chceauto.pl
x
Audi Q4 Sportback e-tron concept

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-08 Opinie
Z perspektywy technicznej są bliźniętami. Jeśli jednak spojrzymy na ich kształty, każdy z nich ma pewne charakterystyczne i niepowtarzalne cechy. Audi Q4 e-tron concept było na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku 2019 zapowiedzią pierwszego kompaktowego elektrycznego SUV-a marki Audi. Model Q4 Sportback e-tron concept to SUV coupé - drugi model tej linii produktowej, który do seryjnej produkcji wejdzie w 2021 roku.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Wymiary obu wersji Q4 e-tron są prawie identyczne: Sportback jest o jeden centymetr dłuższy: ma 4,60 m, i o jeden centymetr niższy: jego wysokość to 1,60 m. Z kolei szerokość 1,90 m i rozstaw osi 2,77 m, są dla obu modeli takie same.

Oba samochody koncepcyjne posiadają również te same rozwiązania techniczne jeśli chodzi o napęd. Dwa silniki elektryczne generują w obu koncepcyjnych modelach moc systemową 225 kW. Co typowe dla Audi, moc przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro. Obie wersje modelu Q4 rozpędzają się od 0 do 100 km/h w niespełna 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Dużych rozmiarów bateria zajmuje prawie całą powierzchnię podłogi między osiami. Bateria ma pojemność 82 kilowatogodzin. Zasięg wg WLTP, to ponad 450 km w wersji 4x4 i 500 km z napędem na tylną oś.

Rodzina modeli Q4 e-tron osadzona jest na modułowej płycie dla pojazdów z napędem elektrycznym (MEB), którą koncern Volkswagen w przyszłości stosował będzie w wielu samochodach elektrycznych klasy kompaktowej i średniej.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Płyta MEB pozwala na zastosowanie różnych wariantów napędu i mocy. W Audi Q4 Sportback e-tron concept zamontowano najbardziej wydajną wersję napędu elektrycznego. Silniki elektryczne są tu dwa, każdy napędza koła tylko jednej osi – Q4 Sportback to zatem prawdziwe quattro. Między osiami nie ma mechanicznego połączenia. Optymalną koordynację rozkładu momentów obrotowych zapewnia elektroniczny system sterowania.

By osiągnąć maksimum wydajności, Audi Q4 Sportback e-tron concept w większości przypadków wykorzystuje głównie tylny synchroniczny silnik elektryczny. Moment obrotowy ze względu na wydajność kierowany jest głównie na tylną oś.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
]Jeśli kierowca zażąda więcej mocy niż może wygenerować silnik elektryczny tylnej osi, to elektryczny napęd na cztery koła, z pomocą silnika asynchronicznego na przedniej osi, przeniesie odpowiedni moment właśnie na nią. Może to również nastąpić z wyprzedzeniem, zanim jeszcze na śliskiej nawierzchni, czy podczas pokonywania zakrętów, nastąpi poślizg albo samochód stanie się podsterowny lub nadsterowny.

Tylny silnik elektryczny generuje moc 150 kW i moment obrotowy 310 Nm. Silnik przedni przekazuje na przednie koła moc do 75 kW i moment obrotowy 150 Nm. Moc systemowa wynosi tu 225 kW. Zamontowana w podłodze pojazdu bateria magazynuje 82 kWh – umożliwiając tym samym przejechanie na jednym ładowaniu ponad 450 km (według standardu WLTP). Baterię można ładować z mocą max. 125 kW. Przy tej mocy, ładowanie do 80 procent pojemności baterii trwa zaledwie nieco ponad 30 minut.

Audi Q4 Sportback e-tron concept to siódmy z kolei elektryczny pojazd Audi, który wejdzie do produkcji seryjnej. Jego produkcyjna wersja zostanie zaprezentowana w roku 2021.

Audi Q4 Sportback e-tron concept na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi Q4 Sportback e-tron concept - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron concept

Zobacz także

Audi A6 e-tron concept

Audi A6 e-tron concept 2021-04-20

Marka z Ingolstadt robi kolejny krok w kierunku pojazdów elektrycznych. Na salonie w Szanghaju zadebiutował model A6 e-tron concept. To zapowiedź nowej rodziny pojazdów na prąd. W przeciwieństwie do obecnej generacji A6, Audi A6 e-tron concept bazuje na...
Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron zaprezentowane!

Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron zaprezentowane! 2021-04-18

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron to pierwsze produkowane seryjnie, w pełni elektryczne kompaktowe SUV-y rodem z Ingolstadt. Linia nadwozia tych dwóch kompaktowych SUV-ów jest kontynuacją pomysłów przedstawionych już w roku 2019, wraz z koncepcyjnymi...
Audi Q4 e-tron już w produkcji

Audi Q4 e-tron już w produkcji 2021-03-24

W Zwickau w Saksonii ruszyła produkcja modelu Audi Q4 e-tron. To pierwszy suv z rodziny e-tron produkowany przez Audi w Niemczech. Q4 e-tron bazuje na stworzonej przez Volkswagena uniwersalnej, modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych (MEB)W...
Oto wnętrzu Audi Q4 e-tron

Oto wnętrzu Audi Q4 e-tron 2021-03-15

Audi przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowego elektrycznego modelu, czyli Q4 e-tron. Nie znamy jeszcze dokładnego wyglądu tego pojazdu, ale znamy już jego wnętrze. Przy okazji prezentacji pierwszych zdjęć kabiny, niemiecki koncern zdradził...
Opel Combo-e Life. Elektryczny kombivan

Opel Combo-e Life. Elektryczny kombivan 2021-02-10

Opel zaprezentował model Combo-e Life. Jest to elektryczna i osobowa wersja dostawczego Combo, który z kolei jest bliźniaczym modelem Peugeota e-Partner i Citroena e-Berlingo.Ten elektryczny kombivan będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami...
Audi e-Tron GT. Nowy potężny elektryk

Audi e-Tron GT. Nowy potężny elektryk 2021-02-10

Audi zaprezentowało kolejny model o napędzie elektrycznym. E-Tron GT to samochód klasy Gran Turismo, którym niemiecki koncern rzuca wyzwanie Tesli.Audi e-Tron GT stanowi rozwinięcie pokazanego w 2018 roku prototypu o tej samej nazwie. Samochód ma ładne,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.