Na drogi Starego Kontynentu trafiło w ubiegłym roku 974 982 nowych aut marki Ford. Mimo pandemii koronawirusa dealerzy mają całkiem dużo powodów do radości.
![Ford Ranger](https://img.chceauto.pl/arts/4649/ford-krolem-dostawczakow-36545_v3.webp)
Ford Ranger
Liczby nie wyglądają zachęcająco, ale trzeba pamiętać, że branża motoryzacyjna szczególnie mocno odczuła przerwy produkcyjne podyktowane pandemią. Ford zmniejszył swój udział w Europejskim rynku o 0,3 proc. – do 7,1 proc. Sprzedaż całkowita amerykańskiej marki zmalała o 32,1 proc.
Mimo tego, dealerzy Forda mogą zaliczyć minionych dwanaście miesięcy do całkiem udanych. Firma umocniła się bowiem na stanowisku europejskiego potentata w sprzedaży aut dostawczych!
![Ford Ranger](https://img.chceauto.pl/arts/4649/ford-krolem-dostawczakow-36547_v3.webp)
Ford Ranger
Mało kto wie, że na dwa sprzedane w Europie osobowe Fordy przypada jeden pojazd dostawczy. Przykładowo w ubiegł rok zamknął się dla Forda wynikiem 645 156 zarejestrowanych osobówek i aż 329 826 rejestracji aut dostawczych. Szósty raz z rzędu Ford sklasyfikowany został na pierwszym miejscu wśród dostawców aut dostawczych w Europie. 56 raz z rządu (!) okazał się też największym dostawcą takich pojazdów w Wielkiej Brytanii. W sumie w roku 2020 użytkowe Fordy zdominowały rynki w aż dziesięciu krajach Starego Kontynentu.
![Ford Ranger](https://img.chceauto.pl/arts/4649/ford-krolem-dostawczakow-36546_v3.webp)
Ford Ranger
Użytkowe Fordy kojarzą się głównie z Transitem, ale prawdziwym hitem amerykańskiej marki okazuje się być... pickup. Ranger, bo o nim mowa, może pochwalić się aż 34,9 proc. udziału w europejskim rynku tego typu aut! Model śmiało okrzyknąć więc można królem europejskich pickupów.
Jeśli chodzi o samochody osobowe dużym powodzeniem cieszą się modele Focus i Puma, czyli nowy suv z pogranicza segmentów B i C. Same suvy odpowiadają dziś już za 38,1 proc. sprzedaży Forda w Europie!