chceauto.pl
x
Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-05-21 Opinie
Audi wprowadza do oferty pierwszą z zapowiadanych od początku roku nowych hybryd plug-in. Zamówienia na Audi Q5 55 TFSI e quattro można już składać w niemieckich salonach producenta z Ingolstadt. Cena na rodzimym rynku to 60 450 euro. Dostawy zaplanowane są na ostatni kwartał bieżącego roku.

Audi Q5 55 TFSI e quattro
Audi Q5 55 TFSI e quattro
Pod maską znajdziemy benzynowe 2.0 TFSI rozwijające 252 KM i 370 Nm. Silnik wspomagany jest – zintegrowanym z dwusprzęgłową przekładnią S-tronic (7 przełożeń) elektrycznym motorem trakcyjnym. Synchroniczna jednostka osiąga 105 kW i 350 Nm. To wystarcza, by w trybie bezemisyjnym poruszać się z prędkościami do 135 km/h.

Baterie akumulatorów umieszczono pod podłogą bagażnika. Składają się na nie 104 ogniwa o łącznej pojemności 14,1 kWh. Sam układ pracuje pod napięciem 381 Voltów i korzysta m.in. z pompy ciepła mogącej odzyskiwać do 3 kW energii elektrycznej wykorzystując energię traconą na chłodzenie układu elektrycznego. Same układ chłodzenia baterii połączony jest z obiegiem (małym) chłodzenia silnika.
Całkowita moc układu napędowego to 367 KM i 500 Nm. Dzięki temu Audi Q5 55 TFSI e quattro przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s i osiąga prędkość maksymalną 239 km/h.

Audi Q5 55 TFSI e quattro
Audi Q5 55 TFSI e quattro
Maksymalny zasięg w trybie elektrycznym to 40 km. Ładowanie baterii trwa około 2,5 h, jeśli korzystamy z ”ogólnodostępnych” wysokonapięciowych stacji ładowania, lub około 6 h jeśli wykorzystujemy do tego ”domową” sieć o napięciu 220 Voltów.

Lista wyposażenia standardowego nowej hybrydy plug-in od Audi zawiera np.: przednie reflektory LED, sportowe fotele, klimatyzację (trzystrefowa) i 18-calowe, pięcioramienne, aluminiowe felgi.


Opinie i komentarze na temat artykułu

Audi Q5 55 TFSI e quattro - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q5 55 TFSI e quattroAudi Q5 55 TFSI e quattroAudi Q5 55 TFSI e quattroAudi Q5 55 TFSI e quattro

Zobacz także

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting

Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting 2023-04-25

Lexus UX to przedstawiciel miejskich crossoverów, który na rynku obecny jest od 2019 roku. W tym czasie zyskał mocną pozycję w rankingach sprzedaży, stając się najczęściej kupowanym Lexusem w Europie. W 2022 roku Lexus UX przeszedł lifting, który...
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM 2023-03-30

Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za...
Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem 2023-03-03

Nowy Nissan X-Trail został już przez nas sprawdzony przy okazji polskiej prezentacji premierowej, jednak wtedy mieliśmy kontakt z tym samochodem raptem przez parę godzin. Teraz przyszła pora na pełen test – X-Trail zagościł w naszej redakcji na...