chceauto.pl
x
Audi RS4 Avant już po liftingu

Audi RS4 Avant już po liftingu

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-02 Opinie
Chociaż nie minęły jeszcze pełne dwa lata od premiery aktualnej generacji RS4 Avant, producent z Ingolstadt już zdecydował się na lifting. Zmiany mają na celu upodobnienie szybkiego kombi do nowych modeli, jak np.RS 6 Avant.

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Podobnie jak w większych modelach typu RS - RS 6 Avant i RS 7 Sportback - Singleframe w RS 4 Avant ma kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu. Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią. By nadać jej czystego wyglądu, pozbawiono ją ramy. Grill opatrzony emblematem RS 4 osadzono bezpośrednio w zderzaku, a po jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.

Kształt diodowych reflektorów przednich RS 4 Avant również został przeprojektowany. Nadkola są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze (zarówno z przodu, jak i z tyłu).

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
Auto w dalszym ciągu napędza silnik 2.9 TFSI V6 biturbo. Rozwija on moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm (1900-5000 obr./min). Każda z dwóch turbosprężarek silnika przypisana jest do konkretnego rzędu cylindrów, a razem wytwarza ciśnienie doładowania rzędu 1,5 bara. Tak jak we wszystkich silnikach V6 i V8 budowanych przez Audi, turbosprężarki instalowane są pomiędzy ułożonymi pod kątem 90 stopni w układzie „V” rzędami cylindrów. Audi RS4 Avant przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s i osiąga prędkość maksymalna 250 km/h (po zdjęciu ogranicznika - 280 km/h).

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
Moc jednostki 2.9 TFSI za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic przepływa do stałego napędu na cztery koła quattro. W czasie regularnej jazdy system dostarcza więcej mocy do kół osi tylnej. Jego czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy na oś tylną kieruje 60 procent momentu obrotowego, a na oś przednią 40 procent. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy silnika kierowana jest błyskawicznie i automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
W kabinie największą nowością jest ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala. Umieszczono go w centrum tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy. Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Również nowe, alumniowe manetki zmiany biegów są znacznie większe niż w modelu poprzednim. Znaki RS – poza kierownicą i listwami na progach – noszą również sportowe fotele RS z opcjonalnym przeszyciem w kształcie plastra miodu oraz obszycie dźwigni zmiany biegów.

Nowy RS 4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe w różnych stylistykach, m.in. w pełni frezowane felgi pięcioramiennne w całości malowane w matowym brązie. Dla nich przeznaczono opony w rozmiarze 275/30.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi RS4 Avant już po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Audi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftingu

Zobacz także

Najczęściej naprawiane samochody w Polsce

Najczęściej naprawiane samochody w Polsce 2022-01-31

W 2021 roku. najczęściej serwisowanym modelem w Polsce wśród samochodów osobowych był Opel Astra H (2004). Na pozycji lidera zastąpił Audi A4 (2001-2008). W warsztatach zdecydowanie dominują niemieckie marki aut.Tak wynika z raportu Autodata, czyli...
Audi RS Q e-tron na Rajdzie Dakar: udany start w nową erę

Audi RS Q e-tron na Rajdzie Dakar: udany start w nową erę 2022-01-15

Najbardziej niesamowity samochód rajdowy w historii Audi przeszedł swój chrzest bojowy. Wszystkie trzy egzemplarze Audi RS Q e-tron, podczasswojego debiutu w Arabii Saudyjskiej, ukończyły najtrudniejszy na świecie rajd terenowy, „Dakar”. W sumie...
Audi RS Q e-tron rusza na “Dakar”. To początek nowej ery

Audi RS Q e-tron rusza na “Dakar”. To początek nowej ery 2021-12-30

Kurtyna poszła w górę: w dniach od 1 do 14 stycznia 2022 roku Audi RS Q e-tron weźmie udział w swoim pierwszym Rajdzie Dakar. Dla czterech pierścieni, marki, która stoi za skonstruowaniem napędu quattro, TFSI, koncepcji ultra, samochodów elektrycznych...
Audi zbudowało supersamochód dla Kena Blocka

Audi zbudowało supersamochód dla Kena Blocka 2021-12-19

Audi skonstruowało i zbudowało w pełni elektryczny samochód specjalnie dla Kena Blocka.Ten samochód od razu przywołuje wspomnienia o legendarnym Audi Sport quattro S1 – zdobywcy szczytu w słynnym wyścigu Pikes Peak Hill Climb, zwanym też...
Audi RS Q e-tron na Dakar. Tak wygląda kokpit

Audi RS Q e-tron na Dakar. Tak wygląda kokpit 2021-12-07

Kiedyś w rajdach cross-country istniał jasny podział zadań: kierowca prowadzi, pilot nawiguje. Te role już dawno uległy jednak zmianie: przepisy ograniczają zadania nawigacyjne do bardzo precyzyjnych opcji i reguł. Dawny papierowy roadbook trasy jest...
Audi Q4 e-tron już w produkcji

Audi Q4 e-tron już w produkcji 2021-03-24

W Zwickau w Saksonii ruszyła produkcja modelu Audi Q4 e-tron. To pierwszy suv z rodziny e-tron produkowany przez Audi w Niemczech. Q4 e-tron bazuje na stworzonej przez Volkswagena uniwersalnej, modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych (MEB)W...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS