chceauto.pl
x
Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-04-28 Opinie
Podczas odbywającego się w Wiedniu sympozjum na temat silników Volkswagen zaprezentował trzy nowości.

Pierwsza to układ hybrydowy typu mild hybrid, który polega na połączeniu silnika spalinowego z 48-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem i z akumulatorem 48 V.

To połączenie będzie w przyszłości otwierać drogę do świata hybryd Volkswagena. 48-voltowa hybryda umożliwia "żeglowanie" przy całkowicie wyłączonym silniku spalinowym, a to z kolei pozwala zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Ponadto dzięki funkcji elektrycznego zwiększania mocy (funkcja boost) rozwiązanie to zapewnia większe dynamikę i komfort podczas ruszania z miejsca. Inną zaletą hybrydy typu mild jest cena zbliżona do aut spalinowych.

Rozwiązanie to znajdzie zastosowanie na początek w Golfie VIII, który zadebiutuje pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku. Następnie będzie wprowadzane we wszystkich modelach Volkswagena.

48-voltowy układ elektryczny jest stosowany w samochodzie dodatkowo obok tradycyjnego układu 12 V. Układ ten umożliwia zgromadzenie znacznie większej ilości energii, np. w wyniku rekuperacji podczas hamowania. Duże napięcie zapewnia między innymi napęd 48-voltowemu rozrusznikowi napędzanemu paskiem.

Generator rozruchowy z jednej strony pełni rolę prądnicy i rozrusznika, z drugiej natomiast małego i lekkiego elektrycznego silnika, który dzięki funkcji "boost" błyskawicznie zwiększa moment obrotowy podczas rozruchu. Siła napędowa generatora jest przenoszona za pomocą paska.

Poza tym generator niemal niezauważalnie uruchamia silnik spalinowy, który podczas jazdy jest odłączany tak często, jak to możliwe.

Również 48-woltowy akumulator litowo-jonowy spełnia wiele funkcji. Jest zasilany energią m.in. poprzez rekuperację, czyli podczas hamowania pojazdu. Poprzez baterię niezbędne napięcie uzyskują generator rozruchowy oraz – za pośrednictwem tzw. przetwornicy prądu DC/DC – 12-voltowy układ elektryczny.

Silnik 1.5 TGI
Silnik 1.5 TGI
W Wiedniu Volkswagen zaprezentował również silnik 1.5 TGI Evo (EA211 Evo). Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem, turbiną o zmiennej geometrii, przystosowany do zasilania gazem ziemnym. Jednostka ta wywodzi się z silnika 1.5 TSI ACT, obie dysponują mocą 130 KM, moment obrotowy wynosi 200 Nm.

Produkcja silnika ma ruszyć w tym roku. W Golfie ma zużywać 3,5 kg skompresowanego gazu (CNG) na 100 km, co oznacza zasięg na poziomie 490 km. Następnie silnik może przełączyć się na benzynę i w tym trybie auto może pokonać kolejne 190 km.

Trzecią premierą jest silnik 2.0 TDI evo (EA288 Evo). Silnik ten, jako pierwszy diesel Volkswagena może stanowić element układu hybrydowego typu mild. Silnik będzie współpracował z 12-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem oraz 12-voltowym akumulatorem, a więc inaczej niż w silnikach benzynowych, gdzie będą używane systemy 48-voltowe.

Na początek silnik ten, który będzie występował w wariantach o mocy od 136 do 204 KM, trafi Audi, gdzie będzie montowany wzdłużnie. Nieco później planuje się go stosować w samochodach Volkswagena, budowanych na platformie MQB, gdzie będzie montowany poprzecznie.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy VW Golf dostanie nowy silnikNowy VW Golf dostanie nowy silnik

Zobacz także

Najpopularniejsze nowe auta w Polsce

Najpopularniejsze nowe auta w Polsce 2021-01-05

Znamy już pierwszą dziesiątkę najlepiej sprzedających się nowych aut w 2020 roku w Polsce. Najwięcej powodów do radości mają w tym przypadku dealerzy Toyoty i Skody. Najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce była w ostatnich dwunastu miesiącach...
Volkswagen Golf R. Ceny

Volkswagen Golf R. Ceny 2020-12-09

Ma być mocniejszy, bardziej dynamiczny, oszczędniejszy, lepiej skomunikowany z otoczeniem, cyfrowy – Volkswagen rozpoczyna sprzedaż Golfa R, czyli najmocniejszej odmiany Golfa ósmej generacji. Ceny tego pojazdu zaczynają się od 198 690 zł.Na uwagę w...
Seat Tarraco e-HYBRID

Seat Tarraco e-HYBRID 2020-12-01

Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy...
Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku

Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku 2020-11-25

Moda na elektryfikację coraz mniej podoba się ekologom. Chodzi o coraz popularniejsze hybrydy plug in, które – w ocenie szerokiego grona ekspertów – w rzeczywistości emitować mogą więcej spalin, niż konkurencyjne auta z silnikami wyłącznie...
Golf Alltrack już w salonach

Golf Alltrack już w salonach 2020-11-06

Volkswagen systematycznie rozszerza gamę modeli Golfa ósmej generacji. Do oferty dołączył własnie nowy Golf Alltrack, seryjnie wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION.Dwulitrowa jednostka napędowa TDI Golfa Alltrack rozwija moc 200 KM....
Volkswagen Golf R. Najmocnieszy!

Volkswagen Golf R. Najmocnieszy! 2020-11-04

Volkswagen zaprezentował Golfa w wersji R. To najmocniejsza i najbardziej ekstremalna wersja tego modelu.Niemiecki koncern systematycznie wprowadzał kolejne, usportowione wersje Golfa: GTE, GTD, GTI i GTI Clubsport. Jednak pojazdem, który znajdzie się na...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.