chceauto.pl
x
Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-07-23 Opinie
Alpine to kolejna marka, która przygotowuje się do przejścia na napędy elektryczne. Należący do Renault francuski producent samochodów sportowych zaprezentował właśnie swój pierwszy samochód bateryjny.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Ponieważ Alpine ma obecnie w ofercie wyłącznie jeden model, czyli A110, to nowy pojazd to elektryczna wersja A110 właśnie. Samochód otrzymał nazwę A110 E-ternite i oficjalnie jest tylko prototypem, a nie wersją produkcyjną.

Stylistycznie samochód wygląda niemal identyczne jak spalinowa wersja produkcyjna. Stylistyczne różnice sprowadzają się do blend na reflektorach i nalepek w kształcie plastra miodu na tylnej szybie. Dodatkowo oczywiście uważny obserwator dopatrzy się braku rury wydechowej. Dodatkowo, czego nie widać na pierwszy rzut oka, wersja elektryczne ma dwa wykonane z włókna węglowego panele dachowe, które można zdjąć.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Nieco więcej różnic znajdziemy we wnętrzu. Nowością jest brak ekranu systemu infotainment, który zastąpiony został zdejmowalnym tabletem.

To co najważniejsze w samochodzie sportowym to jednak silnik. Alpine A110 E-ternite jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 242 KM (wersja spalinowa ma 252 KM). To wystarcza, by wersja elektryczna rozpędzała się do 100 km/h w 4,5 s, czyli wolniej niż wersja spalinowa (4,4 lub 4,2 s, odpowiednio GT i S).

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Zamontowana w wersji elektrycznej bateria sprawia, że auto waży 1378 kg, czyli jest aż o 258 kg cięższe od spalinowego odpowiednika. Bateria o pojemności 60 kWh pochodzi z Megane E-tech, ale została podzielona na dwie - cztery ogniwa znajdują się z przodu auta, a osiem - z tyłu. Głównie chodziło o ograniczoną przestrzeń, ale przy okazji polepszono rozkład mas.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Silnik umieszczono przy tylnej osi, napędza koła tyle. Co ciekawe, generująca 300 Nm jednostka współpracuje z dwusprzęgłową i dwubiegową przekładnią DCT. Zasięg Alpine A110 E-ternite ma sięgać 420 km (wg WLTP).

Czy Alpine A110 E-ternite trafi do produkcji? Pojazd stanowi raczej tylko platformę badawczą. Pierwsze elektryczne Alpine ma zadebiutować w 2024 roku, ale ma to być mały pojazd, przypominające w założeniach kultowe Renault 5. Następny w planach jest elektryczny crossover, bliźniak Megane E-tech i Nissana Ariya.

Natomiast na 2026 rok zaplanowano premierę Alpine A110 nowej generacji. Ten pojazd również będzie miał wyłącznie elektryczny napęd, a opracowany zostanie przy wpółpracy z Lotusem.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne - GALERIA ZDJĘĆ

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Zobacz także

Alpine A110 w nowych wersjach

Alpine A110 w nowych wersjach 2023-12-04

Alpine zmienia gamę A110 i wprowadza bogatsze wyposażenie w wersjach A110, A110 GT i A110 S. W ofercie na rok 2024 pojawi się też nowa wersja A110 R – A110 R Turini. Jego nazwa nawiązuje do słynnej alpejskiej przełęczy Turini, w południowej Francji,...
Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie

Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie 2023-11-19

Maxus to chińska marka, która niedawno pojawiła się na polskim rynku. Póki co w swojej ofercie ma wyłącznie modele elektryczne, a zdecydowanie najbardziej wyjątkowym z nich jest T90 – to pierwszy i jak na razie jedyny elektryczny pick-up dostępny w...
Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną

Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną 2023-10-18

Citroen e-C3 to nowy niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego atutem ma być przystępna cena.Citroen e-C3 to miejski crossover zbudowany na bazie płyty podłogowej o nazwie Smart Car. Platforma została opracowana z myślą o rynkach...
Kia pokazała nowości: EV3, EV4 i EV5

Kia pokazała nowości: EV3, EV4 i EV5 2023-10-15

Podczas specjalnego wydarzenia Kia zaprezentowała aż trzy nowe modele samochodów elektrycznych. Mają one być na tyle przystępne cenowo, by znacząco podnieść sprzedaż samochodów bateryjnych koreańskiego producenta.Obecnie gama elektrycznych modeli...
Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju 2023-09-03

W ostatnich latach Skoda przechodzi znaczącą przemianę i wydaje się, że kierownictwo czeskiej marki zyskało większą autonomię oraz swobodę do rozwoju swoich produktów w koncernie VW. Bynajmniej nie są to już budżetowe i proste samochody, ale...
Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy?

Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy? 2023-07-31

VW ID.4 produkowany jest od 2020 roku i to drugi model marki (po ID.3) zbudowany na platformie modułowej MEB, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Producent na swojej stronie opisuje główne zalety ID.4 i wśród nich wymienia...