chceauto.pl
x
Audi RS4 Avant już po liftingu

Audi RS4 Avant już po liftingu

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-02 Opinie
Chociaż nie minęły jeszcze pełne dwa lata od premiery aktualnej generacji RS4 Avant, producent z Ingolstadt już zdecydował się na lifting. Zmiany mają na celu upodobnienie szybkiego kombi do nowych modeli, jak np.RS 6 Avant.

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Podobnie jak w większych modelach typu RS - RS 6 Avant i RS 7 Sportback - Singleframe w RS 4 Avant ma kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu. Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią. By nadać jej czystego wyglądu, pozbawiono ją ramy. Grill opatrzony emblematem RS 4 osadzono bezpośrednio w zderzaku, a po jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.

Kształt diodowych reflektorów przednich RS 4 Avant również został przeprojektowany. Nadkola są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze (zarówno z przodu, jak i z tyłu).

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
Auto w dalszym ciągu napędza silnik 2.9 TFSI V6 biturbo. Rozwija on moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm (1900-5000 obr./min). Każda z dwóch turbosprężarek silnika przypisana jest do konkretnego rzędu cylindrów, a razem wytwarza ciśnienie doładowania rzędu 1,5 bara. Tak jak we wszystkich silnikach V6 i V8 budowanych przez Audi, turbosprężarki instalowane są pomiędzy ułożonymi pod kątem 90 stopni w układzie „V” rzędami cylindrów. Audi RS4 Avant przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s i osiąga prędkość maksymalna 250 km/h (po zdjęciu ogranicznika - 280 km/h).

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
Moc jednostki 2.9 TFSI za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic przepływa do stałego napędu na cztery koła quattro. W czasie regularnej jazdy system dostarcza więcej mocy do kół osi tylnej. Jego czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy na oś tylną kieruje 60 procent momentu obrotowego, a na oś przednią 40 procent. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy silnika kierowana jest błyskawicznie i automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.

Audi RS4 Avant po liftingu
Audi RS4 Avant po liftingu
W kabinie największą nowością jest ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala. Umieszczono go w centrum tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy. Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Również nowe, alumniowe manetki zmiany biegów są znacznie większe niż w modelu poprzednim. Znaki RS – poza kierownicą i listwami na progach – noszą również sportowe fotele RS z opcjonalnym przeszyciem w kształcie plastra miodu oraz obszycie dźwigni zmiany biegów.

Nowy RS 4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe w różnych stylistykach, m.in. w pełni frezowane felgi pięcioramiennne w całości malowane w matowym brązie. Dla nich przeznaczono opony w rozmiarze 275/30.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi RS4 Avant już po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Audi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftinguAudi RS4 Avant już po liftingu

Zobacz także

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback już w produkcji!

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback już w produkcji! 2019-10-01

Zaledwie kilka dni temu poznaliśmy dwa nowe modele z oferty Audi RS - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback.Niemcy poinformowali właśnie, że wczoraj – 30 września – pierwsze egzemplarze tych pojazdów zjechały z taśmy montażowej węgierskiej fabryki Audi w...
Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback 2019-09-26

W ofercie Audi debiutują właśnie dwa nowe modele serii RS - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback. Samochody wyróżniają się czarnymi, świecącymi dodatkami. W tym kolorze wykonano m.in. dolne partie zderzaków, nakładki progowe czy obudowy lusterek. Nie...
25 lat Audi RS

25 lat Audi RS 2019-07-17

W 1994 roku, a więc 25 lat temu Audi zaprezentował model RS 2 Avant. Był to pierwszy pojazd w historii firmy z serii RS.Do dziś Audi Sport GmbH (dawniej quattro GmbH) zaprezentowało już 25 modeli typu RS. W roku 2019 na rynku pojawiło się i pojawi...
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? 2019-06-27

Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego...
Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro 2019-05-21

Audi wprowadza do oferty pierwszą z zapowiadanych od początku roku nowych hybryd plug-in. Zamówienia na Audi Q5 55 TFSI e quattro można już składać w niemieckich salonach producenta z Ingolstadt. Cena na rodzimym rynku to 60 450 euro. Dostawy...
Audi A4 po liftingu

Audi A4 po liftingu 2019-05-15

Od premiery obecnej generacji Audi A4 minęły już cztery lata. Samochód doczekał się właśnie kuracji odmładzającej. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej płaska. Poziome linie z przodu i z tyłu podkreślają szerokość auta....
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.