Toyota Wyprzedaż
chceauto.pl

Audi A4

Oceny użytkowników4.0207/5. Głosy: 338Ocena: 4.02 Głosy: 338.

Wybierz rocznik

Audi A4 B5 (1994-2001)

Audi A4 B5 w 1995 roku zastąpiło model 80, który przez wiele lat budował przekonanie o niezawodności produktów z Ingolstadt.

Samochód otrzymał zupełnie nowe nadwozie a także większość podzespołów. Model A4 b5 oferowany był w dwóch wariantach nadwoziowych (sedan i kombi), do wyboru było aż 15 odmian silnikowych.

Podobnie jak w przepadku „osiemdziesiątki” nadwozie w całości wykonane zostało z ocynkowanych blach. Teoretycznie nie powinno być więc najmniejszych problemów z korozją. Niestety, większość pojazdów dostępnych na polskim rynku ma powypadkową przeszłość – występowanie rdzy zdradza partacko przeprowadzoną naprawę.

We wnętrzu dobrze poczują się fani niemieckiej motoryzacji z początku lat dziewięćdziesiątych. Kabina, jak na dzisiejsze standardy, nie grzeszy przestronnością (ciasno jest zwłaszcza na tylnej kanapie), czarne, proste linie kokpitu sprawiają, że trudno doszukać się tu ekskluzywności klasy premium. Nudną stylistykę rekompensują za to materiały wykończeniowe – plastiki są solidne i dobrze spasowane, nawet po przebiegu rzędu 300 tys. km, wnętrze potrafi wyglądać świeżo.

Nie powinno być problemu z wyborem jednostki napędowej. Do spokojnej, codziennej jazdy w zupełności wystarcza podstawowe motory benzynowe 1,6 l. i 1,8 l. które oprócz tego, że zapewniają autu znośne osiągi, są też bardzo tanie w serwisowaniu (prosta konstrukcja). W wielu przypadkach, ich zakup okazuje się lepszym wyborem niż inwestycja w legendarne 1,9 TDI, których realne przebiegi nierzadko dobijają dziś już do pół miliona kilometrów.

Niestety, Audi A4 nie jest już tak niezawodne, jak jego poprzednik. Wraz z debiutem nowego modelu pojawiły się też pierwsze problemy z jakością. Eksploatacji, zwłaszcza na Polskich drogach, nie wytrzymywało zawieszenie, które mimo, że zapewnia świetne właściwości jezdne, jest dość skomplikowane, co potęguje koszty naprawy. Przed zakupem A4 dobrze więc udać się na ścieżkę diagnostyczną (najtaniej będzie pojechać do najbliższej stacji kontroli, która wykonuje przeglądy rejestracyjne) i dokładnie skontrolować stan przednich wahaczy (aluminiowe, wymieniane w całości).

Jednostki napędowe są raczej niezawodne, ale – zwłaszcza Diesle – mogą przysporzyć niemiłych niespodzianek. Z racji ogromnych przebiegów zawodzą turbosprężarki (zwłaszcza w mocniejszych odmianach o zmiennej geometrii), pompowtryskiwacze, przepływomierze i zawory recyrkulacji spalin EGR. Przed zakupem warto również skontrolować stan układu chłodzenia – stosunkowo często zawodzą termostaty, włączniki wentylatorów czy chłodnica (wycieki). Niezbyt trwały jest też alternator oraz – automatyczne skrzynie biegów. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej unikać samochodów wyposażonych w bezstopniową przekładnię Multitronic – koszt jej naprawy przewyższa zazwyczaj wartość auta.

Na szczęście, większych problemów nie sprawia stosunkowo prosta elektronika. Z racji wieku i przebiegu trzeba się jednak przygotować na drobne, acz dokuczliwe usterki centralnego zamka czy elektrycznie sterowanych szyb.

Audi A4 B6 (2001-2006)

Audi A4 B6 zadebiutowało w 2000 roku. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową VW Passata, co zaowocowało niewielkim powiększeniem nadwozia w stosunku do poprzednika. Auto zyskało na przestronności wnętrza, poprawiła się też jakość wykończenia, do co do której nie można mieć zastrzeżeń. A4 zapewnia wygodne warunki podróżowania czteroosobowej rodzinie, wysoka pozycja w rankingach niezawodności ADAC pozwala sądzić, że eksploatacja nie będzie zbyt kosztowna. To jednak błędne myślenie, bowiem pokrewieństwo z Passatem B6 sprawiło, że w zawieszeniu zastosowano niezależne aluminiowe wahacze, które wymienia się tylko w całości. Niestety, te ostatnie niezbyt dobrze znoszą stan polskich dróg, gruntowny remont zawieszenia może kosztować nawet 3 tys. zł. Poza tym, rodzinnemu Audi niewiele można zarzucić. Odradzamy jednak zakup samochodu wyposażonego w bezstopniową przekładnię CVT, które nie należą do najtrwalszych, ani łatwych w serwisowaniu. Jednostki napędowe, zarówno benzynowe, jak i diesle wykorzystujące technologię pompowtryskiwaczy nie należą do awaryjnych (nie dotyczy 2,5 V6 TDI). W przypadku tych ostatnich drażnić może jedynie głośna praca. Poza zawieszeniem, samochodu nie powinny prześladować większe usterki. Czasami życie uprzykrzyć może jedynie kapryśna elektryka (podnośniki szyb, kontrolki, itd.). Z uwagi na dużą popularność ryzyko zakupu samochodu powypadkowego jest w tym przypadku bardzo wysokie. Przed kupnem, dobrze wiec sprawdzić stan nadwozia pod okiem blacharza, lub z użyciem czujnika grubości powłoki lakierniczej. Pytajmy też o numer VIN. Znając go, w najbliższym serwisie marki powinniśmy bez problemu ustalić termin ostatniej naprawy (wraz z ze stanem licznika), co pozwoli sprawdzić wiarygodność sprzedającego i książki pojazdu. Typoszereg B6 produkowany był do 2004 roku.

Audi A4 B7 (2004-2008)

Audi A4 B7 trafiło do salonów z końcem 2004 roku. Podobnie, jak poprzednik samochód opracowany został na płycie podłogowej VW Passata. Rozstaw osi wynoszący 2648 mm jest o mm mniejszy, niż poprzedniej generacji, auto dysponuje jednak nieco obszerniejszym (co nie znaczy, że obszernym) wnętrzem. Samochód słynie z doskonałej precyzji wykończenia i nienagannych właściwości jezdnych. Te ostatnie to zasługa wielowahaczowego zawieszenia obu osi, które jednak w polskich warunkach stosunkowo często wymaga interwencji mechanika. Godnym polecenia jest rzadko spotykany w tym modelu, stary silnik 1,9 TDI, który jednak nie grzeszy kulturą pracy (strasznie hałasuje). Jest jednak zdecydowanie odporniejszy, niż jednostka 2,0 TDI, która przy braku szacunku dla zaleceń serwisowych (dotyczących przestrzegania terminów wymiany oleju i zasad eksploatacji silnika turbodoładowanego) lubi się zacierać. Poza tym miewa też problemy z żywotnością turbosprężarki, dwumasowego koła zamachowego i filtrem cząstek stałych. Oprócz tego, właściciel A4 B7 musi być też przygotowany na mogące się pojawić problemy ze strony układu elektrycznego - szwankujące centralne zamki, podnośniki elektrycznie sterowanych szyb, awarie oświetlenia. Samochód produkowany był aż do 2008 roku.

Audi A4 B8 (2006-2015)

Audi A4 B8 produkowane jest od roku 2008. Samochód zaprojektowany został od podstaw, dlatego, poza nazwą, nie ma nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Auto mierzy aż 4,7 m długości co sprawia, że jest zdecydowanie większe od niemieckiej konkurencji w klasie premium - BMW 3 i Mercedesa C. Samochód dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych: jako czterodrzwiowy sedan oraz kombi. Na jego podstawie zbudowano również jedno z piękniejszych coupe na rynku - model A5. Samochód ma opinię bezawaryjnego, i świetnie zawieszonego pojazdu, który nawet w podstawowej wersji jest w stanie zapewnić kierowcy sporo frajdy. Niestety pojazdy z polskich salonów są przeważnie ubogo wyposażone.

Przykładowe samochody

Zobacz także

720 tysięcy używanych...

720 tysięcy używanych... 2011-03-09

W 2010 roku do Polski sprowadzono 718 286 samochodów używanych - wynika z komunikatu Ministerstwa Finansów.Ze względu na nadchodzącą zmianę rocznika, a tym samym spadek wartości samochodów, w grudniu import zmalał z 52 564 w listopadzie do 37 666...
Radzimy jak wybrać pierwsze auto!

Radzimy jak wybrać pierwsze auto! 2011-02-09

Lata marzeń, miesiące wyrzeczeń, tygodnie analiz i w końcu... decyzja – kupujemy swoje pierwsze auto. Pierwsze kroki na motoryzacyjnym szlaku niosą za sobą ogromną frajdę, ale droga do celu jest wyboista i niebezpieczna. Jak mądrze wybrać dla swoje...
Te auta kochają Niemcy. Ty też?

Te auta kochają Niemcy. Ty też? 2011-06-07

Niemiecki rynek motoryzacyjny rządzi się swoimi prawami. Mimo wielu milionów euro wydawanych każdego roku na reklamę przez producentów z Japonii, Włoch czy Francji, w czołówce najchętniej kupowanych pojazdów, za Odrą, od wielu lat plasują się...
Nie przepłacaj u dealera!

Nie przepłacaj u dealera! 2011-07-06

Mimo że za nami już połowa 2011 roku, w salonach nadal trwają wyprzedaże aut z poprzedniego rocznika. Dotyczą one także samochodów klasy premium, na które przeceny sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Czy warto skusić się na taką...
Europejskie "nie" dla niemieckiego TDI

Europejskie "nie" dla niemieckiego TDI 2011-07-11

Oznaczenie to pojawiło się w 1989 roku w Audi 100 typoszegegu C3 wraz z debiutem nowej, wysokoprężnej, turbodoładowanej jednostki napędowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 l i mocy 120 KM.Literki TDI stanowiły skrót od słów...
Wraca Audi RS4!

Wraca Audi RS4! 2012-02-15

Doczekaliśmy się. Po kilku latach przerwy (produkcję poprzedniej generacji zakończono w 2008 roku) wraca jeden z bardziej ekscytujących modeli Audi - RS4!To już trzecia generacja tego modelu, podobnie jak pierwsza - dostępna (jak na razie) wyłącznie w...
Diesel? To musisz wiedzieć o 1,9 TDI

Diesel? To musisz wiedzieć o 1,9 TDI 2012-07-25

Śmiało powiedzieć można, że silnik 1,9 TDI napędza dzisiaj pół Europy. Jednostka, która zadebiutowała na rynku w 1991 roku, na przestrzeni lat trafiała pod maski niemal wszystkich pojazdów koncernu Volkswagena. Czego można spodziewać się po...
Te samochody giną w Polsce najczęściej

Te samochody giną w Polsce najczęściej 2012-07-26

Ranking powstał w oparciu o dane Instytutu Samar, którego analitycy zestawili liczbę zarejestrowanych w Polsce egzemplarzy konkretnego modelu z liczbą kradzieży. Wyniki, w wielu przypadkach, okazują się być zaskakujące...Zapraszamy do szczegółowego...
Rekordowa sprzedaż Volkswagena

Rekordowa sprzedaż Volkswagena 2013-01-26

Koncern Volkswagena w zeszłym roku po raz kolejny osiągnął najwyższy w historii wynik sprzedaży. Jej poziom przekroczył rekordową wartość z poprzedniego roku. Po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy niemiecki koncern sprzedał ponad 9 milionów...
I gdzie ten kryzys?

I gdzie ten kryzys? 2013-04-09

Fani samochodów z Ingolstadt mają powody do radości. Audi zanotowało właśnie najlepszy pierwszy kwartał w historii marki. Dzięki 369 500 sprzedanym od stycznia do marca pojazdom, firma o 6,8 procent poprawiła wyniki sprzedaży w porównaniu do...
Audi Ultra. Aż 11 nowych modeli!

Audi Ultra. Aż 11 nowych modeli! 2014-02-04

Audi rozszerza swoją ofertę pojazdów skonstruowanych z myślą o oszczędzaniu paliwa. Rodzina Ultra - będąca odpowiednikiem Volkswagenowskiej linii BlueMotion - powiększyła się właśnie o 11 nowych pojazdów!Pierwszy model z rodziny ultra - Audi A3...
Oto Audi A3 ultra. Benzynowe!

Oto Audi A3 ultra. Benzynowe! 2014-05-31

Audi zaprezentowało właśnie model A3 w najoszczędniejszej odmianie ultra. Tym razem nie mamy jednak do czynienia z pojazdem wyposażonym w silnik wysokoprężny....Nowe Audi napędzane jest benzynowym motorem 1,4 l TFSI o mocy 150 KM. Samochód może się...
Sześć milionów Audi Quattro!

Sześć milionów Audi Quattro! 2014-07-11

Z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało dziś sześciomilionowe Audi z napędem quattro. Kolejny rekord udało się osiągnąć w niespełna półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym. Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 3,0 TDI quattro...
20 lat Audi A4

20 lat Audi A4 2014-11-12

Niektóre modele na dobre zapisują się w historii motoryzacji stając się tzw. „lokomotywami sprzedaży”. Jednym z nich jest bez wątpienia Audi A4, który zdobył już przeszło sześć milionów klientów.A4 miała bardzo trudne zadanie. Samochód...
Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI

Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI 2015-02-28

Zastanawiasz się nad samochodem z instalacją gazową? To silnik dla Ciebie!Na pierwszy rzut oka, silnik o pojemności 1595 cm3 ma same wady. Konstrukcja tkwi w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Chociaż motor oferowany był jeszcze w Golfie V...
Polacy wolą używane. Króluje Audi!

Polacy wolą używane. Króluje Audi! 2015-04-14

Po raz kolejny wzrósł import używanych aut zza zachodniej granicy. W marcu w Polsce zarejestrowano po raz pierwszy 70 763 używane samochody pochodzące z prywatnego importu. To o przeszło 8 proc. więcej niż przed rokiem.Sumaryczny wynik po pierwszych...
Nowe Audi A4

Nowe Audi A4 2015-06-29

Audi zaprezentowało właśnie zaprojektowany od podstaw model A4. Co zmieniło się w popularnym aucie z Ingolstadt?Samochód mierzy teraz 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. W porównaniu do poprzedniego...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.