chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?

Mercedes - Benz A-klasa

Oceny użytkowników3.5587/5. Głosy: 179
Ocena: 3.56/5
Głosy: 179.

Wybierz rocznik

1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Mercedes - Benz A-klasa W168 / V168 (1997-2004)

Klasa A (W168) miała chyba najgłośniejszą premierę w historii Mercedesa. Fani marki nie mogli jej wybaczyć przedniego napędu (pierwszy raz w historii), opinia publiczna tego, że samochód przewrócił się w czasie tzw. "testu łosia" (manewr awaryjnego omijania przeszkody na drodze).

Wypadek, którego doświadczyli szwedzcy dziennikarze (to oni spopularyzowali "test łosia", to w ich kraju dochodzi często do tragicznych zderzeń z tymi zwierzętami) wstrząsnął nie tylko motoryzacyjną prasą, a dla Mercedesa stanowił potężną wizerunkową wpadkę. W efekcie niemiecki koncern wstrzymał na kilka tygodni produkcję, w tym czasie przekonstruowano zawieszenie, obniżono profil opon, a do standardowego wyposażenia wszystkich wersji wprowadzono układ ESP.

Ostatecznie poprawiony model wszedł do sprzedaży w 1998 roku i oferowany był do 2004 roku. W następstwie "testu łosia" auto wyposażono w bardzo sztywne zawieszenie, które nie wszystkim przypadnie do gustu. Zapewnia ono dobre prowadzenie i minimalizuje przechyły, ale zapewnia przeciętny komfort i niezbyt pasuje do miejskiego charakteru Mercedesa klasy A.

W 2001 roku samochód poddano liftingowi, przy okazji wprowadzono do sprzedaży wersję Long (V168), która charakteryzuje się zwiększonym aż o 17 cm rozstawem osi. Zmieniono głównie przednią część nadwozia (pas przedni, reflektory) oraz konsolę środkową.

Dzięki innowacyjnej płycie podłogowej typu "sandwich" (silnik umieszczono pod kątem i częściowo wsunięto pod kabinę) wnętrze A-klasy oferuje całkiem przyzwoitą ilość miejsca, narzekać można jednak na jakość plastików. Takie umiejscowienie jednostki napędowej poprawia również bezpieczeństwo, w razie zderzenia silnik jest wpychany pod pasażerów, a nie wprost na nich.

Niestety, nie ma róży bez kolców. Zabudowanie jednostki napędowej sprawia, że samemu można jedynie sprawdzić i uzupełnić olej oraz płyn do spryskiwacza. Co prawda, wszystkie silniki wyposażone są w teoretycznie bezobsługowe łańcuchy rozrządu, jednak każda drobna naprawa, jak wymiana alternatora, paska klinowego (a zdarzają się jego zerwania, co jest równoważne z unieruchomieniem samochodu) czy nawet świec właściwie wiąże się z koniecznością opuszczenia silnika! Z tego względu zaleca się kompleksowe wykonywanie napraw, czyli profilaktyczną wymianę pewnych sprawnych części, które podlegają naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu.

Trzeba mieć również świadomość, że nawet niewielkie uszkodzenie mechaniczne przodu samochodu może wiązać się z kosztowną naprawą. Wszystko przez ciasnotę w komorze silnikowej, elementy osprzętu upakowane są zaraz za zderzakiem, przez co narażone są na uszkodzenia.

Mercedes klasy A I generacji cierpi na kilka dokuczliwych przypadłości. Użytkownicy często narzekają na działanie elektryki. Szybko zużywają się alternatory oraz cewki zapłonowe, przestaje działać tylna wycieraczka albo podnośniki szyb (naprawa jest... programowa), często przepalają się żaróweczki podświetlenia deski rozdzielczej. Niewiele rzadziej awarii ulegają żarówki reflektorów, których wymiana wymaga przeważnie wizyty u mechanika (wspomniany wcześniej bardzo zły dostęp). Twarde zawieszenie również wymaga wzmożonej opieki (zużywają się łączniki stabilizatorów, łożyska tylnej belki). W wahaczach można wymienić osobno tuleje i sworznie, co obniża koszty serwisu.

Pamiętać trzeba, że niskoprofilowe opony to nie wymysł fabryki, ale odpowiedź na problem z przewróceniem pojazdu. Dlatego nie wolno montować opon o profilu wyższym niż zalecany przed producenta. To oznacza nieco wyższy niż przeciętne wydatek na zakup opon oraz wyższe ryzyko uszkodzenia felgi i nieco szybsze zużywanie zawieszenia.

Na szczęście, poważne awarie unieruchamiające Mercedesa nie zdarzają się często (w zasadzie wspomnieć można jedynie o ryzyku uszkodzenia rozrusznika, do którego dotarcie jest niezwykle trudne, a więc naprawa jest kłopotliwa i kosztowna), dlatego wybierając jednostkę napędową można kierować się własnymi preferencjami i ekonomią. Lepszym wyborem wydają się silniki wysokoprężne, które posiadają wtrysk common-rail i dwumasowe koło zamachowe, ale o dziwo, są to elementy bardzo odporne na zużycie.

Oczywiście silniki benzynowe są mniej skomplikowane i tańsze w zakupie, mają również zwykle mniejsze przebiegi, ale zużywać będą wyraźnie więcej paliwa. Co ciekawe, silniki Mercedesa klasy A cechują się podobnym spalaniem niezależnie od mocy i pojemności (oczywiście osobno rozpatrujemy diesle i jednostki o zapłonie iskrowym). Dlatego po podjęciu dezycji diesel/benzyna warto szukać najmocniejszych silników, które zapewniają największy komfort jazdy.

Kupując używanego Mercedesa klasy A możemy podchodzić do ofert z większym zaufaniem niż w przypadku większych modeli koncernu ze Stuttgartu. A-klasa przeważnie była użytkowana w mieście, więc przebiegi nie są olbrzymie, ponadto często za kierownicą zasiadały kobiety (tu nie podejmujemy się wyrokować czy to dobrze, czy źle). Co ważne, sporo samochodów pochodzi z polskich salonów i ma do pewnego momentu udokumentowaną historię.

Mercedes - Benz A-klasa W169 (2004-2012)

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja – zbudowana wg. zupełnie innej koncepcji W176 (usportowiony hatchback) - zadebiutowała w roku 2012.

Nadwozie W169 to wzór funkcjonalności - dzięki architekturze typu sandwich i pudełkowatym kształtom w kabinie wygospodarowano zaskakująco dużo przestrzeni, również na tylnej kanapie. Pod tym względem auto śmiało rywalizować może z kompaktami. Wsiadanie „do góry” i pozycję za kierownicą docenią zwłaszcza kobiety. Przestronny bagażnik pozwala traktować klasę A jako jedyny samochód w rodzinie.

Jeśli chodzi o ogólną trwałość mechaniczną, wszystkie stosowane w tej generacji jednostki napędowe zasługują na słowa uznania. Każdy z silników wyposażono w trwały napęd rozrządu za pomocą łańcucha (przy wymianie oleju co 10 tys. km. jest praktycznie bezobsługowy). Trudno mówić o typowych usterkach, które nie wynikałby z normalnego zużycia eksploatacyjnego. Problem w tym, że nawet błahe awarie (np. wycieki oleju) są drogie do usunięcia. Wynika to z nietypowej architektury – dostęp do wielu podzespołów wymaga opuszczenia jednostki napędowej.

Największy problem stanowi korozja, która atakuje głównie egzemplarze sprzed liftingu. Powtórnie lakierowane drzwi, klapy, progi a nawet słupki (!) niekoniecznie świadczyć muszą o wypadkowej przeszłości. Trwałością nie grzeszą bezstopniowe skrzynie automatyczne. Trzeba wiedzieć, że w tym modelu nie występowały klasyczne przekładnie hydrokinetyczne – stosowano wyłącznie CVT. Najczęściej zawodzi sterowanie (mechatronika), ale zdarzają się też drogie usterki samej przekładni, jak np. zużyte bieżnie i łańcuch. Naprawy nie należą do tanich – korzystniejszą (acz obarczoną większym ryzykiem) opcją jest zakup sprawnej skrzyni używanej (np. z ”anglika”). Do typowych usterek zaliczyć też można inne awarie wynikające z ogólnego wyeksploatowania, jak np.: uszkodzenia przekładni kierowniczych, rozruszników czy stacyjki. Trzeba też być gotowym na usterki elektroniki: modułu blokady kierownicy, sterowania oświetleniem SAM czy klimatyzacją.

Chociaż samochód uchodzi za trwały koszty obsługi potęguje nietypowa, charakterystyczna raczej busów (ciasno zabudowany przód), architektura. Często trzeba np. okręcać całą przednią ramę pomocniczą i opuszczać zespół napędowy. Wymiana np. sprzęgła czy rozrusznika to prawdziwa męczarnia.

Trzeba też być przygotowanym na zaskakująco sztywne nastawy zawieszenia (raczej nietypowe dla marki) i niewielki prześwit, który może utrudniać parkowanie w mieście. Za najtrwalsze uchodzą auta wyprodukowane po liftingu najlepiej z ręczną skrzynią biegów.

Mercedes - Benz A-klasa W176 (2012-2018)

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1.

IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w Genewie. Auto zerwało z tradycją poprzedników. Zrezygnowano z architektury typu sandwich i kształtów minivana – samochód stał się zadziornym kompaktem kierowanym do zdecydowanie młodszych nabywców. W 2013 roku ofertę uzupełniły odmiany sedan i kombi (model CLA) oraz zbudowany w oparciu o klasę A crossover – Mercedes GLA. Rok 2015 przyniósł subtelny lifting karoserii oraz zmodernizowaną paletę jednostek napędowych. Pojawiły się wówczas nowe odmiany silnikowe (np. A160, A250, A220d).

Z punktu widzenia nabywców największą zaletą W176 jest stylistyka. Mimo że auto nie jest już produkowane wygląda bardzo współcześnie i może się podobać. Niestety okupiono to stosunkowo ciasnym wnętrzem, zwłaszcza na tylnej kanapie. Klasa A ma też mały bagażnik i mikroskopijny otwór ładunkowy.

Wszystkie stosowane w tym modelu jednostki napędowe wyposażono w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Większość (konstrukcje Mercedesa) ma napęd rozrządu realizowany łańcuchem. W silnikach 1,8 i 2,0 l (zwłaszcza serwisowanych w trybie „longlife”) może dojść do jego rozciągnięcia (charakterystyczne grzechotanie po uruchomieniu). Podstawowy diesel – 1,5 l – to konstrukcja Renault (1,5 dCi). Na szczęście w tym przypadku nie słychać o (typowych dla tego silnika) problemach z panewkami. Pojawiają się jednak typowe problemy z układem wtryskowym czy turbodoładowaniem.

Chociaż niektórzy użytkownicy zgłaszają zastrzeżenia co do jakości (np. uszczelki), samochód cieszy się świetną opinią. Czasami wariuje elektronika, zdarzają się też przecieki wody do bagażnika. W tym przypadku winę ponoszą zużyte (przetarte) uszczelki lub wadliwie położona mastyka (pod zderzakiem, wokół otworów odpowietrzających). Usunięcie problemu wymaga najczęściej demontażu samego zderzaka i poprawy oryginalnego uszczelnienia.

W większości przypadków (auta z udokumentowaną historią) eksploatacja ogranicza się jednak do typowych wymian materiałów eksploatacyjnych. Po około 200 tys. km można się jednak spodziewać problemów z rozrządem (wyciągnięty łańcuch) i zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów 7G-DCT. W każdym z przypadków, w zależności od zakresu uszkodzeń, naprawa – oczywiście poza autoryzowanym warsztatem – pochłonie między 3 a 5 tys. zł.

Mercedes - Benz A-klasa W177 (2018-2019)

IV generacja Mercedesa klasy A, czyli typoszereg W177, debiutował na początku 2018 roku na salonie genewskim.

Czwarta generacja wyraźnie nawiązuje do poprzednika - na pierwszy rzut oka można nawet stwierdzić, że mamy do czynienia z autem po liftingu, a nie całkiem nową generacją. Zachowano bowiem kształt linii bocznej z mocno zarysowanym słupkiem C. Zmieniła się natomiast przednia i tylna część nadwozia - nawiązują one do Mercedesa CLS.

Zupełnie inne są jednak wymiary. Rozstaw osi powiększono do 273 cm (o 3 cm więcej niż w poprzedniku). Nadwozie ma 441 cm długości, 179 cm szerokości i 144 cm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 370 litrów czyli o 29 litrów więcej niż w trzecoek generacji.

Całkowicie nowe jest również wnętrze. Podobnie jak w innych nowych modelach Mercedesa (jak klasa S, E, G czy CLS), dostępne są dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala, które schowano pod jedną szklaną taflą - jeden znajduje się przed kierowcą, a drugi na szczycie konsoli środkowej. Jeśli ktoś nie zdecyduje się na dopłatę otrzyma dwa ekrany 7-calowe, które stanowią wyposażenie standardowe.

W kwietniu 2018 roku w Chinach pokazano wersję sedan Long o rozstawie osi wydłużonym o 6 cm. Z kolei w lipcu 2018 roku zadebiutowała europejska wersja sedan - ten samochód jest o bliżniaczy (stylistyczie) z wersją chińską, natomiast rozstaw osi jest identyczny jak w hatchbacku, czyli 273 cm.

Przykładowe samochody

Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W177 200 163 KM

2018, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 120 000,00 zł
Oceny5.00/5. Głosy: 1
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W176 FL 45 AMG 381 KM

2015, hatchback 5dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 94 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny5.00/5. Głosy: 3
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W176 FL 180 122 KM

2015, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 47 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny2.50/5. Głosy: 2
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W176 200 156 KM

2012, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 35 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.04/5. Głosy: 25
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W169 150 95 KM

2004, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 15 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny5.00/5. Głosy: 1
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W168 140 82 KM

1997, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.50/5. Głosy: 6
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa V177 200 163 KM

2018, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 121 000,00 zł
Oceny4.00/5. Głosy: 1
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa V168 140 82 KM

2001, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 6 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny1.00/5. Głosy: 1

Zobacz także

Nowe Hybrydy. Mercedes A 250 e oraz B 250 e

Nowe Hybrydy. Mercedes A 250 e oraz B 250 e 2019-08-19

W cennikach Mercedesa, po raz pierwszy w historii, debiutują właśnie hybrydowe odmiany kompaktowych modeli A i B. Auta można już zamawiać w niemieckich salonach marki!Konstruktorzy ze Stuttgartu opracowali hybrydowy układ napędowy stworzony z myślą o...
Mercedesy-AMG A45, CLA 45 i CLA Shooting Brake

Mercedesy-AMG A45, CLA 45 i CLA Shooting Brake 2019-07-17

Znamy już pełną gamę modeli AMG bazujących na nowej klasie A. Firma z Affalterbach zaprezentowała właśnie ostatniego z członków rodziny AMG 45 – model CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake. Oprócz niego w ofercie znajdą się też – pokazane w ostatnim...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC

Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC 2019-04-09

W przyszłym tygodniu, przy okazji salonu North American International Auto Show, zadebiutuje nowe wcielenie Mercedesa CLA. Model Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC trafić ma do europejskiej sieci sprzedaży w sierpniu tego roku.CLA od AMG uzupełni ofertę...
Mercedes-AMG A 35 4Matic w wersji sedan

Mercedes-AMG A 35 4Matic w wersji sedan 2019-03-29

Mercedes stale rozszerza gamę swoich modeli, również tych sygnowanych logiem AMG. Niemiecki koncern zaprezentował właśnie Mercedesa-AMG A 35 4Matic w wersji sedan, który dołączy do pokazanego jesienią ubiegłego roku hatchbacka o tej samej nazwie.Oba...
Oto Europejski Samochód Roku 2019

Oto Europejski Samochód Roku 2019 2019-03-04

Jury złożone z 60 dziennikarzy reprezentujących 23 europejskie kraje ogłosiło wyniki konkursu Car of the Year 2019. Ostateczną listę finalistów poznaliśmy 28 listopada ubiegłego roku. Znalazły się na niej: Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford...
Finaliści WCOTY 2019

Finaliści WCOTY 2019 2019-02-06

Jury złożone z 86 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących największe światowe rynki opublikowało dziesiątkę finalistów konkursu na Światowy Samochód Roku 2019. Szanse na prestiżowy tytuł zachowały:Audi e-tronBMW serii 3Ford FocusGenesis...
Nowa klasa A najbezpieczniejszym autem roku!

Nowa klasa A najbezpieczniejszym autem roku! 2018-12-12

Zgodnie z wieloletnią tradycją Euro NCAP podsumowało właśnie bieżący rok. Specjaliści od poziomu bezpieczeństwa nowych aut przyznali nagrody „best in class” dla pojazdów oferujących najlepszy poziom ochrony w poszczególnych segmentach...
Znamy ścisłych finalistów Car of the Year 2019

Znamy ścisłych finalistów Car of the Year 2019 2018-11-26

Już tylko siedem modeli samochodów pozostało w plebiscycie Car of the Year 2019. Po kolejnej turze głosowań z marzeniami o zwycięstwie pożegnało się aż 35 pojazdów.Złożone z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych jury zdecydowało, że do...
Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do presiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Mercedes klasy A sedan

Mercedes klasy A sedan 2018-07-28

W marcu na salonie genewskim zadebiutował Mercedes klasy A nowej generacji. Gama tego modelu zostanie poszerzona o wersję sedan. Do tej pory Mercedes oficjalnie nie sprzedawał klasy A sedan. Co prawda, poprzednia generacja miała wersję czterodrzwiową,...
Znamy kandydatów do Car of the Year 2019

Znamy kandydatów do Car of the Year 2019 2018-07-11

Poznaliśmy właśnie, liczącą aż 50 propozycji, wstępną listę kandydatów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2019. Jury składające się z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych opublikowało właśnie swoje typy. Chociaż zestawienie ma "mocno...
Mercedes klasy A w wersji Long

Mercedes klasy A w wersji Long 2018-04-24

W Chinach zadebiutowała właśnie przedłużona odmiana nowego Mercedesa klasy A. Auto powstało specjalnie z myślą o zapokojeniu specyficznych gustów lokalnych nabywców. Zgodnie z tradycją przedłużona wersja oznaczona została literką L. Auto...
Mercedes klasy A nowej generacji

Mercedes klasy A nowej generacji 2018-02-04

To już czwarte wcielenie najmniejszego modelu Mercedesa i drugie, które jest klasycznym samochodem kompaktowym. Nowy Mercedes klasy A wyraźnie nawiązuje do poprzednika - na pierwszy rzut oka można nawet stwierdzić, że mamy do czynienia z autem po...
Rekordowy rok Mercedesa

Rekordowy rok Mercedesa 2018-01-08

Takiego wyniku pozazdrościłaby Mercedesowi niejedna popularna marka. Forma ze Stuttgartu poinformowała właśnie, że w zeszłym roku dostarczyła nabywcom blisko 2,3 mln samochodów! To najlepszy wynik w całej historii niemieckiej marki. Do klientów na...
Renault i Mercedes opracowały nowy silnik

Renault i Mercedes opracowały nowy silnik 2017-12-18

Daimler i Renault-Nissan-Mitsubishi pochwalili się właśnie kolejnym owocem trwającej od 2010 roku współpracy. Pod maskę Renault Scenic trafi wkrótce nowy silnik o pojemności 1,3 l. Opracowana wspólnie przez niemieckich i francuskich konstruktorów,...
Nowy Mercedes klasy A. Pierwsze zdjęcia

Nowy Mercedes klasy A. Pierwsze zdjęcia 2017-11-24

W marcu przyszłego roku na salonie genewskim zadebiutuje nowy Mercedes klasy A. Już wiemy, jak będzie wyglądać wnętrze tego samochodu.Mercedes zdecydował się na ujawnienie kilku zdjęć. Widać na nich oczywiście najbogatszą wersję wyposażeniową,...
Mercedes Concept A Sedan

Mercedes Concept A Sedan 2017-04-18

Nowa klasa A doczekała się właśnie - póki co - prototypowej - wersji z trójbryłowym nadwoziem. Auto i opracowane specjalnie z myślą o klientach z Kraju Środka zadebiutuje już jutro na salonie motoryzacyjnym w Szanghaju.W oficjalnym komunikacie...
Używane: silnik 1,5 l dCi

Używane: silnik 1,5 l dCi 2016-07-09

Czterocylindrowy silnik 1,5 l dCi konstrukcji Renault zadebiutował w 2001 roku. Był to pierwszy wysokoprężny motor francuskiej marki zbudowany w myśl idei downsizingu. Na przestrzeni lat jednostka trafiła do niezliczonej gamy pojazdów z grupy Renault, w...
Infiniti Q30 z Wielkiej Brytanii

Infiniti Q30 z Wielkiej Brytanii 2015-12-04

Nowy model Infiniti jest pierwszym autem japońskiej marki budowanym poza Krajem Kwitnącej Wiśni. Produkcja auta ruszyła właśnie w brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderland. Nowy model Infiniti jest pierwszym autem japońskiej marki budowanym poza Krajem...
Infiniti QX30 oficjalnie!

Infiniti QX30 oficjalnie! 2015-11-18

Na trwającym salonie motoryzacyjnym w Los Angeles Infiniti zaprezentowało produkcyjną wersję kompaktowego crossovera QX30. Samochód to kolejny z modeli opracowanych w ramach zacieśniania współpracy z Mercedesem. QX30 jest technicznym bliźniakiem...
Mercedes klasy A po liftingu

Mercedes klasy A po liftingu 2015-07-02

Mercedes zdecydował się właśnie na pierwszy znaczący lifting klasy A. Jak bardzo zmienił się samochód, który w 2012 roku wyznaczył stylistyczne trendy dla współczesnych modeli niemieckiej marki?Chociaż od premiery modelu mija właśnie trzeci rok,...
Wiesz, kto wynalazł ESP?

Wiesz, kto wynalazł ESP? 2015-05-03

13 lipca 2009 roku w Parlamencie Europejskim przegłosowano dyrektywę obligującą producentów pojazdów do wyposażania aut w systemy stabilizacji toru jazdy. Nowe przepisy weszły w życie z końcem listopada 2011 roku. Po tej dacie wszystkie nowe...
Kompaktowe Mercedesy przebojem

Kompaktowe Mercedesy przebojem 2015-03-31

W ostatnich latach siłą Mercedesa stały się samochody małe i kompaktowe: modele klasy A, B, GLA i CLA.Pierwsze podejście Mercedesa do produkcji samochodów małych okazało się niewypałem. Debiutująca w 1997 roku pierwsza klasa A wywróciła się...
Małe Mercedesy sprzedają się świetnie

Małe Mercedesy sprzedają się świetnie 2014-08-30

W ostatnich latach Mercedes przeprowadził wielką ofensywę modelową, a której największy nacisk położony był na samochody kompaktowe. Atrakcyjna stylizacja wraz ze sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi oraz dobrą opinią o marce sprawiły, że po...
Rekordowy rok Mercedesa AMG

Rekordowy rok Mercedesa AMG 2014-02-05

Rok 2013 okazał się najlepszym rokiem w historii Mercedesa AMG. W ciągu 12 miesięcy z salonów wyjechało aż 32 200 samochodów sygnowanych przez sportowy oddział Mercedesa.Najwięcej samochodów AMG trafia do USA, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Na...
Największe sprzedażowe wpadki. Będziesz w szoku!

Największe sprzedażowe wpadki. Będziesz w szoku! 2013-10-04

Z perspektywy producenta każdy nowy model samochodu musi spełniać jedno podstawowe zadanie - przynosić firmie dochód. Okazuje się jednak, że w najnowszej historii motoryzacji aż roi się od sprzedażowych wpadek. Badania uwzględniające m.in koszty...
Mercedes A45 AMG. Ma aż 360 KM!

Mercedes A45 AMG. Ma aż 360 KM! 2013-02-14

Na salonie w Genewie zadebiutuje Mercedes klasy A w najmocniejszej odmianie sygnowanej logiem AMG. Na tle słabszych egzemplarzy samochód może się pochwalić takimi detalami, jak np. 18-calowe felgi ze stopów lekkich, przeprojektowana osłona chłodnicy...
Mamy listę najlepszych aut na świecie!

Mamy listę najlepszych aut na świecie! 2013-02-04

28 marca – na salonie motoryzacyjnym w Genewie – rozstrzygnięty zostanie jeden z najbardziej prestiżowych motoryzacyjnych plebiscytów. Jury złożone z 66 dziennikarzy z całego świata przyzna statuetki konkursu „World Car of the Year”. Jak co...
Wybierz najpiękniejsze auto roku!

Wybierz najpiękniejsze auto roku! 2012-10-01

Prezentujemy pełną listę kandydatów do prestiżowej nagrody WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR.Przypominamy, że kandydat do tytułu World Performance Car może być zupełnie odrębnym modelem lub specjalną, wyczynową (supersportową) odmianą innego modelu,...
Ruszyła produkcja nowej klasy A

Ruszyła produkcja nowej klasy A 2012-07-17

Dr Dieter Zetsche - dyrektor zarządzający Mercedes Benz - uroczyście uruchomił dziś linię montażową nowej klasy A. Samochód budowany jest w niemieckiej fabryce marki w Rastatt, w której - od września ubiegłego roku - powstają również egzemplarze...
Mercedes klasy A. Ten test łosia...

Mercedes klasy A. Ten test łosia... 2012-07-11

Klasa A (W168) miała chyba najgłośniejszą premierę w historii Mercedesa. Fani marki nie mogli jej wybaczyć przedniego napędu (pierwszy raz w historii), opinia publiczna tego, że samochód przewrócił się w czasie tzw. "testu łosia" (manewr...
Oto finaliści Car of the Year 2013

Oto finaliści Car of the Year 2013 2012-07-03

Znamy już ponad trzydziestkę aut, które rywalizować będą o prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2013. Wyróżnienie te przyznawane jest od 1964 roku przez europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Warunkiem uczestnictwa auta w konkursie jest wprowadzenie...
Nowa A-klasa tańsza niż BMW serii 1

Nowa A-klasa tańsza niż BMW serii 1 2012-06-28

Dealerzy Mercedesa przyjmują już zamówienia na nową klasę A. Na ile wyceniono podstawowe wersje samochodu, który odebrać ma klientów Audi A3 i nowemu BMW serii 1?Najtańszy model z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 122 KM (wersja A180) wyposażony w...
Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf!

Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf! 2012-06-06

Tym razem prezentujemy pełne wyniki klasyfikacji najgorszych i najlepszych, zdaniem Brytyjczyków, samochodów segmentu C. Mamy nadzieję, że ranking stworzony w oparciu o niemal 18 tysięcy ankiet wypełnionych przez kierowców w Wielkiej Brytanii pomoże...
Mercedes klasy A z silnikiem Renault

Mercedes klasy A z silnikiem Renault 2012-05-22

Po wakacjach do salonów trafi nowy Mercedes klasy A. Niemiecki producent ujawnił kolejne informacje na temat tego pojazdu.Nowy Mercedes klasy A debiutował na salonie w Genewie. Wtedy poznaliśmy wygląd tego modelu, który całkowicie zrywał z...
Mercedes jak Renault. Oto nowy Citan!

Mercedes jak Renault. Oto nowy Citan! 2012-04-17

Ogłoszona w kwietniu minionego roku współpraca pomiędzy koncernami Renault-Nissan a niemieckim Daimlerem wkracza w nowy etap.Na kilka miesięcy przed oficjalną premierą na IAA Commercial Vehicle Show w Hanowerze Mercedes zdecydował się opublikować...
Nowy Mercedes klasy A. Rewolucja!

Nowy Mercedes klasy A. Rewolucja! 2012-03-05

Mercedes klasy A do tej pory był małym miejskim pojazdem dla kobiet i indywidualistów. Ale to już przeszłość!Nowa generacja tego modelu, która debiutuje Genewie to groźny konkurent dla równie nowego Audi A3 i nieco już opatrzonego BMW 1!Nowy...
Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf!

Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf! 2011-06-25

Zajmująca się badaniami rynków amerykańska firma analityczna J.D. Power podała wyniki badania satysfakcji klienta z zakupu samochodu na rynku niemieckim.O wynikach badania w zakresie marek pisaliśmy już w tekście Najlepsze marki wg Niemców. Warto...
Te auta kochają Niemcy. Ty też?

Te auta kochają Niemcy. Ty też? 2011-06-07

Niemiecki rynek motoryzacyjny rządzi się swoimi prawami. Mimo wielu milionów euro wydawanych każdego roku na reklamę przez producentów z Japonii, Włoch czy Francji, w czołówce najchętniej kupowanych pojazdów, za Odrą, od wielu lat plasują się...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.