chceauto.pl
x
Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-09-06 Opinie
Chcąc, nie chcąc jesteśmy świadkami znaczących zmian, jakie dokonują się w świecie motoryzacji.

Wyraźne zarysowały się dwie tendencje, które obrali producenci, których celem jest maksymalne obniżenie zużycia paliwa - oczywiście w cyklu pomiarowym, bo to on decyduje o przypisanej emisji spalin, a w konsekwencji wyskości nałożonych w większości europejskich krajów podatków.

Pierwsza droga to tzw. downsizing, czyli zastępowanie większych silników mniejszymi, ale wspomaganymi turbosprężarką. Dochodzi do takich paradoksów, jak montowanie trzycylindrowych silników o pojemności 1.0 w samochodach segmentu D (nowe Mondeo). Aż strach pomyśleć, jaki będzie poziom awaryjności tych rozwiązań. Pierwsze doświadczenia z silnikami TSI od Volkswagena wskazują, że różowo raczej nie będzie... Szczególnie jeśli komuś przyjdzie do głowy, by kupić taki samochód używany, np. 5-letni. A tak przecież jest na ogół w Polsce.

Druga metoda obniżania pomiarowej emisji spalin to napędy hybrydowe. Zwykle rozwiązuje się to tak, że główną rolę pełni klasyczny silnik spalinowy (najczęściej benzynowy), niewielka jednostka elektryczna pełni rolę wspomagającą, a baterie wystarczają do tego, by w trybie elektrycznym przejechać maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów. Czyli typowy bajer...

Mitsubishi Outlander PHEV - rozwiązania techniczne
Mitsubishi Outlander PHEV - rozwiązania techniczne
Praktyka pokazuje, że hybrydy rzeczywiście mogą palić mniej, ale wyłącznie w mieście, gdzie często się hamuje (a w tym momencie baterie są ładowane) i pod warunkiem delikatnej jazdy. Szybko pokonywana trasa może za to zaowocować wyższym spalaniem niż w przypadku klasycznego silnika spalinowego! To jednak nie praktyka jest ważna, ale wynik w cyklu pomiarowym...

Dlatego też Mitsubishi, które jakoś nie zdecydowało się na downsizing, za to ma w ofercie elektrycznego i-MiEV-a, wybrało drogę hybrydową. W związku z tym na salonie paryskim zadebiutuje nowy Outlander PHEV.

Rolę głównej jednostki napędowej tego modelu pełni benzynowy silnik 2.0 MIVEC, który współpracuje z dwoma jednostkami elektrycznymi o mocy 60 kW każdy. Moc silników spalinowego i elektrycznych jest więc podobna, ale pojemność baterii wynosi tylko 12 kWh (przykładowo w nowym hybrydowym Mondeo ma to być 35 kWh), co zapewnia zasięg w trybie elektrycznym na poziomie 55 km (w sprzyjających warunkach). Później konieczne jest ładowanie, które w przypadku standardowego gniazdka trwa 4,5 h lub przełączenie na silnik spalinowy. Litowo-jonowy akumulator jest również doładowywany podczas hamowania.

Mitsubishi Outlander PHEV - napęd
Mitsubishi Outlander PHEV - napęd
Poza trybem elektrycznym układ napędowy Outlandera może pracować w dwóch trybach. W trybie szeregowym silnik spalinowy działa jak generator, który produkuje prąd ładujący akumulator. System przełącza się w ten tryb, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej pewnego ustalonego poziomu i gdy podczas jazdy wymagana jest większa moc samochodu, np. podczas wyprzedzania innego pojazdu lub podczas jazdy pod górę. Z kolei w trybie jazdy hybrydowym równoległym, silnik benzynowy zapewnia większość mocy potrzebnej do napędu samochodu i jest wspierany przez silniki elektryczne. System przełącza się w ten tryb podczas jazdy z dużą prędkością, gdy silnik elektryczny pracuje z maksymalną wydajnością.

Całkowity zasięg samochodu wynosi 880 kg.

W Outlanderze PHEV zastosowano system dwusilnikowego napędu na cztery koła o nazwie Twin Motor 4WD. Silniki elektryczne umieszczono z przodu i z tyłu, napędzają one odpowiednio przednie i tylne koła. Odbywa się to bez wału napędowego i innych elementów, które składają się na tradycyjne systemy mechaniczne. System Twin Motor 4WD został zintegrowany systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control).

Mitsubishi Outlander PHEV zadebiutuje na salonie w Paryżu. Model ten trafi na początek do salonów japońskich, co nastąpi na początku przyszłego roku. Natomiast sprzedaż samochodów o napędzie klasycznym rozpocznie się w Europie jesienią.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mitsubishi Outlander PHEV - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Zobacz także

Mitsubishi Outlander PHEV znów w sprzedaży

Mitsubishi Outlander PHEV znów w sprzedaży 2020-03-26

Mitsubishi wprowadza do sprzedaży zmodernizowanego Outlandera PHEV, czyli auto z hybrydowym napędem typu plug-in. Mitsubishi Outlander PHEV zespołem napędowym, składającym się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego...
BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in

BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in 2020-01-09

W palecie modeli BMW debiutują dwie nowe hybrydy - BMW X1 xDrive25e oraz BMW X2 xDrive25e. Obie wyposażone są w siostrzany układ plug in. Samochody poznać można wyłącznie po klapce umieszczonej na lewym przednim błotniku. Skrywa ona gniazdo służące...
Kolejna hybryda Opla już w cenniku

Kolejna hybryda Opla już w cenniku 2019-12-27

Opel kontynuuje elektryczną ofensywę. Po w pełni elektrycznym Oplu Corsa‑e i Grandlandzie X z napędem na cztery koła przyszła pora na jego mniej okazałą wersję z napędem na przód. Oznacza to, że Grandland X jest pierwszym Oplem dostępnym w...
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Nowość

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Nowość 2019-11-20

Toyota otwiera nowy rozdział w historii modelu RAV4. Na salonie w Los Angeles zaprezentowano RAV4 Plug-in Hybrid, czyli pierwszą w gamie tego modelu hybrydę z możliwością ładowania z gniazdka. Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy...
Mercedes A 250 e już w Polsce!

Mercedes A 250 e już w Polsce! 2019-11-14

W polskich salonach Mercedesa można już składać zamówienia na model A 250 e – czyli klasę A z hybrydowym napędem plug-in. Auto łączyć ma zalety pojazdu elektrycznego i spalinowego: wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh...
Audi A6 już jako hybryda plug-in

Audi A6 już jako hybryda plug-in 2019-10-26

Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.