chceauto.pl
x
Renault Scenic XMOD

Renault Scenic XMOD

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-02-05 Opinie
Renault postanowiło ratować spadającą sprzedaż mocnym wejściem do segmentu crossoverów. Całkiem niedawno pisaliśmy o zupełnie nowym modelu o nazwie Captur (crossover zbudowany na bazie Renault Clio), a teraz Francuzi zaprezentowali kolejnego crossovera. Tym razem pojazd został oparty na Sceniku i nosi nazwę Scenic XMOD.

Renault Scenic XMOD
Renault Scenic XMOD
Nazwa wskazuje, że XMOD nie będzie całkowicie nowym modelem, ale będzie traktowany jako rozwinięcie linii modelowej Scenika. Samochód cechuje się podniesionym zawieszeniem oraz lekko terenową stylizacją - zmieniono m.in. oba zderzaki, pojawiły się osłony błotników, chromowane relingi oraz nowy wzór felg.

Renault Scenic XMOD
Renault Scenic XMOD
W wypadku Scenika XMOD wygląd to nie wszystko, bowiem w samochodzie tym zadebiutował zupełnie nowy system, którego zadaniem jest poprawa trakcji. Nosi on nazwę Extended Grip System i ma zapewniać optymalna przyczepność w każdych warunkach, zastępując napęd wszystkich kół, który w Renault XMOD nie będzie dostępny nawet za dopłatą.

Renault Scenic XMOD
Renault Scenic XMOD
Co ciekawe, francuscy inżynierowie nie zdecydowali się na pełną automatyzację systemu. Przeciwnie, za pomocą pokrętła na konsoli środkowej kierowca może wybrać jeden z trzech trybów działania Extended Grip System: jazda po asfalcie, jazda w terenie oraz ekspert. W tym ostatnim trybie układ kontroluje trakcję jedynie poprzez uruchamianie hamulców, natomiast nie ingeruje w zapłon silnika. To oznacza, że jeśli kierowca ma taką fantazję, może wyjeżdżać z błota czy śniegu używając nawet najwyższych dostępnych obrotów.

Renault Scenic XMOD
Renault Scenic XMOD
W pozostałych dwóch trybach system działa bardziej konwencjonalnie: w trybie asfaltowym to właściwie zwykły układ TC (kontroli trakcji), zaś w trybie terenowym jego działanie jest zoptymalizowane pod kątem luźnych, szutrowych nawierzchni. System sam przełącza się w tryb asfaltowy gdy prędkość jazdy przekracza 40 km/h.

Renault Scenic XMOD
Renault Scenic XMOD
Poza zmienioną stylizacją i nieco większymi zdolnościami terenowymi XMOD zachował wszystkie kluczowe cechy Scenika: pojemność bagażnika wynosi aż 555 litrów, w kabinie znajdziemy dodatkowe schowki o łącznej pojemności przeszło 70 litrów, z tyłu zastosowano trzy niezależne fotele, które można pojedynczo składać, a także demontować. Wszystko to znacząco podnosi funkcjonalność.

Renault Scenic XMOD zadebiutuje na salonie genewskim na początku marca, sprzedaż rozpocznie się na wiosnę. Samochód będzie produkowany we francuskiej fabryce Renault w Douai.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Renault Scenic XMOD - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Scenic XMODRenault Scenic XMODRenault Scenic XMODRenault Scenic XMODRenault Scenic XMODRenault Scenic XMODRenault Scenic XMODRenault Scenic XMOD

Zobacz także

Renault Captur II generacji!

Renault Captur II generacji! 2019-07-03

Po sześciu latach od premiery Renault zaprezentowało nową generację Captura. Samochód dość mocno się zmienił.Co prawda rozstaw osi zwiększono tylko o 2 cm (do 2,63 m), ale długość nadwozia wzrosła już zauważalnie, bo o 11 cm, do 4,23 m....
Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce!

Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce! 2019-01-03

Autodata - jeden z wiodących dostawców informacji technicznych w branży motoryzacyjnej – opublikował raport najczęściej serwisowanych pojazdów w 2018 roku. W Polsce najczęściej serwisowanym samochodem po raz kolejny okazał się Opel Astra H. Drugą...
Używane: Renault Scenic III

Używane: Renault Scenic III 2018-12-29

Renault Scenic III generacji zadebiutowało na salonie genewskim w marcu 2009 roku. Po raz pierwszy większa wersja siedmioosobowa o nazwie Grand Scenic została dość mocno wyróżniona stylistycznie, wcześniej obie odmiany różniły się właściwie tylko...
Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking!

Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking! 2018-08-08

Najbardziej awaryjne samochody w Polsce to Renault Scénic III i Renault Mégane III. Oba pochodzą z tej samej grupy cenowej (ok. 20-30 tys. zł), podobnie jak zdobywca tytułu najmniej awaryjnego pojazdu, którym jest Honda Civic VIII. Takie dane płyną z z...
Renault i Mercedes opracowały nowy silnik

Renault i Mercedes opracowały nowy silnik 2017-12-18

Daimler i Renault-Nissan-Mitsubishi pochwalili się właśnie kolejnym owocem trwającej od 2010 roku współpracy. Pod maskę Renault Scenic trafi wkrótce nowy silnik o pojemności 1,3 l. Opracowana wspólnie przez niemieckich i francuskich konstruktorów,...
1.3 TCe. Zupełnie nowy silnik Renault

1.3 TCe. Zupełnie nowy silnik Renault 2017-12-07

Renault zaprezentowało zupełnie nowy silnik. Jest to jednostka benzynowa, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie o pojemności 1.3 l.Nowa konstrukcja została opracowana przy współpracy z pozostałym partnerami aliansu do którego należy...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.