chceauto.pl
x
Audi e-tron z większym zasięgiem

Audi e-tron z większym zasięgiem

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-11-29 Opinie
Przy okazji premiery e-trona sportback pierwszy elektryczny model z Ingolstadt doczekał się drobnej aktualizacji technicznej.

Audi e-tron z większym zasięgiem
Nowa wersja Audi e-tron 55 quattro może teraz na jednym ładowaniu akumulatora pokonać nawet 436 kilometrów. To o 25 km więcej niż wersja poprzednia. Dzięki nowemu typowi hamulców, producent osiągnął jeszcze większą redukcję tzw. szczątkowego momentu obrotowego hamulca, czyli strat wynikających z bezpośredniej bliskości zacisków i tarcz hamulcowych. Również układ napędowy stał się bardziej wydajny. Standardowo, w procesie regularnej jazdy, napędzana jest tylna oś pojazdu. Teraz, dzięki wielu optymalizacjom silnik osi przedniej jest prawie zupełnie odłączony od zasilania elektrycznego. Jednak w momencie, gdy kierowca potrzebuje więcej mocy, załączają się oba silniki. W rezultacie tego, praca jednostek napędowych jest jeszcze bardziej efektywna, bo pozbawiona strat mocy i oporów. To największa zaleta koncepcji silnika asynchronicznego. Ponadto dzięki temu zwiększył się zasięg wysokonapięciowego akumulatora. Bateria w Audi e-tron 55 quattro* ma pojemność 95 kWh i daje moc 86,5 kWh netto. Z tej technicznej aktualizacji skorzystają w przyszłości wszystkie nowo produkowane modele Audi.

Audi e-tron
Audi e-tron
Inżynierowie Audi wprowadzili również usprawnienia w układzie chłodzenia. Bardzo elastyczny system zarządzania temperaturą składający się z czterech oddzielnych obiegów został ulepszony i teraz jeszcze bardziej wydajnie reguluje temperaturę wysokonapięciowych podzespołów. Ilość płynu krążąca w obiegach chłodzących została zredukowana, co oznacza również, że teraz pompa wodna zużywa mniej energii. Zaawansowany układ chłodzenia wciąż gwarantuje szybkie ładowanie prądem stałym, długi cykl żywotności akumulatora i niezmienną wydajność nawet przy dużych obciążeniach. By utrzymać ciepło wewnątrz pojazdu, standardowa pompa ciepła wykorzystuje ciepło odpadowe. W zależności od temperatury panującej na zewnątrz, takie rozwiązanie może zwiększyć zasięg Audi e-tron w codziennym użytkowaniu nawet o dziesięć procent.

Audi e-tron
Audi e-tron
Innowacyjny system rekuperacji zwiększa całkowity zasięg nawet o 30 procent. Audi e-tron może odzyskiwać energię na dwa sposoby: podczas żeglowania, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia oraz podczas hamowania, gdy wciska pedał hamulca. W obu przypadkach silniki elektryczne zaczynają działać jak generatory i zamieniają energię kinetyczną w elektryczną. Podczas hamowania z mocą do 0,3 g, czyli w ok. 90 procentach ogólnej liczby hamowań w codziennym użytkowaniu, wysokonapięciowy akumulator ładowany jest właśnie przez silniki elektryczne pracujące jako generatory. System rekuperacji umożliwia zmienną regulację procesu odzyskiwania energii przez oba silniki elektryczne, zarówno w trybie żeglowania, jak i podczas hamowania. Stopień rekuperacji podczas żeglowania może być regulowany w trzech stopniach, za pomocą łopatek przy kierownicy. Wyraźnie zauważyć można teraz większą różnicę pomiędzy tymi trzema stopniami. Podczas hamowania z prędkości 100 km/h, Audi e-tron może rekuperować nawet 300 Nm i 220 kW mocy. Odpowiada to ponad siedemdziesięciu procentom energii zużywanej przez ten samochód.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Audi e-tron z większym zasięgiem - GALERIA ZDJĘĆ

Audi e-tron z większym zasięgiemAudi e-tron z większym zasięgiemAudi e-tron z większym zasięgiemAudi e-tron z większym zasięgiem

Zobacz także

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...
Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?

Citroen e-C4 - coś więcej niż styl? 2022-11-07

Koncern Stellantis posiada w swojej gamie wiele samochodów elektrycznych, które zbudowane są na współdzielonych podzespołach. Polityka konstruowania aut w oparciu o te same rozwiązania techniczne niesie za sobą wiele korzyści ekonomicznych i...
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość 2022-10-18

Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie...