chceauto.pl
x
Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4

Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-07-06

Porsche wzbogaca gamę 911 o trzy kolejne odmiany. Najnowsze wcielenie 911 Carrera 4S trafia na rynek jako coupé i kabriolet. Wraz z 911 Targa 4S uzupełniają one portfolio poniżej znacznie mocniejszych modeli GTS. Tym samym liczba wariantów 911 z napędem na cztery koła ulega podwojeniu – z trzech do sześciu.

  1. Porsche 911 Carrera 4S. Napęd 4x4
  2. Porsche 911 Carrera 4S. Osiągi
  3. Porsche 911 Targa 4S
  4. Porsche 911 Carrera 4S. Wyposażenie i ceny

Porsche 911 Carrera 4S. Napęd 4x4

Na napęd obu osi decyduje się około połowa kierowców kupujących Porsche 911 w wersji S. Tak jak wszystkie czteronapędowe warianty 911, odmiany S są zaprojektowane z preferencją tylnej osi. W razie potrzeby układ Porsche Traction Management (PTM) kieruje większy moment obrotowy do przednich kół, zwiększając w ten sposób przyczepność i stabilność jazdy.

Podobnie jak w przypadku poprzedników zespół sprzęgła w przednim mechanizmie różnicowym – nadal chłodzony cieczą – ma elektromechaniczne sterowanie. Jedynie przełożenie zostało nieznacznie dostosowane. Nadwozie 911 Targa jest dostępne wyłącznie z napędem na wszystkie koła.
Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Carrers 4S

Porsche 911 Carrera 4S. Osiągi

Nowe warianty 911 z napędem na wszystkie koła przejmują ulepszony układ napędowy 911 Carrera S. 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem generuje 353 kW (480 KM), o 22 kW (30 KM) więcej niż w poprzednikach. Za ten wzrost wydajności częściowo odpowiada zoptymalizowany układ intercoolera, którego konstrukcja została przeniesiona z 911 Turbo. Ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa Porsche (PDK) przekazuje siłę napędową na wszystkie cztery koła.

911 Carrera 4S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy (z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h.
Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Carrers 4S

Porsche 911 Targa 4S

Pierwsze 911 Targa debiutowało w 1965 roku. Za sprawą zdejmowanego dachu i składanej tylnej szyby samochód zapewniał kierowcom dbającym o bezpieczeństwo wrażenie podróżowania tradycyjnym kabrioletem. Nazwa „Targa” pochodzi od słynnego sycylijskiego wyścigu wytrzymałościowego Targa Florio.
Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Carrers 4S
Wprowadzenie 911 Targa generacji 993 w 1993 roku oznaczało koniec ręcznego zdejmowania dachu. Od 2006 roku 911 Targa jest dostępne wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Od 2014 roku stosowane są w pełni automatyczne mechanizmy dachowe: w ciągu 19 sekund przypominający coupé samochód sportowy przekształca się w pojazd z otwartym dachem. Szklana tylna szyba cofa się, aby moduł dachowy mógł w elegancki sposób zniknąć znad głów podróżujących. Szeroki pałąk przeciwkapotażowy i panoramiczne tylne okno wyraźnie nawiązują do oryginału z lat 60. Segment dachowy obecnego 911 Targa jest dostępny w czterech kolorach do wyboru: czarnym, niebieskim, czerwonym i brązowym.
Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Carrers 4S

Porsche 911 Carrera 4S. Wyposażenie i ceny

Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. 20-/21-calowe obręcze, układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) oraz sportowy układ wydechowy. W standardzie znajduje się układ hamulcowy przeniesiony z wariantów GTS, z czerwonymi zaciskami oraz tarczami o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu. 911 Targa 4S standardowo ma tylną oś skrętną.

Podczas gdy Cabriolet i Targa są wyposażone w tylne siedzenia, coupé jest dostarczane jako samochód dwuosobowy. Tylne siedzenia można jednak zamówić bez dodatkowych kosztów.
Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Carrers 4S
Wnętrze nowych wariantów z napędem na wszystkie koła seryjnie otrzymuje pakiet wykończenia skórą. Ponadto bazowa specyfikacja obejmuje reflektory matrycowe LED i bezprzewodowe ładowanie smartfona, a także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, pakiet Light Design, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne) ze zintegrowanym czujnikiem deszczu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S można już zamawiać w cenie od 811 tys. zł. 911 Carrera 4S Cabriolet jest dostępne od 879 tys. zł, a 911 Targa 4S – od 888 tys. zł.

Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4 - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4

Zobacz także

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było 2025-01-08

Porsche ponownie wprowadza na rynek 911 Carrera S, które wypełni lukę pomiędzy 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid. Układ napędowy "eski" został udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS.
Porsche 911 GT3. Polskie ceny

Porsche 911 GT3. Polskie ceny 2024-12-07

W 25. rocznicę premiery legendarnego modelu, Porsche wprowadza na polski rynek nowe 911 GT3 – samochód , który nadaje się nie tylko do codziennej jazdy, ale również przejażdżek na torze.
Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W...
Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS