Leapmotor to chiński producent samochodów, który ma 49 proc. udziałów w spółce Leapmotor International, w której większościowy pakiet akcji (51 proc.) należy do Stellantisa. Chińska marka ma ambitne plany dotyczące Europy, chociaż może je zweryfikować fakt, że zamierza oferować niemal wyłącznie auta elektryczne.
- Leapmotor B10. Nadwozie
- Leapmotor B10. Wnętrze
- Leapmotor B10. Napęd
- Leapmotor B10. Wyposażenie i ceny
Leapmotor B10. Nadwozie
Leapmotor rozpoczął działalność od dwóch modeli - małego miejskiego pojazdu T03 i dużego SUV-a C10. Ten pierwszy pojazd był nawet montowany w Tychach i były plany na pełnoprawną produkcję. Ponieważ jednak Polska zagłosowała za obłożeniem przez Unię Europejską chińskich samochodów elektrycznych cłami, Leampotor zakończył montaż w naszym kraju w marcu 2025 roku.[image50324[
Wkrótce oferta Leapmotoru (samochody można oglądać w wybranych salonach sprzedających samochody marek należących do Stellantisa) poszerzy się o kompaktowego crossovera o nazwie B10. Co to za pojazd?
Leapmotor B10 ma 451,5 cm długości, 188,5 cm szerokości i 165,5 cm wysokości, przy rozstawie osi 273, cm. Jako pierwszy globalny model z serii B marki, został zbudowany w oparciu o nową platformę LEAP3.5.
Stylistycznie samochód jest... nijaki. Chińskie auta często przyciągają efektowymi pasami przednimi, a w B10 nic takiego nie znajdziemy. Całe auto jest również mało efektowne, bo to przecież kolejna wariacja na temat kompaktowego crossovera, a taki pojazd ma w swojej ofercie każdy liczący się producent.

Leapmotor B10
Leapmotor B10. Wnętrze
Nowocześnie, ale typowo dla chińskich aut wygląda wnętrze. Jest ono zdominowane przez centralny, potężny ekran o przekątnej 14,6 cala. Pokładowym systemem zarządza procesor Snapdragon 8155. System można aktualizować zdalnie, w ten sposób w grudniu 2025 roku jego możliwości mają zostać poszerzone o bezprzewodowe interfejsy Android Auto i Apple CarPlay.
Natomiast przez kierowcą znajduje się drugi, panoramiczny ekran cyfrowych zegarów. Obsługa samochodu generalnie jest dotykowa, fizycznych przełączników jest niewiele. Producent doliczył się w kabinie 28 schowków.

Leapmotor B10
Leapmotor B10. Napęd
Leapmotor B10 jest dostępny tylko w jednej wersji napędowej, z silnikiem elektrycznym generującym 218 KM i 240 Nm. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 8 s, prędkość maksymalna jest ograniczona do 170 km/h. Dostępne są dwie wersje akumulatorów: mniejszy o pojemności 56,2 kWh, zapewniający zasięg do 361 km w cyklu WLTP (realnie 250 km) i większy, o pojemności 67,1 kWh, zapewniający zasięg do 434 km (realnie około 330 km).

Leapmotor B10
Obydwa obsługują ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW oraz stałym. Większy akumulator przyjmuje prąd o mocy do 168 kW, dzięki czemu ładowanie od 30 do 80 proc. ma trwać 20 minut.
Samochód ma dobrze się prowadzić o co zadba tylne zawieszenie wielowahaczowe multilink i idealny rozkład masy między osiami (50:50). B10 zdobył 10 gwiazdek w teście Euro NCAP.

Leapmotor B10
Leapmotor B10. Wyposażenie i ceny
Leapmotor B10 jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia. W bazowej wersji Life samochód posiada m.in. panoramiczny szklany dach o powierzchni 1,8 m2 z elektryczną osłoną przeciwsłoneczną, 18-calowe felgi aluminiowe, kamery parkowania 360° czy kompletny pakiet systemów ADAS. Wersja Design dodatkowo posiada m.in. siedzenia z ekoskóry, oświetlenie ambientowe, podgrzewane, wentylowane i elektrycznie regulowane fotele przednie.

Leapmotor B10
Zamówienia na model B10 będą stopniowo otwierane na wybranych europejskich. W Polsce ogłoszenie cen planowane jest tuż po wakacjach. Producent zapewnia, że będą one "konkurencyjne".