chceauto.pl
x
Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-09-06 Opinie
Chcąc, nie chcąc jesteśmy świadkami znaczących zmian, jakie dokonują się w świecie motoryzacji.

Wyraźne zarysowały się dwie tendencje, które obrali producenci, których celem jest maksymalne obniżenie zużycia paliwa - oczywiście w cyklu pomiarowym, bo to on decyduje o przypisanej emisji spalin, a w konsekwencji wyskości nałożonych w większości europejskich krajów podatków.

Pierwsza droga to tzw. downsizing, czyli zastępowanie większych silników mniejszymi, ale wspomaganymi turbosprężarką. Dochodzi do takich paradoksów, jak montowanie trzycylindrowych silników o pojemności 1.0 w samochodach segmentu D (nowe Mondeo). Aż strach pomyśleć, jaki będzie poziom awaryjności tych rozwiązań. Pierwsze doświadczenia z silnikami TSI od Volkswagena wskazują, że różowo raczej nie będzie... Szczególnie jeśli komuś przyjdzie do głowy, by kupić taki samochód używany, np. 5-letni. A tak przecież jest na ogół w Polsce.

Druga metoda obniżania pomiarowej emisji spalin to napędy hybrydowe. Zwykle rozwiązuje się to tak, że główną rolę pełni klasyczny silnik spalinowy (najczęściej benzynowy), niewielka jednostka elektryczna pełni rolę wspomagającą, a baterie wystarczają do tego, by w trybie elektrycznym przejechać maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów. Czyli typowy bajer...

Mitsubishi Outlander PHEV - rozwiązania techniczne
Mitsubishi Outlander PHEV - rozwiązania techniczne
Praktyka pokazuje, że hybrydy rzeczywiście mogą palić mniej, ale wyłącznie w mieście, gdzie często się hamuje (a w tym momencie baterie są ładowane) i pod warunkiem delikatnej jazdy. Szybko pokonywana trasa może za to zaowocować wyższym spalaniem niż w przypadku klasycznego silnika spalinowego! To jednak nie praktyka jest ważna, ale wynik w cyklu pomiarowym...

Dlatego też Mitsubishi, które jakoś nie zdecydowało się na downsizing, za to ma w ofercie elektrycznego i-MiEV-a, wybrało drogę hybrydową. W związku z tym na salonie paryskim zadebiutuje nowy Outlander PHEV.

Rolę głównej jednostki napędowej tego modelu pełni benzynowy silnik 2.0 MIVEC, który współpracuje z dwoma jednostkami elektrycznymi o mocy 60 kW każdy. Moc silników spalinowego i elektrycznych jest więc podobna, ale pojemność baterii wynosi tylko 12 kWh (przykładowo w nowym hybrydowym Mondeo ma to być 35 kWh), co zapewnia zasięg w trybie elektrycznym na poziomie 55 km (w sprzyjających warunkach). Później konieczne jest ładowanie, które w przypadku standardowego gniazdka trwa 4,5 h lub przełączenie na silnik spalinowy. Litowo-jonowy akumulator jest również doładowywany podczas hamowania.

Mitsubishi Outlander PHEV - napęd
Mitsubishi Outlander PHEV - napęd
Poza trybem elektrycznym układ napędowy Outlandera może pracować w dwóch trybach. W trybie szeregowym silnik spalinowy działa jak generator, który produkuje prąd ładujący akumulator. System przełącza się w ten tryb, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej pewnego ustalonego poziomu i gdy podczas jazdy wymagana jest większa moc samochodu, np. podczas wyprzedzania innego pojazdu lub podczas jazdy pod górę. Z kolei w trybie jazdy hybrydowym równoległym, silnik benzynowy zapewnia większość mocy potrzebnej do napędu samochodu i jest wspierany przez silniki elektryczne. System przełącza się w ten tryb podczas jazdy z dużą prędkością, gdy silnik elektryczny pracuje z maksymalną wydajnością.

Całkowity zasięg samochodu wynosi 880 kg.

W Outlanderze PHEV zastosowano system dwusilnikowego napędu na cztery koła o nazwie Twin Motor 4WD. Silniki elektryczne umieszczono z przodu i z tyłu, napędzają one odpowiednio przednie i tylne koła. Odbywa się to bez wału napędowego i innych elementów, które składają się na tradycyjne systemy mechaniczne. System Twin Motor 4WD został zintegrowany systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control).

Mitsubishi Outlander PHEV zadebiutuje na salonie w Paryżu. Model ten trafi na początek do salonów japońskich, co nastąpi na początku przyszłego roku. Natomiast sprzedaż samochodów o napędzie klasycznym rozpocznie się w Europie jesienią.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mitsubishi Outlander PHEV - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Zobacz także

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd 2021-04-27

W lutym Honda ujawniła wygląd modelu HR-V nowej generacji. Teraz poznaliśmy dane techniczne tego pojazdu.Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:”...
Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in

Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in 2021-01-22

Hyundai uzupełnił właśnie ofertę nowego Santa Fe o wersję Plug-in. Bazowy wariant Executive został wyceniony na 233 900 złotych.Wersja hybrydowa plug-in, jest wyposażona w silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o...
Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach

Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach 2021-01-07

Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany flagowego Volkswagena – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Oznacza to, że oferta niemieckich aut w wersjach z hybrydowym napędem obejmuje już: Golfa,...
Coraz więcej hybryd plug-in Audi

Coraz więcej hybryd plug-in Audi 2020-12-28

Audi poszerza gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele to A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback oraz Q8.Audi oferuje modele PHEV siedmiu liniach produktowych. Po dużych modelach A6, A7 Sportback, A8 i Q7, latem 2020 r. oferta została...
Seat Tarraco e-HYBRID

Seat Tarraco e-HYBRID 2020-12-01

Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy...
Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku

Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku 2020-11-25

Moda na elektryfikację coraz mniej podoba się ekologom. Chodzi o coraz popularniejsze hybrydy plug in, które – w ocenie szerokiego grona ekspertów – w rzeczywistości emitować mogą więcej spalin, niż konkurencyjne auta z silnikami wyłącznie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.