chceauto.pl
x
Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-04-28 Opinie
Podczas odbywającego się w Wiedniu sympozjum na temat silników Volkswagen zaprezentował trzy nowości.

Pierwsza to układ hybrydowy typu mild hybrid, który polega na połączeniu silnika spalinowego z 48-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem i z akumulatorem 48 V.

To połączenie będzie w przyszłości otwierać drogę do świata hybryd Volkswagena. 48-voltowa hybryda umożliwia "żeglowanie" przy całkowicie wyłączonym silniku spalinowym, a to z kolei pozwala zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Ponadto dzięki funkcji elektrycznego zwiększania mocy (funkcja boost) rozwiązanie to zapewnia większe dynamikę i komfort podczas ruszania z miejsca. Inną zaletą hybrydy typu mild jest cena zbliżona do aut spalinowych.

Rozwiązanie to znajdzie zastosowanie na początek w Golfie VIII, który zadebiutuje pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku. Następnie będzie wprowadzane we wszystkich modelach Volkswagena.

48-voltowy układ elektryczny jest stosowany w samochodzie dodatkowo obok tradycyjnego układu 12 V. Układ ten umożliwia zgromadzenie znacznie większej ilości energii, np. w wyniku rekuperacji podczas hamowania. Duże napięcie zapewnia między innymi napęd 48-voltowemu rozrusznikowi napędzanemu paskiem.

Generator rozruchowy z jednej strony pełni rolę prądnicy i rozrusznika, z drugiej natomiast małego i lekkiego elektrycznego silnika, który dzięki funkcji "boost" błyskawicznie zwiększa moment obrotowy podczas rozruchu. Siła napędowa generatora jest przenoszona za pomocą paska.

Poza tym generator niemal niezauważalnie uruchamia silnik spalinowy, który podczas jazdy jest odłączany tak często, jak to możliwe.

Również 48-woltowy akumulator litowo-jonowy spełnia wiele funkcji. Jest zasilany energią m.in. poprzez rekuperację, czyli podczas hamowania pojazdu. Poprzez baterię niezbędne napięcie uzyskują generator rozruchowy oraz – za pośrednictwem tzw. przetwornicy prądu DC/DC – 12-voltowy układ elektryczny.

Silnik 1.5 TGI
Silnik 1.5 TGI
W Wiedniu Volkswagen zaprezentował również silnik 1.5 TGI Evo (EA211 Evo). Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem, turbiną o zmiennej geometrii, przystosowany do zasilania gazem ziemnym. Jednostka ta wywodzi się z silnika 1.5 TSI ACT, obie dysponują mocą 130 KM, moment obrotowy wynosi 200 Nm.

Produkcja silnika ma ruszyć w tym roku. W Golfie ma zużywać 3,5 kg skompresowanego gazu (CNG) na 100 km, co oznacza zasięg na poziomie 490 km. Następnie silnik może przełączyć się na benzynę i w tym trybie auto może pokonać kolejne 190 km.

Trzecią premierą jest silnik 2.0 TDI evo (EA288 Evo). Silnik ten, jako pierwszy diesel Volkswagena może stanowić element układu hybrydowego typu mild. Silnik będzie współpracował z 12-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem oraz 12-voltowym akumulatorem, a więc inaczej niż w silnikach benzynowych, gdzie będą używane systemy 48-voltowe.

Na początek silnik ten, który będzie występował w wariantach o mocy od 136 do 204 KM, trafi Audi, gdzie będzie montowany wzdłużnie. Nieco później planuje się go stosować w samochodach Volkswagena, budowanych na platformie MQB, gdzie będzie montowany poprzecznie.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Nowy VW Golf dostanie nowy silnik - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy VW Golf dostanie nowy silnikNowy VW Golf dostanie nowy silnik

Zobacz także

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem 2023-03-03

Nowy Nissan X-Trail został już przez nas sprawdzony przy okazji polskiej prezentacji premierowej, jednak wtedy mieliśmy kontakt z tym samochodem raptem przez parę godzin. Teraz przyszła pora na pełen test – X-Trail zagościł w naszej redakcji na...
Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy

Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy 2023-02-14

Nissan Qashqai pierwszy raz w sprzedaży pojawił się w 2007 roku i pełnił kluczową rolę w rozwoju segmentu crossoverów. Najnowsza, czyli trzecia z kolei, generacja zadebiutowała na rynku w 2021 roku i wniosła za sobą wiele zmian. Jedną z nich jest,...
Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność

Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność 2023-02-07

W 2009 roku na motoryzacyjnych targach w Genewie zaprezentowany został projekt koncepcyjny o nazwie Nissan Qazana i od razu wywołał on żywiołową dyskusję na temat jego designu. Zastanawiano się wtedy, w jakim stopniu uda się przenieść takie...
Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością

Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością 2023-01-05

Lexus NX po raz pierwszy zaprezentowany został w 2014 roku i okazał się sprzedażowym strzałem w dziesiątkę. Stał się najpopularniejszym modelem marki, a w swojej klasie regularnie zajmował wysokie pozycje w rankingach popularności. Na drugą...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - nietypowy pod każdym względem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - nietypowy pod każdym względem 2022-12-19

Nissan X-Trail produkowany jest od 2001 roku i obecnie na rynku gościmy jego czwartą odsłonę. Popularność tego modelu rozszerzyła się na niemal cały świat – łącznie sprzedano już niemal 8 milionów egzemplarzy, co sprawia, że X-Trail plasuje...