Peugeot 3008 obecnej generacji debiutował jesienią 2023 roku, a większy Peugeot 5008 - wiosną roku 2024. Oba modele zbudowano na platformie STLA Medium i początkowo miały być wyłącznie autami elektrycznymi. Ostatecznie niska sprzedaż aut z tym napędem spowodowała, że wprowadzono również wersje spalinowe.
- Peugeot e-3008 i e-5008 Dual Motor. Napęd
- Peugeot e-3008 i e-5008 Dual Motor. Akumulator
- Peugeot e-3008 i e-5008 Dual Motor. Wyposażenie i ceny
Peugeot e-3008 i e-5008 Dual Motor. Napęd
Do tej pory Peugeoty e-3008 i e-5008 były dostęne z silnikami o mocy 210 KM i baterią 73 kWh oraz 230 KM i baterią 98 kWh (Long Range). Od debiutu obu modeli zapowiadano również wprowadzenie wersji dwusilnikowej, ale nastąpiło to dopiero teraz.
Nowa wersja nazywa się Electric 325 Dual Motor jest wyposażona w standardowy silnik elektryczny o mocy 213 KM z przodu i dodatkowy silnik elektryczny zapewniający napęd na tylną oś o mocy 112 KM. Moc systemowa wynosi 325 KM, maksymalny moment obrotowy to 509 Nm.
Peugeot e-3008 325 Dual Motor przyspiesza od 0 do 100 km/h w równe 6 sekund (e-5008 - w 6,5 s), a przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje 3,8 s (4 s w e-5008). Prędkość maksymalna obu wersji jest ograniczona do 180 km/h.

Peugeot e-5008
Peugeot e-3008 i e-5008 Dual Motor. Akumulator
Peugeoty e-3008 i e-5008 325 Dual Motor wyposażone są w akumulator o pojemności 73 kWh. W cyklu mieszanym wg WLTP zasięg wynosi odpowiednio do 487 km i 465 km (a więc realnie nieco ponad 300 km).
Atutem jest szybkie ładowanie. Na odpowiednio mocnej ładowarce prądu stałego możliwe jest ładowanie z mocą 160 kW, dzięki czemu naładowanie baterii między 20 a 80 proc. powinno trwać około pół godziny.
Peugeot e-3008 i e-5008 Dual Motor. Wyposażenie i ceny
Peugeot rozpoczyna przyjmowanie zamówień od wersji Launch Edition, która jest wyposażona we wszystkie elementy, standardowo dostępne w najwyższej wersji wyposażeniowej GT: wybrany kolor nadwozia w zestawieniu z czarnym dachem, reflektory LED Pixel, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika czy system multimedialny i-Connect® Advanced.
Oprócz wyposażenia z wersji GT, oba modele posiadają 20-calowe felgi, fotele z masażem, panoramiczny dach, system kamer 360 i nagłośnienie wysokiej klasy.
Wysoka moc w połączeniu z bogatym wyposażeniem sprawiają, że ceny obu modeli nie należą do niskich. Za Peugeota e-3008 325 Dual Motor w wersji Launch Edition trzeba zapłacić 245 600 zł, a za Peugeota e-5008 325 Dual Motor w wersji Launch Edition - 259 850 zł.
Oba modele objęte są standardową dla Peugeota, 8-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 160 tys. km. Obejmuje ona samochód, baterię i wallboxa.