chceauto.pl
x
Audi A6 e-tron concept

Audi A6 e-tron concept

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-04-20 Opinie
Marka z Ingolstadt robi kolejny krok w kierunku pojazdów elektrycznych. Na salonie w Szanghaju zadebiutował model A6 e-tron concept. To zapowiedź nowej rodziny pojazdów na prąd.

Audi A6 e-teon concept
Audi A6 e-teon concept
W przeciwieństwie do obecnej generacji A6, Audi A6 e-tron concept bazuje na nowej platformie PPE opracowanej specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych. Samochód ten to ”zupełnie nowa koncepcja projektowa” — jedyną cechą łączącą go z obecnym A6 są wymiary. Karoseria o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m, została zaprojektowana jako Sportback, a jej linie w oczywisty sposób nawiązują do aktualnego języka designu marki Audi. Skupiono się na – niezwykle ważnym w przypadku elektrycznych pojazdów – współczynniku oporu powietrza. W przypadku koncepcyjnego Audi cW wynosi zaledwie 0,22.

Zdaniem producenta, dzięki potencjale drzemiącym w nowej platformie, w zależności od wybranego układu napędowego i wersji, Audi A6 e-tron będzie mogło w przyszłości pochwalić się zasięgiem ponad 700 km (wg norm WLTP), a najmocniejsze pojazdy z tej rodziny przyspieszać mają od 0 do 100 km/godz. w niecałe cztery sekundy.

Audi A6 e-teon concept
Audi A6 e-teon concept
Platforma PPE została zaprojektowana wyłącznie dla układów napędowych zasilanych elektrycznie. Dlatego pozwala w pełni wykorzystać wszystkie zalety tego rozwiązania technicznego. Kluczowym elementem przyszłej floty PPE jest moduł baterii umieszczony między osiami, w koncepcyjnym modelu A6 e-tron magazynujący około 100 kWh energii. Wykorzystanie całej podłogi pojazdu umożliwia zamontowanie tam stosunkowo płaskiego układu baterii. Oznacza to, że bez wprowadzania zmian do architektury bazowej, po raz pierwszy możliwe będzie wykorzystanie tej platformy zarówno w pojazdach z wysokim prześwitem, jak i w samochodach o dynamicznej, niskiej architekturze, takich jak Audi A6 e-tron.
Wielkość baterii i rozstaw osi pojazdów osadzonych na PPE można skalować, a tym samym wykorzystywać jej zalety w różnych segmentach rynku.

Audi A6 e-teon concept
Audi A6 e-teon concept
Użytkownicy przyszłych modeli PPE również wymiernie skorzystają z dużego rozstawu osi, który przekłada się na kluczową zaletę samochodów we wszystkich segmentach: dłuższe wnętrze pojazdu i więcej miejsca na nogi z przodu i z tyłu. Dodatkowo pamiętać trzeba, że samochody elektryczne są zwykle bardziej przestronne, ponieważ konstrukcyjnie nie potrzebują wyodrębniania tunelu środkowego.

W rodzinie przyszłych modeli osadzonych na platformie PPE przewidziano wersje z jednym silnikiem elektrycznym zamontowanym na osi przedniej i jednym na osi tylnej. Rodzina pojazdów e-tron będzie również oferowała wersje podstawowe, zoptymalizowane pod kątem minimalnego zużycia energii i maksymalnego zasięgu. W tym przypadku napęd pojazdu zapewniał będzie pojedynczy silnik elektryczny zamontowany na osi tylnej. Dwa silniki elektryczne w koncepcyjnym Audi A6 e-tron mogą zapewnić łączną moc wyjściową 350 kW i moment obrotowy 800 Nm.

Audi A6 e-teon concept
Audi A6 e-teon concept
Zawieszenie przednie Audi A6 e-tron to konstrukcja pięciowahaczowa, specjalnie zoptymalizowana pod kątem pojazdów elektrycznych. Oś tylna jest wielowahaczowa. W modelu koncepcyjnym zamontowano zawieszenie pneumatyczne Audi z adaptacyjnymi amortyzatorami.

Koncepcyjną podstawą układu napędowego Audi A6 e-tron — i wszystkich modeli osadzanych w przyszłości na PPE — jest technika ładowania 800-voltowego akumulatora. Umożliwia ona uzyskanie czasu ładowania zbliżonego do czasu tankowania paliwa w samochodzie z silnikiem konwencjonalnym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. 100 kWh akumulator koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi A6 e-tron concept - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A6 e-tron conceptAudi A6 e-tron conceptAudi A6 e-tron conceptAudi A6 e-tron conceptAudi A6 e-tron conceptAudi A6 e-tron concept

Zobacz także

Opel Combo-e Life. Elektryczny kombivan

Opel Combo-e Life. Elektryczny kombivan 2021-02-10

Opel zaprezentował model Combo-e Life. Jest to elektryczna i osobowa wersja dostawczego Combo, który z kolei jest bliźniaczym modelem Peugeota e-Partner i Citroena e-Berlingo.Ten elektryczny kombivan będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami...
Audi e-Tron GT. Nowy potężny elektryk

Audi e-Tron GT. Nowy potężny elektryk 2021-02-10

Audi zaprezentowało kolejny model o napędzie elektrycznym. E-Tron GT to samochód klasy Gran Turismo, którym niemiecki koncern rzuca wyzwanie Tesli.Audi e-Tron GT stanowi rozwinięcie pokazanego w 2018 roku prototypu o tej samej nazwie. Samochód ma ładne,...
Volkswagen ID.4. Polskie ceny!

Volkswagen ID.4. Polskie ceny! 2021-02-09

Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Volkswagen przedstawił właśnie ofertę seryjnej wersji elektrycznego SUVa. ID.4 oferowany jest w kilku wariantach,...
Mercedes EQA oficjalnie zaprezentowany

Mercedes EQA oficjalnie zaprezentowany 2021-01-20

EQA – tak nazywa się nowy podstawowy model w świecie całkowicie elektrycznych samochodów Mercedes-EQ. Samochód traktować można jako bliskiego kuzyna spalinowego Mercedesa GLA. Z przodu EQA zwraca uwagę czarną osłoną chłodnicy z centralnie...
Opel Combo-e. Mały elektryczny dostawczak

Opel Combo-e. Mały elektryczny dostawczak 2021-01-23

Opel zaprezentował model Combo w wersji elektrycznej. Samochód nie jest niespodzianką.Opel Combo-e to technologiczny bliźniak pokazanego niedawno e-Berlingo Van. Stylistycznie samochód wygląda jak dostawcze Combo, natomiast rozwiązania techniczne ma...
IONIQ 5. Pierwsze zdjęcia

IONIQ 5. Pierwsze zdjęcia 2021-01-13

Hyundai zaprezentował pierwsze zdjęcia SUV-a IONIQ 5, pierwszego modelu dedykowanej dla modeli elektrycznych submarki IONIQ.IONIQ 5 będzie pierwszym modelem opartym o globalną modularną platformę dla samochodów elektrycznych (E-GMP). Rozwiązanie to...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.