Porsche wzbogaca gamę 911 o trzy kolejne odmiany. Najnowsze wcielenie 911 Carrera 4S trafia na rynek jako coupé i kabriolet. Wraz z 911 Targa 4S uzupełniają one portfolio poniżej znacznie mocniejszych modeli GTS. Tym samym liczba wariantów 911 z napędem na cztery koła ulega podwojeniu – z trzech do sześciu.
- Porsche 911 Carrera 4S. Napęd 4x4
- Porsche 911 Carrera 4S. Osiągi
- Porsche 911 Targa 4S
- Porsche 911 Carrera 4S. Wyposażenie i ceny
Porsche 911 Carrera 4S. Napęd 4x4
Na napęd obu osi decyduje się około połowa kierowców kupujących Porsche 911 w wersji S. Tak jak wszystkie czteronapędowe warianty 911, odmiany S są zaprojektowane z preferencją tylnej osi. W razie potrzeby układ Porsche Traction Management (PTM) kieruje większy moment obrotowy do przednich kół, zwiększając w ten sposób przyczepność i stabilność jazdy.
Podobnie jak w przypadku poprzedników zespół sprzęgła w przednim mechanizmie różnicowym – nadal chłodzony cieczą – ma elektromechaniczne sterowanie. Jedynie przełożenie zostało nieznacznie dostosowane. Nadwozie 911 Targa jest dostępne wyłącznie z napędem na wszystkie koła.

Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Carrera 4S. Osiągi
Nowe warianty 911 z napędem na wszystkie koła przejmują ulepszony układ napędowy 911 Carrera S. 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem generuje 353 kW (480 KM), o 22 kW (30 KM) więcej niż w poprzednikach. Za ten wzrost wydajności częściowo odpowiada zoptymalizowany układ intercoolera, którego konstrukcja została przeniesiona z 911 Turbo. Ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa Porsche (PDK) przekazuje siłę napędową na wszystkie cztery koła.
911 Carrera 4S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy (z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h.

Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Targa 4S
Pierwsze 911 Targa debiutowało w 1965 roku. Za sprawą zdejmowanego dachu i składanej tylnej szyby samochód zapewniał kierowcom dbającym o bezpieczeństwo wrażenie podróżowania tradycyjnym kabrioletem. Nazwa „Targa” pochodzi od słynnego sycylijskiego wyścigu wytrzymałościowego Targa Florio.

Porsche 911 Carrers 4S
Wprowadzenie 911 Targa generacji 993 w 1993 roku oznaczało koniec ręcznego zdejmowania dachu. Od 2006 roku 911 Targa jest dostępne wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Od 2014 roku stosowane są w pełni automatyczne mechanizmy dachowe: w ciągu 19 sekund przypominający coupé samochód sportowy przekształca się w pojazd z otwartym dachem. Szklana tylna szyba cofa się, aby moduł dachowy mógł w elegancki sposób zniknąć znad głów podróżujących. Szeroki pałąk przeciwkapotażowy i panoramiczne tylne okno wyraźnie nawiązują do oryginału z lat 60. Segment dachowy obecnego 911 Targa jest dostępny w czterech kolorach do wyboru: czarnym, niebieskim, czerwonym i brązowym.

Porsche 911 Carrers 4S
Porsche 911 Carrera 4S. Wyposażenie i ceny
Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. 20-/21-calowe obręcze, układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) oraz sportowy układ wydechowy. W standardzie znajduje się układ hamulcowy przeniesiony z wariantów GTS, z czerwonymi zaciskami oraz tarczami o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu. 911 Targa 4S standardowo ma tylną oś skrętną.
Podczas gdy Cabriolet i Targa są wyposażone w tylne siedzenia, coupé jest dostarczane jako samochód dwuosobowy. Tylne siedzenia można jednak zamówić bez dodatkowych kosztów.

Porsche 911 Carrers 4S
Wnętrze nowych wariantów z napędem na wszystkie koła seryjnie otrzymuje pakiet wykończenia skórą. Ponadto bazowa specyfikacja obejmuje reflektory matrycowe LED i bezprzewodowe ładowanie smartfona, a także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, pakiet Light Design, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne) ze zintegrowanym czujnikiem deszczu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu.
Nowe Porsche 911 Carrera 4S można już zamawiać w cenie od 811 tys. zł. 911 Carrera 4S Cabriolet jest dostępne od 879 tys. zł, a 911 Targa 4S – od 888 tys. zł.