chceauto.pl
x
Oto finaliści Car of the Year 2024

Oto finaliści Car of the Year 2024

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2023-11-27
Wiemy już, jakie auta zakwalifikowały się do ścisłego finału Car of the Year 2024. Lista finalistów jak zwykle obejmuje siedem modeli.

Jeep Avenger w 2023 i Kia EV6 w 2022 rok - w dwóch ostatnich edycja, złożone z europejskich dziennikarzy jury, za samochód roku uznawało samochody elektryczne. Co prawda Avenger jest dziś dostępny również w wersji spalinowej, ale model ten debiutował jako auto bateryjne. Z kolei EV6 to auto tylko i wyłącznie elektryczne.

Czy w 2024 roku również zwycięży auto na prąd? Jest na to duża szansa, bowiem na liście siedmiu finalistów aż cztery to auta elektryczne. Są to Kia EV9, Renault Scenic, Volvo EX30 i - co jest sporego kalibru niespodzianką, by nie powiedzieć, że sensacją - chiński BYD Seal. Ponadto na liście są dwa modele dostępne zarówno w wersjach spalinowych, jak i bateryjnych, czyli BMW serii 5 (i5) i Peugeot 3008 (e-3008) oraz jeden jedyny model, który nie ma wersji elektrycznej, jest oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym (klasycznym) i plug-in, czyli Toyota C-HR drugiej generacji.

Warto przybliżyć BYD-a Seal, bo i marka i model są w Polsce kompletnie nieznane. Samochód debiutował w Chinach w 2022, gdzie dość szybko zaczął się dobrze sprzedawać. Chińczycy, nie zwlekając, podjęli decyzje o wejściu na rynki zagraniczne. Seala można już kupić w Japonii czy w Niemczech, ale nie w Polsce - planów wejścia na nasz rynek, na którym sprzedaż aut elektrycznych stoi na miernym poziomie, nie ma.

BYD Seal jest bezpośrednim konkurentem Tesli Model 3, można więc powiedzieć, że był na Tesli wzorowany. Jest to czterodrzwiowy sedan klasy średniej dostępny w wersji jedno i dwusilnikowej. Pojemność baterii przekracza 80 kWh, auto poddano już testom Euro NCAP, w których zdobyło pięć gwiazdek.

Na rynku niemieckim ceny Tesli i BYD-a są bardzo zbliżone, za BYD-a trzeba zapłacić od 45 tys. euro za wersję jednosilnikową.

Czy jurorzy znów dadzą się ponieść i za zwycięzcę uznają auto elektryczne, którego potem nie będziemy widywać na ulicach? A może jednak spojrzą bardziej trzeźwym okiem i docenią samochodu dostępne w obu wersjach? W tym drugim przypadku na faworyta wyrasta Peugeot 3008, BMW jest bowiem drogim pojazdem klasy premium, a takie nie odnoszą sukcesów w Car of the Year. Z tego względu niewielkie szanse ma również Kia EV9, za to na zwycięstwo może liczyć Toyota C-HR, a także Renault Scenic.

Wyniki plebiscytu Car of the Year 2024 zostaną ogłoszone pod koniec lutego przyszłego roku, na salonie genewskim.

Zobacz także

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. Polskie ceny

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. Polskie ceny 2024-07-14

Peugeot 3008 będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowy napęd dołączy do wersji elektrycznej i klasycznego napędu hybrydowego.
BMW M5 po raz pierwszy z napędem hybrydowym

BMW M5 po raz pierwszy z napędem hybrydowym 2024-06-27

BMW M5 nowej generacji, po raz pierwszy w historii tego modelu, ma hybrydowy napęd typu plug-in. Samochód waży 2,5 tony, ale ma 725 KM i 1000 Nm.
Toyota C-HR Plug-in Hybrid z niższą ceną

Toyota C-HR Plug-in Hybrid z niższą ceną 2024-05-28

Toyota C-HR to najpopularniejszy w Polsce model w bardzo konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Od 2023 roku w salonach znajduje się druga generacja tego pojazdu. Samochód jest dostępny wyłącznie jako hybryda - klasyczna (1.8 140 KM i 2.0 197)...
BMW 5 Touring nowej generacji

BMW 5 Touring nowej generacji 2024-02-17

Chociaż już ponad połowa sprzedawanych w Europie samochodów to SUV-y i crossovery, nie wszyscy producenci rezygnują z produkowania samochodów kombi. Zalicza się do nich BMW, które zaprezentowało serię 5 Touring nowej generacji. Auto debiutuje niemal...
Jeśli nowa Toyota, to hybrydowa. Najlepiej Corolla

Jeśli nowa Toyota, to hybrydowa. Najlepiej Corolla 2024-01-18

W 2023 roku Toyota ustanowiła kolejny rekord sprzedaży hybryd – z salonów wyjechały 70 303 auta z tym napędem. Jest to wynik o prawie 20 000 aut lepszy niż rok wcześniej (+37%). Obecnie dla klientów Toyoty napęd hybrydowy jest najbardziej oczywistym...
Toyota zdominowała polski rynek w 2023 roku

Toyota zdominowała polski rynek w 2023 roku 2024-01-08

Toyota zakończyła rekordowy rok 2023 z wynikiem 91 195 zarejestrowanych aut osobowych. To rezultat lepszy od wyniku z 2022 roku o 23 proc., a w tym samym czasie cały polski rynek samochodów osobowych powiększył się o 13%. Japońska marka, która od...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS