chceauto.pl
x
Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach

Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-01-07 Opinie
Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany flagowego Volkswagena – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Oznacza to, że oferta niemieckich aut w wersjach z hybrydowym napędem obejmuje już: Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta, Touarega i – właśnie – Arteona.

Volkswagen Arteon
Volkswagen Arteon
Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny.

Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego wynosząca 218 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm zapewniają znakomite osiągi. Każda z wersji Arteona przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.

Ceny Arteona eHybrid zaczynają się od 199.190 zł. Arteon Shooting Brake w hybrydowej wersji typu plug-in jest droższy o 5.000 z.

Volkswagen Arteon
Volkswagen Arteon
W polskiej ofercie debiutuje również usportowiony Arteon R. Z zewnątrz Arteona R i Arteona R Shooting Brake wyróżniają nowo zaprojektowane zderzaki w stylistyce R (z dużymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu), matowe obudowy lusterek w kolorze chromu, logo R wyświetlane na ulicy po otwarciu drzwi, układ hamulcowy R Performance z niebieskimi zaciskami (z logo R na zaciskach z przodu) i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (model Sebring).

2.0-litrowy silnik TSI już przy 2100 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Na stałym poziomie utrzymuje się on do 5350 obr./min., dzięki czemu zakres użytecznych obrotów silnika jest bardzo szeroki. Maksymalną moc – aż 320 KM - silnik ten generuje w zakresie od 5350 do 6500 obr./min. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach.

Arteon R, niezależnie od wersji nadwozia, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem R Performance prędkość maksymalna Arteona i Arteona Shooting Brake wynosi 270 km/h.

Volkswagen Arteon
Volkswagen Arteon
Arteon R jest wyposażony w napęd na cztery koła z systemem, który rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między dwoma tylnymi kołami. Wpływ nie tylko na rozdział momentu obrotowego, ale również na zakres działania układów stabilizujących oraz na dynamikę jazdy ma również kierowca poprzez wybór profilu jazdy. Bezpośredni dostęp do najbardziej sportowego ustawienia wszystkich parametrów układu napędowego zapewnia niebieski przycisk R na wielofunkcyjnej sportowej kierownicy. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, układ kierowniczy i systemy asystujące są natychmiast przełączane w tryb wyścigowy Race, co zmienia charakter Arteona z samochodu klasy Gran Turismo na samochód sportowy.

Volkswagen Arteon
Volkswagen Arteon
Każdy Arteon, nie tylko R czy hybrydowy, jest również wyposażony w aktywny tempomat, w system monitorowania przestrzeni przed autem, system rozpoznawania znaków drogowych i sportowe, a zarazem komfortowe progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Spośród urządzeń znajdujących się we wnętrzu do seryjnego wyposażenia należą cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit Pro), system multimedialny Ready2Discover z usługą Streaming&Internet oraz 8,0-calowym ekranem, tuner cyfrowego radia DAB+ oraz podświetlane dotykowe pola do obsługi regulowanej elektronicznie automatycznej klimatyzacji.

Za Arteona R trzeba zapłacić od 249.090 zł. Dopłata do Arteona Shooting Brake w wersji R wynosi 6.000 zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach - GALERIA ZDJĘĆ

Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonachArteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonachArteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonachArteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonachArteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach

Zobacz także

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP 2020-10-21

Pierwszy z nowej rodziny elektrycznych Volkswagenów zaliczył właśnie pełną turę testów zderzeniowych Euro NCAP. Wyniki auta można uznać za imponujące! Przyzwyczailiśmy się już, że duża część nowych samochód – podobnie jak ID.3 – może...
Volkswagen Taos. Tylko dla USA?

Volkswagen Taos. Tylko dla USA? 2020-10-14

W Ameryce zadebiutował właśnie całkiem nowy model Volkswagena – Taos. To komapaktowy suv mający za zadanie podbić serca klientów zza oceanu.Volkswagen Taos w cennikach zajmie miejsce poniżej modelu Tiguan. Oznacza to, że mamy do czynienia z...
Ambitne plany Volkswagena

Ambitne plany Volkswagena 2020-10-13

Elektromobilność to nie tylko nowe rozdanie w motoryzacyjnym świecie. To również zupełnie nowa jakość w dziedzinie rozsądnego gospodarowania zasobami planety i troski o środowisko. Najlepszym tego przykładem jest Grupa Volkswagen, która...
10 powodów, by kupić auto elektryczne

10 powodów, by kupić auto elektryczne 2020-10-12

Ostatnie lata w motoryzacji stoją pod znakiem elektrycznej rewolucji, na jej czele niewątpliwie stoi koncern Volkswagena, który systematycznie wprowadza do sprzedaży kolejne modele zasilane prądem. Już dziś gama aut elektrycznych koncernu obejmuje...
Trzy dekady Volkswagena T4

Trzy dekady Volkswagena T4 2020-09-21

30 lat temu Volkswagen zmienił diametralnie swoją ofertę pojazdów dostawczych. Na rynek wkroczył wówczas wielbiony przez przedsiębiorców Volkswagen T4. We wrześniu 1990 roku - po wyprodukowaniu w sumie 6,7 mln egzemplarzy T1, T2 i T3 z silnikiem...
Jak Polacy widzą elektryczne auta?

Jak Polacy widzą elektryczne auta? 2020-08-20

Zdaniem respondentów, auta na prąd są drogie, ale rzadziej trafiają do serwisu, a jazda nimi jest tańsza niż samochodami z silnikiem spalinowym.Jakie jest podejście Polaków do fundamentalnych kwestii związanych z samochodami elektrycznymi? Zbadał to...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.