Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, wskazują, że w grudniu 2018 roku zarejestrowano w Polsce 45 369 samochodów osobowych. To 5,52 proc. (-2 652 szt.) mniej niż rok wcześniej oraz o 4,93 proc. (+2 130 szt.) więcej niż w listopadzie 2018 roku. W sumie w 2018 roku zarejestrowano w Polsce 532 000 samochodów osobowych, o 9,35 proc. więcej (+45 468 szt.) niż w roku 2017.
Jak wynika z obszernego raportu przygotowanego przez Instytuit Samar - tytuł lidera rynku utrzymała Skoda. W 2018 roku klienci kupili i zarejestrowali 69 565 aut tej marki, o 11,74 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział czeskiej marki w rynku wyniósł 13,08 proc.
Volkswagen Golf
Na pozycji wicelidera znalazł się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 56 049 szt. To o 14,15 proc. więcej niż w 2017 roku. Udział niemieckiej marki w ogóle polskiego rynku wyniósł 10,53 proc.
Na trzecim miejscu, z mikroskopijną stratą do Volkswagena, uplasowała się Toyota. W 2018 roku klienci japońskiego producenta zarejestrowali 56 037 samochodów, czyli o 10,24 proc. więcej niż przed rokiem. Udział japonskiej marki w polskim rynku wyniósł 10,53 proc.
Na czwartej pozycji znalazł się Opel, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 34 643 sztuk, o 3,90 proc. mniej niż w 2017 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,51 proc.
Nowy Ford Focus
Topową piątkę zamyka Ford. W 2018 roku. zarejestrowano 31 912 aut tej marki, o 8,23 proc. więcej niż w 2017 roku. Udział amerykańskiego producenta w całości polskiego rynku wyniósł równe 6 proc.
W zestawieniu obejmującym 10 największych potentatów polskiego rynku znajdziemy jeszcze kolejno: 6. Renault (26 014 rejestracji), 7. Dacię (25 155 rejestracji), 8. Kię (24 709 rejestracji), 9. Hyundaia (22 800 rejestracji) oraz 10. Mercedesa (21 155 rejestracji).