chceauto.pl
x
Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-07-23 Opinie
Alpine to kolejna marka, która przygotowuje się do przejścia na napędy elektryczne. Należący do Renault francuski producent samochodów sportowych zaprezentował właśnie swój pierwszy samochód bateryjny.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Ponieważ Alpine ma obecnie w ofercie wyłącznie jeden model, czyli A110, to nowy pojazd to elektryczna wersja A110 właśnie. Samochód otrzymał nazwę A110 E-ternite i oficjalnie jest tylko prototypem, a nie wersją produkcyjną.

Stylistycznie samochód wygląda niemal identyczne jak spalinowa wersja produkcyjna. Stylistyczne różnice sprowadzają się do blend na reflektorach i nalepek w kształcie plastra miodu na tylnej szybie. Dodatkowo oczywiście uważny obserwator dopatrzy się braku rury wydechowej. Dodatkowo, czego nie widać na pierwszy rzut oka, wersja elektryczne ma dwa wykonane z włókna węglowego panele dachowe, które można zdjąć.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Nieco więcej różnic znajdziemy we wnętrzu. Nowością jest brak ekranu systemu infotainment, który zastąpiony został zdejmowalnym tabletem.

To co najważniejsze w samochodzie sportowym to jednak silnik. Alpine A110 E-ternite jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 242 KM (wersja spalinowa ma 252 KM). To wystarcza, by wersja elektryczna rozpędzała się do 100 km/h w 4,5 s, czyli wolniej niż wersja spalinowa (4,4 lub 4,2 s, odpowiednio GT i S).

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Zamontowana w wersji elektrycznej bateria sprawia, że auto waży 1378 kg, czyli jest aż o 258 kg cięższe od spalinowego odpowiednika. Bateria o pojemności 60 kWh pochodzi z Megane E-tech, ale została podzielona na dwie - cztery ogniwa znajdują się z przodu auta, a osiem - z tyłu. Głównie chodziło o ograniczoną przestrzeń, ale przy okazji polepszono rozkład mas.

Alpine A110 e-ternite
Alpine A110 e-ternite
Silnik umieszczono przy tylnej osi, napędza koła tyle. Co ciekawe, generująca 300 Nm jednostka współpracuje z dwusprzęgłową i dwubiegową przekładnią DCT. Zasięg Alpine A110 E-ternite ma sięgać 420 km (wg WLTP).

Czy Alpine A110 E-ternite trafi do produkcji? Pojazd stanowi raczej tylko platformę badawczą. Pierwsze elektryczne Alpine ma zadebiutować w 2024 roku, ale ma to być mały pojazd, przypominające w założeniach kultowe Renault 5. Następny w planach jest elektryczny crossover, bliźniak Megane E-tech i Nissana Ariya.

Natomiast na 2026 rok zaplanowano premierę Alpine A110 nowej generacji. Ten pojazd również będzie miał wyłącznie elektryczny napęd, a opracowany zostanie przy wpółpracy z Lotusem.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne - GALERIA ZDJĘĆ

Alpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczneAlpine A110 E-ternite. Pierwsze elektryczne

Zobacz także

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...
Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?

Citroen e-C4 - coś więcej niż styl? 2022-11-07

Koncern Stellantis posiada w swojej gamie wiele samochodów elektrycznych, które zbudowane są na współdzielonych podzespołach. Polityka konstruowania aut w oparciu o te same rozwiązania techniczne niesie za sobą wiele korzyści ekonomicznych i...
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość 2022-10-18

Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie...