chceauto.pl
x
Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-04-28 Opinie
Podczas odbywającego się w Wiedniu sympozjum na temat silników Volkswagen zaprezentował trzy nowości.

Pierwsza to układ hybrydowy typu mild hybrid, który polega na połączeniu silnika spalinowego z 48-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem i z akumulatorem 48 V.

To połączenie będzie w przyszłości otwierać drogę do świata hybryd Volkswagena. 48-voltowa hybryda umożliwia "żeglowanie" przy całkowicie wyłączonym silniku spalinowym, a to z kolei pozwala zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Ponadto dzięki funkcji elektrycznego zwiększania mocy (funkcja boost) rozwiązanie to zapewnia większe dynamikę i komfort podczas ruszania z miejsca. Inną zaletą hybrydy typu mild jest cena zbliżona do aut spalinowych.

Rozwiązanie to znajdzie zastosowanie na początek w Golfie VIII, który zadebiutuje pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku. Następnie będzie wprowadzane we wszystkich modelach Volkswagena.

48-voltowy układ elektryczny jest stosowany w samochodzie dodatkowo obok tradycyjnego układu 12 V. Układ ten umożliwia zgromadzenie znacznie większej ilości energii, np. w wyniku rekuperacji podczas hamowania. Duże napięcie zapewnia między innymi napęd 48-voltowemu rozrusznikowi napędzanemu paskiem.

Generator rozruchowy z jednej strony pełni rolę prądnicy i rozrusznika, z drugiej natomiast małego i lekkiego elektrycznego silnika, który dzięki funkcji "boost" błyskawicznie zwiększa moment obrotowy podczas rozruchu. Siła napędowa generatora jest przenoszona za pomocą paska.

Poza tym generator niemal niezauważalnie uruchamia silnik spalinowy, który podczas jazdy jest odłączany tak często, jak to możliwe.

Również 48-woltowy akumulator litowo-jonowy spełnia wiele funkcji. Jest zasilany energią m.in. poprzez rekuperację, czyli podczas hamowania pojazdu. Poprzez baterię niezbędne napięcie uzyskują generator rozruchowy oraz – za pośrednictwem tzw. przetwornicy prądu DC/DC – 12-voltowy układ elektryczny.

Silnik 1.5 TGI
Silnik 1.5 TGI
W Wiedniu Volkswagen zaprezentował również silnik 1.5 TGI Evo (EA211 Evo). Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem, turbiną o zmiennej geometrii, przystosowany do zasilania gazem ziemnym. Jednostka ta wywodzi się z silnika 1.5 TSI ACT, obie dysponują mocą 130 KM, moment obrotowy wynosi 200 Nm.

Produkcja silnika ma ruszyć w tym roku. W Golfie ma zużywać 3,5 kg skompresowanego gazu (CNG) na 100 km, co oznacza zasięg na poziomie 490 km. Następnie silnik może przełączyć się na benzynę i w tym trybie auto może pokonać kolejne 190 km.

Trzecią premierą jest silnik 2.0 TDI evo (EA288 Evo). Silnik ten, jako pierwszy diesel Volkswagena może stanowić element układu hybrydowego typu mild. Silnik będzie współpracował z 12-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem oraz 12-voltowym akumulatorem, a więc inaczej niż w silnikach benzynowych, gdzie będą używane systemy 48-voltowe.

Na początek silnik ten, który będzie występował w wariantach o mocy od 136 do 204 KM, trafi Audi, gdzie będzie montowany wzdłużnie. Nieco później planuje się go stosować w samochodach Volkswagena, budowanych na platformie MQB, gdzie będzie montowany poprzecznie.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy VW Golf dostanie nowy silnikNowy VW Golf dostanie nowy silnik

Zobacz także

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition 2023-06-02

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition to specjalna wersja Golfa, której liczbą przewodnią jest 333 - powstaną tylko 333 egzemplarze, a każdy będzie napędzany silnikiem o mocy 333 KM. Tym samym będzie to najmocniejsze edycja Golfa w historii.Volkswagen...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting

Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting 2023-04-25

Lexus UX to przedstawiciel miejskich crossoverów, który na rynku obecny jest od 2019 roku. W tym czasie zyskał mocną pozycję w rankingach sprzedaży, stając się najczęściej kupowanym Lexusem w Europie. W 2022 roku Lexus UX przeszedł lifting, który...
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM 2023-03-30

Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za...
Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...