chceauto.pl
x
Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-04-28 Opinie
Podczas odbywającego się w Wiedniu sympozjum na temat silników Volkswagen zaprezentował trzy nowości.

Pierwsza to układ hybrydowy typu mild hybrid, który polega na połączeniu silnika spalinowego z 48-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem i z akumulatorem 48 V.

To połączenie będzie w przyszłości otwierać drogę do świata hybryd Volkswagena. 48-voltowa hybryda umożliwia "żeglowanie" przy całkowicie wyłączonym silniku spalinowym, a to z kolei pozwala zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Ponadto dzięki funkcji elektrycznego zwiększania mocy (funkcja boost) rozwiązanie to zapewnia większe dynamikę i komfort podczas ruszania z miejsca. Inną zaletą hybrydy typu mild jest cena zbliżona do aut spalinowych.

Rozwiązanie to znajdzie zastosowanie na początek w Golfie VIII, który zadebiutuje pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku. Następnie będzie wprowadzane we wszystkich modelach Volkswagena.

48-voltowy układ elektryczny jest stosowany w samochodzie dodatkowo obok tradycyjnego układu 12 V. Układ ten umożliwia zgromadzenie znacznie większej ilości energii, np. w wyniku rekuperacji podczas hamowania. Duże napięcie zapewnia między innymi napęd 48-voltowemu rozrusznikowi napędzanemu paskiem.

Generator rozruchowy z jednej strony pełni rolę prądnicy i rozrusznika, z drugiej natomiast małego i lekkiego elektrycznego silnika, który dzięki funkcji "boost" błyskawicznie zwiększa moment obrotowy podczas rozruchu. Siła napędowa generatora jest przenoszona za pomocą paska.

Poza tym generator niemal niezauważalnie uruchamia silnik spalinowy, który podczas jazdy jest odłączany tak często, jak to możliwe.

Również 48-woltowy akumulator litowo-jonowy spełnia wiele funkcji. Jest zasilany energią m.in. poprzez rekuperację, czyli podczas hamowania pojazdu. Poprzez baterię niezbędne napięcie uzyskują generator rozruchowy oraz – za pośrednictwem tzw. przetwornicy prądu DC/DC – 12-voltowy układ elektryczny.

Silnik 1.5 TGI
Silnik 1.5 TGI
W Wiedniu Volkswagen zaprezentował również silnik 1.5 TGI Evo (EA211 Evo). Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem, turbiną o zmiennej geometrii, przystosowany do zasilania gazem ziemnym. Jednostka ta wywodzi się z silnika 1.5 TSI ACT, obie dysponują mocą 130 KM, moment obrotowy wynosi 200 Nm.

Produkcja silnika ma ruszyć w tym roku. W Golfie ma zużywać 3,5 kg skompresowanego gazu (CNG) na 100 km, co oznacza zasięg na poziomie 490 km. Następnie silnik może przełączyć się na benzynę i w tym trybie auto może pokonać kolejne 190 km.

Trzecią premierą jest silnik 2.0 TDI evo (EA288 Evo). Silnik ten, jako pierwszy diesel Volkswagena może stanowić element układu hybrydowego typu mild. Silnik będzie współpracował z 12-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem oraz 12-voltowym akumulatorem, a więc inaczej niż w silnikach benzynowych, gdzie będą używane systemy 48-voltowe.

Na początek silnik ten, który będzie występował w wariantach o mocy od 136 do 204 KM, trafi Audi, gdzie będzie montowany wzdłużnie. Nieco później planuje się go stosować w samochodach Volkswagena, budowanych na platformie MQB, gdzie będzie montowany poprzecznie.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy VW Golf dostanie nowy silnikNowy VW Golf dostanie nowy silnik

Zobacz także

Forda Fiesta jako miękka hybryda

Forda Fiesta jako miękka hybryda 2020-06-09

Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta – najlepiej sprzedający się w Europie model Forda – jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.Przypomnijmy - Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu...
Najlepsze auta za 10 tys. zł

Najlepsze auta za 10 tys. zł 2020-05-29

Sytuacja związana z koronawirusem zmieniła nasze podejście do przemieszczania się. Jeżeli mamy taką możliwość, chętniej wybieramy własny samochód niż np. komunikację miejską czy taksówkę. Choć niełatwo podjąć teraz decyzję o zakupie auta,...
Volkswagen Golf za mniej niż 70 tys. zł

Volkswagen Golf za mniej niż 70 tys. zł 2020-03-14

Gama nowego Volkswagena Golfa została poszerzona o dwie podstawowe wersje silnikowe, przeznaczone głównie do zakupu przez floty. Chodzi o auta z silnikami benzynowymi o mocy 90 i 110 KM. Aktualnie cennik modelu otwiera wersja w cenie 75 490 zł. Po...
Nowe wersje Volkswagena Golfa: GTI, GTD i GTE

Nowe wersje Volkswagena Golfa: GTI, GTD i GTE 2020-03-01

Na odwołanym salonie w Genewie Volkswagen miał zaprezentować trzy nowe wersje Golfa: GTI, GTD i GTE. Z powodu koronawirusa salon się nie odbędzie, ale o samochodach wiemy już bardzo dużo.Golf GTI kontynuuje tradycję samochodu pokazanego po raz pierwszy...
Nadjeżdża Volkswagen Golf GTI VIII generacji

Nadjeżdża Volkswagen Golf GTI VIII generacji 2020-02-22

Niemal równe 45 lat po premierze pierwszego Volkswagena Golfa GTI niemiecki koncern zaprezentuje Golfa VIII GTI. Auto, które oficjalnie jest prototypem zbliżonym do wersji produkcyjnej, zostanie pokazane na salonie w Genewie na początku marca.Podobnie, jak...
Volkswagen Golf GTD w Genewie

Volkswagen Golf GTD w Genewie 2020-02-17

Wygląda na to, że śmierć silników wysokoprężnych została ogłoszono przedwcześnie. Udowadnia to właśnie Volkswagen, a więc firma, która po wybuchu afery spalinowej stała się jednym z liderów elektromobilności.Otóż niemiecki koncern ogłosił...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.