Renault Clio VI generacji zostało oficjalnie zaprezentowano na początku września 2025 roku, a teraz francuski producent rozpoczyna zbieranie zamówień na ten model. W związku z tym poznaliśmy jego ceny.
- Renault Clio VI. Nadwozie
- Renault Clio VI. Wnętrze
- Renault Clio VI. Napęd
- Renault Clio VI. Ceny i wyposażenie
Renault Clio VI. Nadwozie
Renault Clio VI generacji jest większe od poprzednika. Długość nadwozia sięga 412 cm, o 7 cm więcej niż w Clio V. Szerokość wzrosła o 4 cm, do 177 cm (o tyle samo zwiększono rozstaw kół), a rozstaw osi wzrósł symbolicznie - o centymetr, do 259 cm. Bez zmian pozostała wysokość, która wynosi 145 cm.
Przednia część nadwozia nowego Clio wygląda kontrowersyjne. Jest bardzo rozbudowany i ma pionową, dużych rozmiarów osłonę chłodnicy. Nienaturalnie wygląda również garb na skraju maski. Prawdopodobnie zabieg ten został wymuszony przez aerodynamikę. 

Renault Clio VI
Z boku auto wygląda ładnie, uwagę zwraca szybko opadająca linia dachu, niemal jak w coupe. Wrażenie dynamiki pogłębiają ukryte klamki tylnych drzwi.
Renault Clio VI. Wnętrze
Kabina nowego Clio jest zdominowana przez dwa wizualnie połączone ekrany, przy czym ekran systemu infotainment jest zwrócony w stronę kierowcy. Ekran środkowy jest otoczony szeregiem skrótów do najważniejszych funkcji, natomiast poniżej znajdziemy szereg fizycznych przycisków. Generalnie wnętrze nie zaskakuje, jest stonowane i podporządkowane ergonomii.
Pokładowy system został oparty o Android Automotive, a więc integruje usługi Google, w tym mapy.

Renault Clio VI
Renault Clio VI. Napęd
Clio nadal będzie oferowane z trzycylindrowym silnikiem 1.2 TCe o mocy 115 KM i skrzynią manualną lub dwusprzęgłową (EDC). 
W Polsce dużym powodzeniem może się cieszyć odmiana Eco-G, czyli 120-konny samochód z silnikiem 1.2 i fabryczną instalacją LPG. Co ciekawe - ta wersja będzie wyposażona w skrzynię EDC, a nie manualną, jak obecna generacja. Auto z LPG imponuje zasięgiem - pojemność zbiornika gazu zwiększono z 50 do 68 l, a pojemność baku nadal wynosi 39 litrów. Teoretycznie ma to pozwolić na przejechanie ponad 1400 km.

Renault Clio VI
Całkowitą nowością w Clio jest natomiast pełny napęd hybrydowy. Jest to ten sam układ, który stosowany jest już np. Dacii Bigster. Oparty jest on o czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1.8 l, który jest wspomagany przez elektryczny silnik trakcyjny o mocy 50 KM. Moc systemowa wynosi 160 KM (w Dacii - 155 KM). Akumulator ma 1,4 kWh. Moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem kłowej, automatycznej skrzyni biegów, która ma 2 przełożenia dla silnika elektrycznego i 4 - dla spalinowego.
Renault Clio VI. Ceny i wyposażenie
Gama Nowego Renault Clio jest uproszczona i liczy trzy poziomy wyposażenia: evolution, techno i Esprit Alpine. Poznaliśmy również pierwsze ceny, póki co, niedostępne są auta z LPG i bazowym silnikiem, ale łączonym a automatyczną przekładnią.

Renault Clio VI
Bazowa wersja evolution posiada m.in. system multimedialny z 10,1-calowym ekranem, 7-calowy ekran cyfrowych zegarów, elektryczne szyby i lusterka, czujnik zmierzchu, manualną klimatyzację, stalowe 16-calowe koła, adaptacyjny tempomat i czujniki cofania.
Taki samochód kosztuje 84 900 z silnikiem 1.0 TCe o mocy 115 KM i jest to najniższa cena nowego Clio. Napęd hybrydowy jest wyraźnie droższy, auto kosztuje 106 900 zł.
W wersji techno Renault Clio posiada system z usługami Google (bazowa wersja musi więc mieć inny system), 10-calowy ekran cyfrowych zegarów, czujnik deszczu, dostęp bezkluczykowy, automatyczną klimatyzację, 16-calowe alufelgi, automatyczne światła drogowe i kamerę cofania. Ceny takiego auta wynoszą 92 900 zł z silnikiem TCe i 114 900 zł - z napędem hybrydowym.
Na szczycie gamy stoi esprit Alpine. Auto ma 18-calowe alufelgi, oznaczanie esprit Alpine, tapicerkę ze wstawkami z alcantary, ładowarkę indukcyjną, system drive assist i czujniki parkowania ze wszystkich stron. Takie auto jest dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym i kosztuje 123 900 zł.
Salony Renault przyjmują już zamówienia na nowe Clio.