chceauto.pl
x
Ambitne plany VW ELEKTRYCZNE Ambitne plany Volkswagena
Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-05-18 Opinie
Do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który – podobnie jak w legendarnym, oryginalnym modelu Targa z 1965 r. – ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można w wygodny sposób złożyć lub rozłożyć w ciągu zaledwie 19 sekund.

Porsche 911 Targa
Porsche 911 Targa
Nowe 911 Targa 4 jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym silnikiem typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje teraz moc 385 KM i, w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – czyli o 0,1 s krócej niż wcześniej. 911 Targa 4S, z jednostką o mocy 450 KM, na uzyskanie 100 km/h w tych samych warunkach potrzebuje jedynie 3,6 sekundy, o 0,4 s mniej niż poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (+2 km/h), a wariant 4S osiąga 304 km/h (+3 km/h).

Z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyjemności z jazdy oba sportowe samochody są standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową (PDK) oraz inteligentny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Alternatywnie wariant 911 Targa 4S można zamówić z nowo opracowaną 7-stopniową skrzynią manualną, która występuje razem z pakietem Sport Chrono. Oba modele oferują też nowe rozwiązania techniczne, poszerzające zakres funkcji pojazdu; po raz pierwszy dostępny jest system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem. Udoskonalona funkcja Smartlift pozwala zaprogramować zwiększenie prześwitu na potrzeby codziennej eksploatacji. Listę opcji uzupełnia wszechstronna oferta Porsche Tequipment oraz nowe opcje personalizacji Porsche Exclusive Manufaktur. Porsche dodatkowo wzbogaci połączenie tradycyjnych elementów, ponadczasowego designu i najnowocześniejszej techniki w specjalnej edycji 911 Targa, która zadebiutuje już wkrótce.

Porsche 911 Targa
Porsche 911 Targa
Podobnie jak 911 Carrera, tak i oba warianty 911 Targa korzystają z przyrostu mocy, jaki zapewniają 6-cylindrowe, turbodoładowane silniki o pojemności 3 litrów. W rezultacie jednostki zapewniają zarówno lepsze osiągi, jak i zwiększoną użyteczność na co dzień. Silnik 911 Targa 4 wytwarza 385 KM przy 6500 obr./min, czyli o 15 KM więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm jest generowany w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1950 do 5000 obr./min. Z mocą 450 KM 911 Targa 4S zapewnia o 30 KM więcej niż jego poprzednik i generuje maksymalny moment obrotowy 530 Nm (+30 Nm) pomiędzy 2300 a 5000 obr./min.

Lepsze osiągi nowych czteronapędowych wariantów idą w parze z dalszym rozwojem napędu przedniej osi. Jednostka sprzęgła i dyferencjału jest chłodzona wodą i otrzymała wzmocnione tarcze sprzęgła, co podnosi wytrzymałość oraz zdolność do przenoszenia wyższych obciążeń. Zwiększony moment operacyjny na sprzęgle poprawia dokładność jego regulacji i działanie dodatkowego napędu przedniej osi. Ogólnie rzecz biorąc, ulepszony napęd przedniej osi z PTM (Porsche Traction Management) przyczynia się do jeszcze lepszej trakcji w każdych warunkach drogowych.

Do standardowego wyposażenia nowych wariantów 911 Targa należy elektronicznie sterowany system adaptacyjnego tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). System ten automatycznie dostosowuje charakterystykę tłumienia z uwzględnieniem komfortu jazdy i prowadzenia do każdej sytuacji na drodze. Oferuje przy tym dwie ręcznie wybieranie mapy: Normal oraz Sport. Układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), obejmujący elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego, stanowi standardowe wyposażenie 911 Targa 4S, a w 911 Targa 4 jest dostępny jako opcja. Podobnie jak inne warianty ósmej generacji Porsche 911, również odmiany Targa są seryjnie wyposażone w tryb Porsche Wet. Czujniki zamontowane w przednich nadkolach są w stanie wykryć wodę zgromadzoną na nawierzchni, a jeśli zostaną „opryskane” znaczną ilością wody, w panelu wskaźników pojawia się komunikat sugerujący kierowcy ręczne uruchomienie trybu Wet. Po jego włączeniu responsywność napędu zostaje dostosowywana do warunków pod kątem zagwarantowania maksymalnej stabilności.

Pakiet dynamiki jazdy 911 Targa 4 obejmuje opony w rozmiarze 235/40 ZR na 19-calowych felgach z lekkich stopów z przodu oraz 295/35 ZR na 20-calowych obręczach z tyłu. 911 Targa 4S jest standardowo wyposażone w ogumienie 245/35 ZR z 20-calowymi felgami z przodu oraz 305/30 ZR z 21-calowymi obręczami z tyłu. W przypadku 911 Targa 4 za hamowanie odpowiada komplet 330-miliometrowych tarcz z 4-tłoczkowymi, jednoczęściowymi, stałymi zaciskami w kolorze czarnym. Polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe w 911 Targa 4S mają po 6 tłoczków z przodu i po 4 z tyłu, a średnica tarcz przy wszystkich kołach wynosi 350 mm. Na życzenie dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Porsche 911 Targa
Porsche 911 Targa
Nadwozie Porsche 911 Targa charakteryzuje się elementami stylistycznymi generacji 992. W porównaniu do poprzedników ma znacznie mocniej podkreślone przednie błotniki, a wyraźne wgłębienie przedniej pokrywy pomiędzy LED-owymi nawiązuje do pierwszych pokoleń 911. Z tyłu dominuje szerszy, ruchomy tylny spojler o zmiennym stopniu wysunięcia oraz harmonijnie zintegrowany, elegancki pas świetlny. Pomijając przednią i tylną sekcję, cała karoseria jest wykonana z aluminium.

Porsche 911 Targa
Porsche 911 Targa
Wnętrze z 911 Carrera charakteryzuje się zdecydowanymi, prostymi liniami deski rozdzielczej oraz zagłębionych instrumentów. Inspirację stanowiły tu modele 911 z lat 70. XX wieku. Obok centralnie umieszczonego obrotomierza – niezwykle kluczowej cechy definiującej Porsche – znajdują się dwa smukłe, bezramkowe wyświetlacze o swobodnym kształcie, wzbogacające zakres przekazywanych kierowcy informacji. Poniżej 10,9-calowego centralnego ekranu Porsche Communication Management (PCM) zlokalizowano kompaktowy moduł z pięcioma przyciskami zapewniającymi bezpośredni dostęp do istotnych funkcji pojazdu. Standardowa lista funkcjonalności systemu PCM obejmuje nawigację online wykorzystującą dane rozproszone, a także moduł Connect Plus.

Porsche 911 Targa
Porsche 911 Targa
Porsche 911 Targa 2.0 z 1965 r. było pionierem samochodu zupełnie nowego typu. Targa, pierwotnie sprzedawana jako „bezpieczny kabriolet z pałąkiem przeciwkapotażowym”, wyposażona w zdejmowany dach, wkrótce stała się niezależną koncepcją i prawdziwą ikoną stylu. Do dzisiaj Porsche łączy w 911 Targa dwa światy: typowe dla kabrioletu zalety jazdy pod gołym niebem oraz codzienny komfort i bezpieczeństwo coupé.

Nowe warianty Porsche 911 Targa będą obecne na rynku od sierpnia 2020 r. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4SPorsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4SPorsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4SPorsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4SPorsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4SPorsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4SPorsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4SPorsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Zobacz także

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość! 2020-07-19

Po rynkowej premierze 911 Turbo S, która miała miejsce w marcu, do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet. Samochód jest napędzany silnikiem o mocy 427 kW (580 KM), czyli o 30 kW (40 KM) wyższej niż w poprzednikach,...
Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?

Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie? 2020-04-30

Niewiele marek zapewnia właścicielom klasyków tak olbrzymie wsparcie, jak Porsche. Niemiecka firma zaprezentowała włąśnie nowy system info-rozrywki dedykowany do youngtimerów. Porsche Classic Communication Management - bo tak nazywa się nowe...
Porsche 911 Turbo S. Potężne!

Porsche 911 Turbo S. Potężne! 2020-03-04

Nie na odwołanym salonie w Genewie ale podczas specjalnej konferencji online Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, czyli topową odmianę kultowego modelu.Porsche 911 Turbo S będzie oferowane jako coupe i cabriolet. Obie wersje nadwoziowe...
To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991 2019-12-27

Porsche zakończyło produkcję modelu 911 typoszeregu 991. To najchętniej kupowana i najliczniej produkowana wersja 911. W sumie powstało 233 540 egzemplarzy. Ostatni z nich opuścił właśnie linię produkcyjną – to 911 Speedster. Generacja 991...
Porsche Macan GTS

Porsche Macan GTS 2019-12-17

Porsche uzupełnia serię modelową Macan o jeszcze bardziej sportowy wariant - Macan GTS. To oczywiście skrót od słów Gran Turismo Sport. Charakterystyczny wygląd nadaje autu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii...
Porsche Taycan 4S. Znamy cenę!

Porsche Taycan 4S. Znamy cenę! 2019-10-14

Zaledwie we wrześniu nowy elektryczny samochód sportowy Porsche świętował swoją głośną premierę, i to na trzech kontynentach jednocześnie. Teraz firma prezentuje trzeci już wariant swojego sportowego sedana na prąd – Taycan 4S.Jest on dostępny...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.