chceauto.pl
x
Bezawaryjny SUV z Francji? To możliwe!

Bezawaryjny SUV z Francji? To możliwe!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2011-07-02 Opinie
Renault Koleos to stosunkowo rzadki widok na polskich drogach.

W naszym kraju wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, że w ofercie Renault znajduje się ciekawa krzyżówka SUVa i minivana. Wielu potencjalnych klientów obawia się również usterkowej elektroniki, która trapiła niektóre pojazdy francuskiej marki. W przypadku Koleosa te obawy nie znajdują jednak żadnego potwierdzenia w faktach – mało kto wie, że samochód opracowany został w Korei przez inżynierów firmy Samsung.

Tak wyglądać będzie nowy Koleos
Tak wyglądać będzie nowy Koleos
Niewielka świadomość klientów sprawiaja, że auto z początku produkcji – z 2008 roku – kupić dziś można już za 60-65 tys. zł. To bardzo kusząca oferta, jeśli wziąć pod uwagę doskonałe wyciszenie, przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i oszczędne silniki. Co więcej, w najbliższym czasie ceny używanych Koleosów powinny stać się jeszcze bardziej atrakcyjne – Renault przygotowało bowiem gruntowny facelifting modelu.

Odświeżony SUV otrzymał zupełnie nowy pas przedni, który sprawić ma, że samochód łatwiej trafi w europejskie gusta. Całkowicie zmieniły się reflektory (kierunkowskazy będą teraz montowane w lusterkach), nowy kształt osłony chłodnicy przypomina nieco rozwiązania znane z modeli Infiniti (zapewne nieprzypadkowo – Koleos to pierwsze wspólne dziecko współpracy koncernów Renault i Nissana, który jest właścicielem Infiniti).

Niestety, przy okazji modernizacji, styliści nie zajęli się "azjatyckim" tyłem
Niestety, przy okazji modernizacji, styliści nie zajęli się "azjatyckim" tyłem
Przy okazji modernizacji samochód otrzyma również nowe wskaźniki, lepiej wykończone wnętrze oraz nowe wzory aluminiowych felg i paletę kolorów. W gamie jednostek napędowych nie dokonano żadnych zmian, w zależności od wersji Koleos oferowany będzie jednak z napędem na przednie lub na wszystkie koła.

Dokładna data debiutu rynkowego auta nie jest znana, wiadomo jednak, że odświeżony model pojawi się u dealerów Renault jeszcze w tym roku.

Opinie i komentarze na temat artykułu

adam
6 lipca 2011
Koleos jest zbudowany na bazie Nissan X-Trail ze własnym nadwoziem i silnikami Renault - Nissan X-Trail jest montowany w Japonii w głównym zakładzie Nissana i ma wyłącznie japońskie motorki.
Koleos jest naprawdę udaną adaptacją Koreańczyków dla Renault i ma montowane francuskie wersje silników pierwotnie zaprojektowanych w Japonii, czyli zwłaszcza diesle są awaryjne i mają krótszą żywotność; elektronika też jest zawodna bardziej niż w Nissanie.
Pewnie w stylizacji maczali palce goście, którzy wymyślili Velsatisa, bo oba mają baaaardzo oryginalną i nietuzinkową stylizację.
Ale autko jest generalnie godne polecenia.
hmm
10 lipca 2011
Koleos jest samochodem niebezpiecznym. Szczególnie dla niedoświadczonych kierowców. Kilkakrotnie widziałem bardzo niestabilne zachowanie pojazdu na ostrych zakrętach. Powodem jest najprawdopodobniej zbyt wysoko położony środek ciężkości przy równocześnie zbyt małym rozstawie kół. Jest to wprawdzie SUV, czyli tak naprawdę samochód miejski, ale zawsze istnieje ryzyko, że ktoś uzna, iż da się tym jeździć w górach i dachowanie gotowe.
Marek
10 lipca 2011
Adam to amplifier jakich sporo na necie....czasami forum to 80-90% amplifiers :D
Tomasz
10 lipca 2011
Koleos 4 x 4 , silnik 2000ccm 150kM. Przejechałem 55tyś km. W tym czasie jedna usterka czujnika w silniku powidująca pracę silnika w trybie awaryjnym (bez turbo),usunięta szybko i bez problemu.
Kłopotliwy bywa system wypalania filtra cząstek stałych wymagający ciągłej jazdy około 25 min, ale to dotyczy większości nowych silników diesla. Poza tym żadnych problemów, cichy, dynamiczny, wygodny.
xxx
10 lipca 2011
Posiadam Koleosa z silnikiem 150KM i przez rok przejechałem nim 50 tys km, narazie bez usterek. A Pan Adam niech nie pisze głupot bo znam osoby które przejechały ponad 100 i 150 tys km i nic w tych samochodach sie nie dzieje. Wymieniają tylko i wyłącznie rzeczy eksploatacyjne.
Piotr
10 lipca 2011
Z bezawaryjnością KOLEOSA to nie do końca prawda. Przejechałem tym samochodem 70 tys. km i w zasadzie do remontu nadaje się podwozie (poduszki tylnych wahaczy, łączniki stabilizatora itp). W LAGUNIE II taki stan wystąpił po 80 tys. Elektronika dała znać o sobie dwa razy (całkowity brak kontaktu do momentu odłączenia akumulatora). Filtr cząsteczek zapychał się regularnie co 8 tys, ale po stanowczym postawieniu sprawy w serwisie udało się to wyeliminować. Samochód ma zdecydowaną i dla mnie najważniejszą zaletę, ma bardzo duże szyby, co daje wrażenie przestronności wnętrza, chociaż nie jest w moim odczuciu najwygodniejszy.
marek
10 lipca 2011
To,że Francuskie auta są mało awaryjne,to jest normalka,za to niemcy powinni też o to zadbac.Bo jak narazie to ich auta należą do najbardziej awaryjnych
omaki
10 lipca 2011
Sorki ale czy ktos normalny kupuje takie pojazdy? A fe...

Bezawaryjny SUV z Francji? To możliwe! - GALERIA ZDJĘĆ

Bezawaryjny SUV z Francji? To możliwe!Bezawaryjny SUV z Francji? To możliwe!Bezawaryjny SUV z Francji? To możliwe!

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...
Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję

Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję 2024-03-17

Seat Arona to miejski SUV/crossover, który został zaprezentowany w 2017 rok, prawie równo z nową odsłoną modelu Ibiza – w uproszczeniu można powiedzieć, że Arona to taka „uterenowiona” wersja Ibizy. Auto zostało ciepło przyjęte przez rynek,...
Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces

Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces 2024-03-11

Skoda Karoq swój debiut miała w 2017 roku i była odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUVów. W 2021 roku samochód przeszedł gruntowny lifting, a my sprawdzamy, czym odświeżona Skoda Karoq zamierza przekonać do siebie...
Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem

Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem 2024-03-11

Formentor swój rynkowy debiut miał w 2020 roku i jest to pierwszy własny model Cupry – wcześniej marka ta bazowała wyłącznie na gamie modelowej Seata. Obecnie wiele wskazuje na to, że Seat jest wycofywany z rynku, a jego miejsce zajmie właśnie...
Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny?

Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny? 2024-03-04

Jaguar F-Pace zaprezentowany został w 2015 roku i był pierwszym seryjnie produkowanym SUVem ze znaczkiem Jaguara. Dla niektórych był to oczekiwany powiew świeżości, a dla niektórych negatywny wyraz zerwania z klasycznymi wzorcami. Prawda jest jednak...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS