chceauto.pl
x

Suzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KM

Suzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2010
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1249 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
69 KM
0-100 km/h
14 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
27 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
4.3%
Średni przebieg
35 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
213 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Suzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KMSuzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KMSuzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KMSuzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KMSuzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KM

Suzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KM

Suzuki Swift

Swift to nazwa małego samochodu, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w… 1983 roku. Pierwsza generacja było produkowana przez 5 lat, ale druga, która debiutowała w 1989 roku zjeżdżała z taśm produkcyjnych aż do 2004 roku! Rok później debiutowała trzecia generacja, której produkcję zakończono w 2010 roku, zastępując generacją czwartą. Dostępne w Polsce egzemplarze drugiej, trzeciej i czwartej generacji wyprodukowano na Węgrzech.

Suzuki Swift III

Suzuki Swift III debiutowało z trudnym zadaniem zastąpienia modelu, który produkowano przez kilkanaście lat i który zapisał się w pamięci kierowców, jako prosty konstrukcyjnie i bezawaryjny samochód. Trzecia generacja weszła na rynek w 2004 roku, w roku 2008 przeprowadzono lifting, a dwa lata później zakończono produkcję.

Auto wchodziło na rynek w okresie, gdy stylizację samochodów segmentu B producenci przestawali traktować po macoszemu. Swift III był jednym z prekursorów tego trendu, w momencie debiutu niewielu konkurentów mogło się równać pod względem designu. To sprawiło, że stylistycznie Swift III nie zestarzał się do dziś, czego dowodem jest zresztą kolejna generacja, która debiutując w 2010 roku wyraźnie nawiązywała do poprzednika.

W ślad za odważną stylizacją (stwierdzenie to dotyczy obu wersji nadwoziowych, 3- i 5-drzwiowej) idzie zawieszenie. Chociaż nie jest zbyt skomplikowane (z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - belkę skrętną, a w wersjach 4x4 zawieszenie niezależne), to zestrojono je dość sztywno, dzięki czemu samochód sprawia dużą frajdę podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów. Oczywiście cierpi na tym nieco komfort, tym bardziej, że nieduży przecież Swift ma niewielki rozstaw osi i małe koła, przez co nienajlepsze jest wybieranie nierówności.

Niewielkie gabaryty niosą jeszcze inne niedogodności - w samochodzie wygodnie pomieszczą się tylko osoby siedzące z przodu, a bagażnik ma taką pojemność, że zmieszczą się najwyżej zakupy i to nieszczególnie duże (200 l). Stylizacja deski rozdzielczej nie jest może awangardowa, ale trudno ją uznać również za archaiczną. Ergonomia jest poprawna, a wyposażenie - zróżnicowane. Bez większego trudu można trafić na samochody wyposażone w system ESP i klimatyzację. Jeśli komuś zależy, znajdzie również pojazdy z napędem wszystkich kół (ewenement w tym segmencie) czy z automatyczną skrzynią biegów.

Wybór jednostek napędowych w Swifcie jest szeroki i obejmuje trzy silniki benzynowe (1.3, 1.5 i 1.6) o mocach od 92 do 125 KM i jeden - wysokoprężny.

Proste konstrukcyjnie silniki benzynowe nie sprawiają większych kłopotów, zapewniając przy tym przyzwoitą dynamikę i dość niskie zużycie paliwa. Obie te cechy to właściwie zasługa niskiej masy całego pojazdu, a to z kolei jest konsekwencją niewielkich gabarytów. W praktyce na rynku wtórnym spotyka się pojazdy wyposażone w silniki 1.3 i 1.5, znacznie rzadziej trafią się jednostki 1.6, które montowane w wyróżniającej się dodatkami stylistycznymi wersji Sport. Ten silnik - szczególnie podczas dynamicznej miejskiej eksploatacji - potrafi już zużywać całkiem konkretne ilości paliwa (nawet ponad 10 l/100 km).

Na przeciwnym biegunie stoi jedyny dostępny w Swifcie silnik wysokoprężny. Jest to jednostka o pojemności 1.3 i oznaczeniu DDiS, która produkowana była przez Fiata (JTD). Ten wyposażony we wtrysk common-rail diesel cieszy się opinią bezawaryjnego, kulturalnie pracującego i oszczędnie obchodzącego się z paliwem. Słabszą stroną samochodu w tej wersji okazuje się za to sprzęgło.

Oczywiście Suzuki Swift III nie jest całkowicie bezawaryjnym samochodem. Za wpadkę producenta uznać trzeba zużywające się łożyska skrzyni biegów. Usunięcie tej awarii wiąże się z wyjęciem przekładni, przez co operacja nie jest tania (naprawa kosztuje ok. 1500 zł). Czasem zdarzają się usterki przekładni kierowniczej. Problemem może okazać się również korozja. Niestety, produkowany na Węgrzech samochód nie został należycie zabezpieczony antykorozyjnie i rdza może atakować nawet stosunkowo młode samochody. Nie oznacza to więc śladów napraw powypadkowych. Sprawdzić należy szczególnie klapę bagażnika oraz dolne krawędzie drzwi i błotników.

Ponadto w Swifcie mogą pojawiać się drobne usterki układów elektrycznych: centralnego zamka czy systemu ABS i związanego z nim ESP. Nietrwałe okazuje się również zawieszenie - wybiją się wahacze, łączniki stabilizatora, zużywają amortyzatory oraz górne mocowania kolumn McPhersona). Nie są to nagminne awarie, ale trwałość tych elementów jest nieco poniżej przeciętnej. Należy również wziąć pod uwagę, że ceny części zamiennych w autoryzowanych serwisach są wysokie, zaś nie wszystkie elementy występują jako tańsze zamienniki.

Na rynku wtórnym dostępne zarówno Swifty z polskiej sieci dilerskiej, często z udokumentowaną historią, jak i sprowadzane, zwykle w wyższych wersjach wyposażeniowych, często z silnikami Diesla. Niestety, duża ich część ma za sobą naprawy powypadkowe, dlaczego należy wnikliwie ocenić stan nadwozia. Dobrze wybrany egzemplarz posłuży jeszcze długo i względnie bezawaryjnie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-12-15

Wersje

Suzuki Swift VII generacji (2024) już w Polsce. Ceny2024-03-26Suzuki Swift nowej generacji2023-12-07Suzuki Swift Hybrid CVT. Mały i hybrydowy2022-09-01Suzuki Swift Sport. Pierwsze zdjęcie2017-07-24Nowy Suzuki Swift. Polskie ceny2017-04-11Suzuki Swift. Oto kolejna generacja2017-03-12

Suzuki Swift CRASHTEST

Suzuki Swift - AKCJE NAWROTOWE

2006-02-17Podczas produkcji samochodu Suzuki Swift zamontowano wadliwy gumowy przewód łączący pompę układu sprzęgła ze zbiorniczkiem wyrównawczym, co może stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Niewłaściwy materiał przewodu może reagować chemicznie z płynem układu sprzęgła i układu hamulcowego pogarszając jego właściwości, co może spowodować niewłaściwe działanie pedału sprzęgła i w szczególnych przypadkach pedału hamulca. Usterka ta objawia się nadmiernie „miękką pracą” jednego lub drugiego pedału i występuje jedynie w bardzo specyficznych warunkach (bardzo powolne operowanie pedałami sprzęgła i hamulca).
Działanie obu układów hamulca i sprzęgła jest poprawne w przypadku normalnego wciskania pedałów, jak również w czasie wystąpienia konieczności nagłego ich użycia w samochodach Suzuki; kod CN: pojazdy w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej o numerze VIN mieszczącym się w zakresie od: TSMMZ***S00100001 do TSMMZ***S00180002.
2006-04-11W niektórych samochodach Suzuki Swift mogło dojść do zamontowania niewłaściwych bocznych poduszek powietrznych. Zamontowane poduszki powietrzne w samochodach Suzuki Swift w wersji nadwoziowej 3 drzwiowej o nr VIN: TSMMZA21S00184918 TSMMZA21S00185071 TSMMZA21S00186054 TSMMZA21S00186189 TSMMZA21S00186607 TSMMZA21S00187005 TSMMZA21S00187197 TSMMZA21S00187220 TSMMZA21S00187440 TSMMZA21S00187465 TSMMZA21S00187747 TSMMZA21S00187795 TSMMZA21S00188093 TSMMZA21S00188259 TSMMZA21S00188285 TSMMZA21S00188396 TSMMZA21S00188505 TSMMZA21S00188533 TSMMZA21S00187868 TSMMZA21S00188479 mogą być niezgodne ze specyfikacją (pojemność, oznaczenie), ale niebezpieczeństwo ich niezadziałania nie występuje.
2007-05-04W niektórych samochodach Suzuki Swift może dojść do nieprawidłowego działania hamulca ręcznego z uwagi na niewłaściwy montaż linki tego hamulca.

Akcja naprawcza dotyczy samochodów Suzuki Swift w wersji nadwoziowej pięcio i trzy drzwiowej w wersji silnikowej 1,3; 1,5 i 1,3 Diesel, wyprodukowanych na Węgrzech w 2005 i 2006 roku.

W Polsce kampanią objętych zostało 1206 pojazdów.
2008-12-19W niektórych egzemplarzach samochodu Suzuki Swift, wersji trzy i pięciodrzwiowej o pojemności silnika: 1.3, 1.5 i 1.6, z uwagi na niewłaściwy materiał zastosowany do produkcji wykładziny bagażnika, możliwe jest szybkie korodowanie styków lampki bagażnika. W Polsce kampania naprawcza dotyczy 2711 samochodów, wyprodukowanych na Węgrzech.

plik pdf
2009-10-14W niektórych egzemplarzach samochodu Suzuki Swift, wersji trzy i pięciodrzwiowej o pojemności silnika: 1.3, 1.5 i 1.6, z uwagi na niewłaściwy materiał zastosowany do produkcji wykładziny bagażnika, możliwe jest szybkie korodowanie styków lampki bagażnika oraz mocowań tylnych pasów bezpieczeństwa. Wada ta po pewnym czasie może spowodować zmniejszenie wytrzymałości mocowań pasów, a podczas ewentualnego wypadku - ich pęknięcie.

plik pdf
2010-02-01W niektórych egzemplarzach samochodu Suzuki Swift, wersji trzy i pięciodrzwiowej o pojemności silnika: 1.3, 1.5 istnieje ryzyko związane z nieprawidłową odległością pomiędzy przewodem paliwowym a obudową przepustnicy. W przypadku kontaktu tych dwóch elementów może dojść do przetarcia wierzchniej warstwy przewodu paliwowego oraz wycieku paliwa.

W Polsce kampania naprawcza dotyczy 804 samochodów, wyprodukowanych na Węgrzech.

plik pdf

Suzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.2 TDI 75 KM diesel2010hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Corsa

Opel Corsa

1.3 CDTI 75 KM diesel2010hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.2 TDI 75 KM diesel2010hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
DS DS3

DS DS3

1.4 HDI 70 KM diesel2010hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto

1.3 Mjet 75 KM diesel2010hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Clio

Renault Clio

1.5 dCi 75 KM diesel2010hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Suzuki Swift III 1.3 DDiS 69 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS