chceauto.pl
x
Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-07-23
Alpine to kolejna marka, która przygotowuje się do przejścia na napędy elektryczne. Należący do Renault francuski producent samochodów sportowych zaprezentował właśnie swój pierwszy samochód bateryjny.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Ponieważ Alpine ma obecnie w ofercie wyłącznie jeden model, czyli A110, to nowy pojazd to elektryczna wersja A110 właśnie. Samochód otrzymał nazwę A110 E-ternite i oficjalnie jest tylko prototypem, a nie wersją produkcyjną.

Stylistycznie samochód wygląda niemal identyczne jak spalinowa wersja produkcyjna. Stylistyczne różnice sprowadzają się do blend na reflektorach i nalepek w kształcie plastra miodu na tylnej szybie. Dodatkowo oczywiście uważny obserwator dopatrzy się braku rury wydechowej. Dodatkowo, czego nie widać na pierwszy rzut oka, wersja elektryczne ma dwa wykonane z włókna węglowego panele dachowe, które można zdjąć.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Nieco więcej różnic znajdziemy we wnętrzu. Nowością jest brak ekranu systemu infotainment, który zastąpiony został zdejmowalnym tabletem.

To co najważniejsze w samochodzie sportowym to jednak silnik. Alpine A110 E-ternite jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 242 KM (wersja spalinowa ma 252 KM). To wystarcza, by wersja elektryczna rozpędzała się do 100 km/h w 4,5 s, czyli wolniej niż wersja spalinowa (4,4 lub 4,2 s, odpowiednio GT i S).

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Zamontowana w wersji elektrycznej bateria sprawia, że auto waży 1378 kg, czyli jest aż o 258 kg cięższe od spalinowego odpowiednika. Bateria o pojemności 60 kWh pochodzi z Megane E-tech, ale została podzielona na dwie - cztery ogniwa znajdują się z przodu auta, a osiem - z tyłu. Głównie chodziło o ograniczoną przestrzeń, ale przy okazji polepszono rozkład mas.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Silnik umieszczono przy tylnej osi, napędza koła tyle. Co ciekawe, generująca 300 Nm jednostka współpracuje z dwusprzęgłową i dwubiegową przekładnią DCT. Zasięg Alpine A110 E-ternite ma sięgać 420 km (wg WLTP).

Czy Alpine A110 E-ternite trafi do produkcji? Pojazd stanowi raczej tylko platformę badawczą. Pierwsze elektryczne Alpine ma zadebiutować w 2024 roku, ale ma to być mały pojazd, przypominające w założeniach kultowe Renault 5. Następny w planach jest elektryczny crossover, bliźniak Megane E-tech i Nissana Ariya.

Natomiast na 2026 rok zaplanowano premierę Alpine A110 nowej generacji. Ten pojazd również będzie miał wyłącznie elektryczny napęd, a opracowany zostanie przy wpółpracy z Lotusem.

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne - GALERIA ZDJĘĆ

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Zobacz także

KIA EV3 GT-Line 81,4 kWh | Niełatwa sztuka kompromisu

KIA EV3 GT-Line 81,4 kWh | Niełatwa sztuka kompromisu 2025-11-11

KIA EV3 zaprezentowana została w drugiej połowie 2024 roku i to trzeci (po EV6 i EV9) model KIA na naszym rynku, który od podstaw powstał z myślą wyłącznie o napędzie elektrycznym. To pozwala uniknąć konstrukcyjnych kompromisów, choć to nie jest...
To koniec Alpine A110. Powstanie jeszcze tylko 1750 sztuk

To koniec Alpine A110. Powstanie jeszcze tylko 1750 sztuk 2025-10-28

Niewiele jest takich samochodów, jak Alpine A110. Francuska firma ogłosiła, że rozpoczyna właśnie produkcję ostatnich 1750 egzemplarzy tego modelu, więc jeśli ktoś jeszcze zastanawia się nad zakupem tego sportowego pojazdu, to powinien się...
MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku

MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku 2025-10-25

MG4 w wydaniu XPOWER moim zdaniem w pełni potwierdza tezę, że określenie “premium” dla aut elektrycznych zostało przedefiniowane. A przynajmniej dotyczy to osiągów, bowiem dokładnie 175 600 złotych kosztuje MG XPOWER - samochód zapewniający...
Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość

Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość 2025-10-09

Ford generalnie lubi ponownie wykorzystywać nazwy swoich modeli i przeważnie sięga wtedy po te najbardziej znane. Pojawił się przecież Mustang Mach-E, jest Puma w nowym wydaniu i niedawno zadebiutował Ford Capri w zupełnie odmienionej odsłonie. No i...
Omoda E5 | Czy ten chiński elektryczny SUV jest lepszy od europejskiej konkurencji?

Omoda E5 | Czy ten chiński elektryczny SUV jest lepszy od europejskiej konkurencji? 2025-05-19

Omoda to jedna z tych chińskich marek, która już zdążyła zbudować sobie całkiem mocną pozycję na polskim rynku. Na ulicach pojawiają się “piątki’ w odmianie spalinowej, ale my na test wzięliśmy bardziej niszową wersję tego modelu, bo...
Alpine A110 S - Daleko poza granicami rozsądku

Alpine A110 S - Daleko poza granicami rozsądku 2025-01-12

Alpine A110 to samochód nieco niszowy, ale bez chwili zawahania przypisuję mu miano kultowego. Jego historia rozpoczęła się w roku 1963 i pierwsza generacja produkowana była przez 11 lat. W tym czasie auto zdążyło zdobyć rozpoznawalność w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS