chceauto.pl
x
Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?

Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-10-09
Audi A4 B5 w 1995 roku zastąpiło model 80.

Samochód otrzymał zupełnie nowe nadwozie a także większość podzespołów. Model A4 b5 oferowany był w dwóch wariantach nadwoziowych (sedan i kombi), do wyboru było aż 15 odmian silnikowych.

Czy dzisiaj, przeszło 15 lat od debiutu auta, model wciąż warty jest zainteresowania?

Nadwozie nawiązuje do modelu 80
Nadwozie nawiązuje do modelu 80
Podobnie jak w przepadku „osiemdziesiątki” nadwozie w całości wykonane zostało z ocynkowanych blach. Teoretycznie nie powinno być więc najmniejszych problemów z korozją. Niestety, większość pojazdów dostępnych na polskim rynku ma powypadkową przeszłość – występowanie rdzy zdradza partacko przeprowadzoną naprawę.

We wnętrzu dobrze poczują się fani niemieckiej motoryzacji z początku lat dziewięćdziesiątych. Kabina, jak na dzisiejsze standardy, nie grzeszy przestronnością (ciasno jest zwłaszcza na tylnej kanapie), czarne, proste linie kokpitu sprawiają, że trudno doszukać się tu ekskluzywności klasy premium. Nudną stylistykę rekompensują za to materiały wykończeniowe – plastiki są solidne i dobrze spasowane, nawet po przebiegu rzędu 300 tys. km, wnętrze potrafi wyglądać świeżo.

Kombi, czyli Avant. Z silnikiem TDI ich przebieg czesto przekracza 400 tys. km.
Kombi, czyli Avant. Z silnikiem TDI ich przebieg czesto przekracza 400 tys. km.
Nie powinno być problemu z wyborem jednostki napędowej. Do spokojnej, codziennej jazdy w zupełności wystarcza podstawowe motory benzynowe 1,6 l. i 1,8 l. które oprócz tego, że zapewniają autu znośne osiągi, są też bardzo tanie w serwisowaniu (prosta konstrukcja). W wielu przypadkach, ich zakup okazuje się lepszym wyborem niż inwestycja w legendarne 1,9 TDI, których realne przebiegi nierzadko dobijają dziś już do pół miliona kilometrów.

Niestety, Audi A4 nie jest już tak niezawodne, jak jego poprzednik. Wraz z debiutem nowego modelu pojawiły się też pierwsze problemy z jakością. Eksploatacji, zwłaszcza na Polskich drogach, nie wytrzymywało zawieszenie, które mimo, że zapewnia świetne właściwości jezdne, jest dość skomplikowane, co potęguje koszty naprawy. Przed zakupem A4 dobrze więc udać się na ścieżkę diagnostyczną (najtaniej będzie pojechać do najbliższej stacji kontroli, która wykonuje przeglądy rejestracyjne) i dokładnie skontrolować stan przednich wahaczy (aluminiowe, wymieniane w całości).

Sylwetka, mimo upływu lat, wciąż wygląda elegancko
Sylwetka, mimo upływu lat, wciąż wygląda elegancko
Jednostki napędowe są raczej niezawodne, ale – zwłaszcza Diesle – mogą przysporzyć niemiłych niespodzianek. Z racji ogromnych przebiegów zawodzą turbosprężarki (zwłaszcza w mocniejszych odmianach o zmiennej geometrii), pompowtryskiwacze, przepływomierze i zawory recyrkulacji spalin EGR. Przed zakupem warto również skontrolować stan układu chłodzenia – stosunkowo często zawodzą termostaty, włączniki wentylatorów czy chłodnica (wycieki). Niezbyt trwały jest też alternator oraz – automatyczne skrzynie biegów. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej unikać samochodów wyposażonych w bezstopniową przekładnię Multitronic – koszt jej naprawy przewyższa zazwyczaj wartość auta.

Na szczęście, większych problemów nie sprawia stosunkowo prosta elektronika. Z racji wieku i przebiegu trzeba się jednak przygotować na drobne, acz dokuczliwe usterki centralnego zamka czy elektrycznie sterowanych szyb.

Audi A4 - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze? - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?Audi A4 B5. Dobre auto za małe pieniądze?

Zobacz także

Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu

Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu 2022-12-06

Volkswagen Multivan w obecnej odsłonie zadebiutował na rynku w czerwcu 2021 roku i obrał zupełnie inny kierunek rozwoju niż jego poprzednicy. Świadczy o tym między innymi osadzenie tego modelu na platformie modułowej MQB, która do tej pory znana była...
Najczęściej naprawiane samochody w Polsce

Najczęściej naprawiane samochody w Polsce 2022-01-31

W 2021 roku. najczęściej serwisowanym modelem w Polsce wśród samochodów osobowych był Opel Astra H (2004). Na pozycji lidera zastąpił Audi A4 (2001-2008). W warsztatach zdecydowanie dominują niemieckie marki aut.Tak wynika z raportu Autodata, czyli...
Audi RS4 Avant już po liftingu

Audi RS4 Avant już po liftingu 2019-10-02

Chociaż nie minęły jeszcze pełne dwa lata od premiery aktualnej generacji RS4 Avant, producent z Ingolstadt już zdecydował się na lifting. Zmiany mają na celu upodobnienie szybkiego kombi do nowych modeli, jak np.RS 6 Avant.Przód nowego RS 4 Avant...
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? 2019-06-27

Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego...
Audi A4 po liftingu

Audi A4 po liftingu 2019-05-15

Od premiery obecnej generacji Audi A4 minęły już cztery lata. Samochód doczekał się właśnie kuracji odmładzającej. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej płaska. Poziome linie z przodu i z tyłu podkreślają szerokość auta....
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS