na stacji ładowania DC akumulator można „zatankować” z 10 do 80 proc. w ok. 20 minut, a od 10 do 100 proc. – w 30 minut.

Aby czas jazdy pomiędzy ładowaniami był jak najdłuższy, a samo ładowanie – jak najkrótsze, elektronika modeli EQ Power wspiera kierowcę w efektywnej jeździe. To zasługa inteligentnej strategii działania, która bazuje na trasie przejazdu ustawionej w systemie nawigacji. Samochód automatycznie określa, które odcinki najlepiej pokonać w trybie elektrycznym, i uwzględnia przy tym m.in. dane nawigacyjne, topografię, ograniczenia prędkości oraz warunki drogowe dla całej planowanej trasy. Co więcej, asystent ekonomicznej jazdy ECO Assist niczym trener przekazuje zalecenia na temat oszczędnej jazdy. Kierowcy, którzy konsekwentnie przestrzegają jego rad, w porównaniu z normalnym stylem jazdy mogą obniżyć zużycie paliwa nawet o 5 proc.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Hybrydowa ekspansja Mercedesa

Hybrydowa ekspansja Mercedesa 2020-07-26

Mercedes systematycznie zwiększa liczbę modeli z hybrydowym napędem plug-in EQ Power. Hybrydy plug-in umożliwiają jazdę wyłącznie „na prądzie”, a tym samym zerową lokalną emisję spalin – co ma znaczenie w miastach, chociaż wyłącznie na...
Flagowe wersje Mercedesów-AMG GLE i GLS. Polskie ceny

Flagowe wersje Mercedesów-AMG GLE i GLS. Polskie ceny 2020-04-17

W Polsce można zamawiać już nowe SUV-y Mercedes-AMG GLE i GLS z serii 63. Wszystkie warianty napędza 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo, po raz pierwszy współpracujący z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost. Krótkotrwale zapewnia on dodatkowe 16 kW (22 KM)...
Pullman - nietypowa histria luksusu

Pullman - nietypowa histria luksusu 2020-03-29

Co łączy Johna Lennona, papieża Piusa XI oraz Casarza Japonii? Oni i wiele innych osobistości, głów państw i prywatnych użytkowników używało limuzyn Pullman Mercedes-Benz. "Pullman” to oryginalna nazwa komfortowych, luksusowych wagonów sypialnych...
Historia benzyny zaczyna się w Niemczech?

Historia benzyny zaczyna się w Niemczech? 2020-03-24

Co łączy ze sobą damski kapelusz, prawo jazdy i figurkę psa z kiwającą głową? To tylko trzy spośród tytułowych "33 dodatków” prezentowanych w ramach stałej ekspozycji Muzeum Mercedes-Benz. Dodatków, które zwracają uwagę gości na...
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość 2020-02-29

Mercedes ma jasną strategię - każdy model ma mieć swój odpowiednik w gamie AMG. Nie inaczej jest z GLA.Mercedes zaprezentował od razu dwie wersje - GLA 45 i GLA 45 S. Oba napędzane są najmocniejszym produkowanym obecnie czterocylindrowym silnikiem...
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé 2020-02-19

Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.