chceauto.pl
x
Audi Q4 Sportback e-tron concept

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-08 Opinie
Z perspektywy technicznej są bliźniętami. Jeśli jednak spojrzymy na ich kształty, każdy z nich ma pewne charakterystyczne i niepowtarzalne cechy. Audi Q4 e-tron concept było na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku 2019 zapowiedzią pierwszego kompaktowego elektrycznego SUV-a marki Audi. Model Q4 Sportback e-tron concept to SUV coupé - drugi model tej linii produktowej, który do seryjnej produkcji wejdzie w 2021 roku.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Wymiary obu wersji Q4 e-tron są prawie identyczne: Sportback jest o jeden centymetr dłuższy: ma 4,60 m, i o jeden centymetr niższy: jego wysokość to 1,60 m. Z kolei szerokość 1,90 m i rozstaw osi 2,77 m, są dla obu modeli takie same.

Oba samochody koncepcyjne posiadają również te same rozwiązania techniczne jeśli chodzi o napęd. Dwa silniki elektryczne generują w obu koncepcyjnych modelach moc systemową 225 kW. Co typowe dla Audi, moc przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro. Obie wersje modelu Q4 rozpędzają się od 0 do 100 km/h w niespełna 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Dużych rozmiarów bateria zajmuje prawie całą powierzchnię podłogi między osiami. Bateria ma pojemność 82 kilowatogodzin. Zasięg wg WLTP, to ponad 450 km w wersji 4x4 i 500 km z napędem na tylną oś.

Rodzina modeli Q4 e-tron osadzona jest na modułowej płycie dla pojazdów z napędem elektrycznym (MEB), którą koncern Volkswagen w przyszłości stosował będzie w wielu samochodach elektrycznych klasy kompaktowej i średniej.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Płyta MEB pozwala na zastosowanie różnych wariantów napędu i mocy. W Audi Q4 Sportback e-tron concept zamontowano najbardziej wydajną wersję napędu elektrycznego. Silniki elektryczne są tu dwa, każdy napędza koła tylko jednej osi – Q4 Sportback to zatem prawdziwe quattro. Między osiami nie ma mechanicznego połączenia. Optymalną koordynację rozkładu momentów obrotowych zapewnia elektroniczny system sterowania.

By osiągnąć maksimum wydajności, Audi Q4 Sportback e-tron concept w większości przypadków wykorzystuje głównie tylny synchroniczny silnik elektryczny. Moment obrotowy ze względu na wydajność kierowany jest głównie na tylną oś.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
]Jeśli kierowca zażąda więcej mocy niż może wygenerować silnik elektryczny tylnej osi, to elektryczny napęd na cztery koła, z pomocą silnika asynchronicznego na przedniej osi, przeniesie odpowiedni moment właśnie na nią. Może to również nastąpić z wyprzedzeniem, zanim jeszcze na śliskiej nawierzchni, czy podczas pokonywania zakrętów, nastąpi poślizg albo samochód stanie się podsterowny lub nadsterowny.

Tylny silnik elektryczny generuje moc 150 kW i moment obrotowy 310 Nm. Silnik przedni przekazuje na przednie koła moc do 75 kW i moment obrotowy 150 Nm. Moc systemowa wynosi tu 225 kW. Zamontowana w podłodze pojazdu bateria magazynuje 82 kWh – umożliwiając tym samym przejechanie na jednym ładowaniu ponad 450 km (według standardu WLTP). Baterię można ładować z mocą max. 125 kW. Przy tej mocy, ładowanie do 80 procent pojemności baterii trwa zaledwie nieco ponad 30 minut.

Audi Q4 Sportback e-tron concept to siódmy z kolei elektryczny pojazd Audi, który wejdzie do produkcji seryjnej. Jego produkcyjna wersja zostanie zaprezentowana w roku 2021.

Audi Q4 Sportback e-tron concept na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi Q4 Sportback e-tron concept - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron concept

Zobacz także

BMW Concept i4. Taki będzie nowy model

BMW Concept i4. Taki będzie nowy model 2020-03-13

BMW Concept i4 to zapowiedź nowego modelu o napędzie elektrycznym, który trafi na rynek w przyszłym roku pod nazwą i4.Prototypowe Concept i4 to auto typu gran coupe z czterodrzwiowym nadwoziem, które ma przywodzić na myśl samochody coupe. Jego...
Fiat 500e. Nowy i elektryczny

Fiat 500e. Nowy i elektryczny 2020-03-06

Fiat zaprezentował pierwszy od kilku lat nowy model. To 500e, czyli całkowicie nowa "pięćsetka" o napędzie elektrycznym.Stylistycznie samochód mocno nawiązuje do modelu obecnego na rynku już do 13 lat. Zmieniono nieco tylną część nadwozia, mocno...
Elektryczna ofensywa Forda

Elektryczna ofensywa Forda 2020-02-14

Ford zaprezentował po raz pierwszy całkowicie nowego Mustanga Mach-E europejskiej opinii publicznej, inaugurując w ten sposób nowe wydarzenie pod nazwą „Go Electric”.Elektryczny Mustang Mach-E o przewidywanym zasięgu jazdy do 600 km (wg WLTP) ma za...
Mercedes eSprinter

Mercedes eSprinter 2019-12-25

Mercedes elektryfikuje flotę dostawczaków. Firma ze Stuttgartu zaprezentowała właśnie Sprintera w wersji elektrycznej. Nowy Mercedes-Benz eSprinter ma mieć jak najszerszy zakres zastosowań w logistyce miejskiej. W związku z tym od początku oferowany...
BMW iX3. Pierwsze elektryczne X3

BMW iX3. Pierwsze elektryczne X3 2019-12-22

BMW to kolejna firma, która bardzo poważnie traktuje elektromobilność. Zarząd niemieckiego koncernu podjął decyzję, że stopniowo każdy już istniejący model będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej. Dlatego samochody elektryczne nie będą już...
Dopłat do aut elektrycznych na razie nie będzie

Dopłat do aut elektrycznych na razie nie będzie 2019-12-16

28 listopada 2019 r. weszło w życie Rozporządzenie w sprawie wsparcia dla osób fizycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.Na mocy tego dokumentu osoby fizyczne miały mieć możliwość otrzymania dofinansowanie do zakupu pojazdu...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.