chceauto.pl
x
Audi Q4 Sportback e-tron concept

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-08 Opinie
Z perspektywy technicznej są bliźniętami. Jeśli jednak spojrzymy na ich kształty, każdy z nich ma pewne charakterystyczne i niepowtarzalne cechy. Audi Q4 e-tron concept było na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku 2019 zapowiedzią pierwszego kompaktowego elektrycznego SUV-a marki Audi. Model Q4 Sportback e-tron concept to SUV coupé - drugi model tej linii produktowej, który do seryjnej produkcji wejdzie w 2021 roku.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Wymiary obu wersji Q4 e-tron są prawie identyczne: Sportback jest o jeden centymetr dłuższy: ma 4,60 m, i o jeden centymetr niższy: jego wysokość to 1,60 m. Z kolei szerokość 1,90 m i rozstaw osi 2,77 m, są dla obu modeli takie same.

Oba samochody koncepcyjne posiadają również te same rozwiązania techniczne jeśli chodzi o napęd. Dwa silniki elektryczne generują w obu koncepcyjnych modelach moc systemową 225 kW. Co typowe dla Audi, moc przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro. Obie wersje modelu Q4 rozpędzają się od 0 do 100 km/h w niespełna 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Dużych rozmiarów bateria zajmuje prawie całą powierzchnię podłogi między osiami. Bateria ma pojemność 82 kilowatogodzin. Zasięg wg WLTP, to ponad 450 km w wersji 4x4 i 500 km z napędem na tylną oś.

Rodzina modeli Q4 e-tron osadzona jest na modułowej płycie dla pojazdów z napędem elektrycznym (MEB), którą koncern Volkswagen w przyszłości stosował będzie w wielu samochodach elektrycznych klasy kompaktowej i średniej.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
Płyta MEB pozwala na zastosowanie różnych wariantów napędu i mocy. W Audi Q4 Sportback e-tron concept zamontowano najbardziej wydajną wersję napędu elektrycznego. Silniki elektryczne są tu dwa, każdy napędza koła tylko jednej osi – Q4 Sportback to zatem prawdziwe quattro. Między osiami nie ma mechanicznego połączenia. Optymalną koordynację rozkładu momentów obrotowych zapewnia elektroniczny system sterowania.

By osiągnąć maksimum wydajności, Audi Q4 Sportback e-tron concept w większości przypadków wykorzystuje głównie tylny synchroniczny silnik elektryczny. Moment obrotowy ze względu na wydajność kierowany jest głównie na tylną oś.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron
]Jeśli kierowca zażąda więcej mocy niż może wygenerować silnik elektryczny tylnej osi, to elektryczny napęd na cztery koła, z pomocą silnika asynchronicznego na przedniej osi, przeniesie odpowiedni moment właśnie na nią. Może to również nastąpić z wyprzedzeniem, zanim jeszcze na śliskiej nawierzchni, czy podczas pokonywania zakrętów, nastąpi poślizg albo samochód stanie się podsterowny lub nadsterowny.

Tylny silnik elektryczny generuje moc 150 kW i moment obrotowy 310 Nm. Silnik przedni przekazuje na przednie koła moc do 75 kW i moment obrotowy 150 Nm. Moc systemowa wynosi tu 225 kW. Zamontowana w podłodze pojazdu bateria magazynuje 82 kWh – umożliwiając tym samym przejechanie na jednym ładowaniu ponad 450 km (według standardu WLTP). Baterię można ładować z mocą max. 125 kW. Przy tej mocy, ładowanie do 80 procent pojemności baterii trwa zaledwie nieco ponad 30 minut.

Audi Q4 Sportback e-tron concept to siódmy z kolei elektryczny pojazd Audi, który wejdzie do produkcji seryjnej. Jego produkcyjna wersja zostanie zaprezentowana w roku 2021.

Audi Q4 Sportback e-tron concept na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi Q4 Sportback e-tron concept - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron conceptAudi Q4 Sportback e-tron concept

Zobacz także

Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania

Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania 2022-03-07

Piekło zamarzło, profanacja, zniszczenie legendy – to tylko niektóre z wyrażeń, które często można usłyszeć bądź przeczytać odnośnie elektrycznego Mustanga. Jest to poniekąd zrozumiałe, bo przecież słowo Mustang w motoryzacji kojarzy się...
Toyota bZ4X - polskie ceny

Toyota bZ4X - polskie ceny 2022-03-01

Uruchomiono rezerwację online nowego modelu bZ4X z bateryjnym napędem elektrycznym. Nowy bezemisyjny SUV średniej wielkości to pierwszy model z linii bZ (beyond Zero), opartej na architekturze eTNGA. Jego nowoczesna konstrukcja, bezemisyjny napęd i...
Kia EV6 samochodem roku 2022

Kia EV6 samochodem roku 2022 2022-02-28

Kia EV6 otrzymała tytuł Samochodu Roku 2022. Ten południowokoreański SUV uzyskał 279 punktów (aż 12 jurorów wskazało to auto na pierwszym miejscu) pokonując Renault Mégane E-Tech Electric (265 punktów) i bliskiego kuzyna, Hyundaia Ioniq 5 (261...
Mercedes VISION EQXX w szczegółach

Mercedes VISION EQXX w szczegółach 2022-01-10

VISION EQXX to elektryczny odpowiednik samochodu spalającego 1 litr paliwa na 100 km. Do pokonania 100 km zużywa bowiem mniej niż 10 kWh energii elektrycznej. W przeliczeniu na zużycie paliw kopalnych odpowiada to ok. 1/100 km. Na ile wystarczy 10 kWh...
SsangYong Korando e-Motion

SsangYong Korando e-Motion 2021-12-13

Najstarszy południowokoreański producent samochodów – SsangYong - zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model. Korando e-Motion to SUV o długości niemal 4,5 metra. Producent chwali się "zaskakująco przestronnym wnętrzem" i rekordową...
Mercedes EQB - polskie ceny!

Mercedes EQB - polskie ceny! 2021-12-01

283 300 zł. Od takiej kwoty startuje polski cennik Mercedesa EQB. Do wyboru są wersje dla pięciu i siedmiu osób. Początkowo do wyboru są dwie odmiany z napędem obu osi: EQB 300 4MATIC (228 KM) oraz EQB 350 4MATIC (292 KM). Mocniejszy wariant zaczyna...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS