chceauto.pl
x
Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!

Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-25
Producenci samochodów stają na rozdrożu. Z jednej strony dostrzec można minimalizowanie znaczenia silników Diesla, które ze względów ekologicznych stają się niezwykle skomplikowane, a przez to kosztowne w eksploatacji.

Audi SQ5 TDI
Audi SQ5 TDI
Z drugiej strony, mamy takie "kwiatki", jak zaprezentowane przy okazji 24-godzinnego wyścigu w Le Mans (nota bene zakończonego potrójnym zwycięstwem Audi, dwa pierwsze miejsca zajęły auta hybrydowe, a trzecie - z silnikiem TDI) Audi SQ5 TDI, czyli pierwszy samochód z serii S napędzany silnikiem wysokoprężnym!

Źródłem napędu tego pojazdu jest silnik 3.0 TDI (pojemność 2967 ccm), który dzięki dwóm połączonym szeregowo turbosprężarkom dysponuje mocą 313 KM i momentem obrotowym 650 Nm (dostępnym w zakresie 1450-2800 obr/min). W efekcie SQ5 TDI przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Audi SQ5 TDI
Audi SQ5 TDI
Napęd przekazany jest za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów na wszystkie koła. Silnik wyposażono w układ start/stop, dzięki czemu średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym wyniosło 7,4 l/100 km. W rzeczywistości oczywiście będzie wyższe, ale to i tak niezły wynik, jak na moc ponad 300 KM.

Audi SQ5 TDI otrzymało o 30 mm niższe zawieszenie i potężne koła o średnicy 20 cali i rozmiarze 255/45 (w opcji dostępne są 21-calowe). Stylistycznie samochód wyróżnia się zarówno oznaczeniami S, jak również srebrnymi lusterkami, szarym grillem, spojlerem dachowym i zmienionymi zderzakami. Auto będzie oferowano wyłącznie w jednym z dwóch zarezerwowanych dla tego modelu kolorach: niebieskim lub czarnym.

Audi SQ5 TDI
Audi SQ5 TDI
Co ciekawe, inżynierowie Audi zadbali nawet o to, by zagłuszyć charakterystyczny dźwięk Diesla, który pasuje może do ciężarówek, ale nieszczególnie do sportowych samochodów. W układzie wydechowym umieszczono coś w rodzaju... megafonu! Pod wpływem spalin urządzenie to wydaje z siebie dźwięk, zagłuszający odgłos silnika, dzięki czemu samochód brzmi bardziej "rasowo"...

Pierwsze Audi SQ5 TDI trafią do salonów na początku przyszłego roku. Ceny w Niemczech będą zaczynały się od 58 500 euro. Dużo, ale nie zapominajmy o megafonie...

Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem! - GALERIA ZDJĘĆ

Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!

Zobacz także

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...
Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję

Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję 2024-03-17

Seat Arona to miejski SUV/crossover, który został zaprezentowany w 2017 rok, prawie równo z nową odsłoną modelu Ibiza – w uproszczeniu można powiedzieć, że Arona to taka „uterenowiona” wersja Ibizy. Auto zostało ciepło przyjęte przez rynek,...
Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces

Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces 2024-03-11

Skoda Karoq swój debiut miała w 2017 roku i była odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUVów. W 2021 roku samochód przeszedł gruntowny lifting, a my sprawdzamy, czym odświeżona Skoda Karoq zamierza przekonać do siebie...
Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem

Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem 2024-03-11

Formentor swój rynkowy debiut miał w 2020 roku i jest to pierwszy własny model Cupry – wcześniej marka ta bazowała wyłącznie na gamie modelowej Seata. Obecnie wiele wskazuje na to, że Seat jest wycofywany z rynku, a jego miejsce zajmie właśnie...
Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny?

Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny? 2024-03-04

Jaguar F-Pace zaprezentowany został w 2015 roku i był pierwszym seryjnie produkowanym SUVem ze znaczkiem Jaguara. Dla niektórych był to oczekiwany powiew świeżości, a dla niektórych negatywny wyraz zerwania z klasycznymi wzorcami. Prawda jest jednak...
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS