chceauto.pl
x
Renault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkie

Renault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkie

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-09-30 Opinie
Na salonie paryskim Renault zaprezentowało nowe Clio Estate, czyli kombi. Samochód ten jest kolejnym przykładem na to, że kombi nie musi być brzydkim samochodem. Być może cierpi na tym funkcjonalność, aczkolwiek tego na razie stwierdzić nie możemy.

Renault Clio Estate w Paryżu
Renault Clio Estate w Paryżu
Stylizacja samochodu jest niezwykle dynamiczna. W oczy rzuca się wznosząca do góry linia okien, a także... brak klamek w tylnych drzwiach (podobnie jak w hatchbacku zastosowano znany już m.in z Alfy Romeo 156 trik z ich ukryciem w tylnym słupku).

Kombi zbudowano na tej samej płycie podłogowej co hatchbacka. Płyta nie została w żaden sposób zmodyfikowana, co oznacza m.in. że bez zmian został rozstaw osi. To z kolei oznacza, że zwiększenie długości nadwozia uzyskano wyłącznie poprzez wydłużenie tylnego zwisu. Jego długość została zwiększona aż o 21 cm, dzięki czemu Clio Estate ma 4,26 m długości. W ten sposób uzyskano bagażnik o pojemności 443 litrów, co jak na samochód segmentu B, należy uznać za wartość godną uwagi (wzrost w stosunku do hatchbacka wyniósł 130 litrów).

Renault Clio Estate w Paryżu
Renault Clio Estate w Paryżu
Oczywiście pojemność przestrzeni bagażowej może zostać zwiększona poprzez złożenie tylnej kanapy. Standardem obecnie jest otrzymanie płaskiej podłogi.

Źródła napędu Clio Estate nie będą różniły się do silników stosowanych w samochodach z nadwoziem hatchback. To oznacza aż dwie nowości.

Uwagę zwraca trzycylindrowy (po raz pierwszy w historii Renault), doładowany silnik o pojemności zaledwie 900 ccm. Dzięki turbinie jednostka ta dysponuje mocą 90 KM, czyli podobną do mocy wolnossącego silnika o pojemności 1.4. Maksymalna moc osiągana jest przy 5000 obr/min, natomiast maksymalny moment 135 Nm dostępny jest już od 2500 obr/min. Co więcej, 90 procent maksymalnego momentu, dostępne jest już od 1650 obr/min.

Renault Clio Estate
Renault Clio Estate
Drugą nowością jest silnik 1.5 dCi o mocy 90 KM. Jednostka ta generuje 220 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1750 obr/min, z kolei maksymalna moc dostępna jest przy 4 tys. obr/min.

Ostatni silnik to znana już czterocylindrowa, doładowana jednostka 1.2 Tce o mocy 100 KM.

Renault Clio Estate trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Renault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkie - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkieRenault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkieRenault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkieRenault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkieRenault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkieRenault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkie

Zobacz także

Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek!

Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek! 2019-05-22

Euro NCAP przetestowało właśnie siedem modeli, które pojawiły się w ostatnim czasie w europejskich salonach. Próbom zderzeniowym poddano: Audi e-Tron, Lexusa UX, Mazdę 3, Renault Clio, Toyotę Corollę, Toyotę RAV4 i Volkswagena T-Crossa.Co ważne,...
2018 rok w oczach Renault

2018 rok w oczach Renault 2019-02-18

W ubiegłym roku na polskie drogi trafiło 64 216 nowych aut marek Renault i Dacia, co przełożyło się na wzrost sprzedaży aut osobowych i dostawczych o nieco ponad 6 proc. Udział całej Grupy Renault w polskim rynku wyniósł 10,7 proc. Sama sprzedaż...
Nowe Renault Clio!

Nowe Renault Clio! 2019-01-29

Jakie jest nowe Renault Clio? Raczej stanowi ewolucję poprzedniej generacji niż rewolucję. Inna sprawa, że stylizacja aut segmentu B już od dawna jest tak odważna i przyciągająca wzrok, że trudno w tym zakresie wymyślić coś nowego.Nowe Clio...
Renault podsumowuje rok 2018

Renault podsumowuje rok 2018 2019-01-21

Grupa Renault podsumowała sprzedaż w 2018 roku. Wszystkie marki wchodzące w skład francuskiego giganta dostarczyły klientom 3 884 295 samochodów – to o 3,2 proc. więcej niż w roku 2017. Biorąc pod uwagę wyniki z całego globu Renault zaliczyło...
Volkswagen królem Europy

Volkswagen królem Europy 2018-02-02

Europejskie statystyki sprzedaży nie pozostawiają złudzeń. Na Starym Kontynencie król jest jeden. Które modele cieszyły się największą popularnością w ubiegłym roku? Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Volkswagen Golf. W 2017 roku na...
Renault Clio R.S. 18

Renault Clio R.S. 18 2018-01-11

Francuzi podgrzewają atmosferę przed debiutem nowego sezonu Formuły 1. Renault Sport rozszerza właśnie swoją ofertę o inspirowany światem F1 model Clio R.S. 18. Samochód bazuje na najmocniejszej odmianie Clio R.S 220 EDC Trophy. To z kolei sugeruje,...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.