chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-30 Opinie
Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów Porsche z hybrydowym napędem plug-in liczy aż 10 wariantów – nabywcy mają do wyboru modele z linii Panamera i Cayenne o mocy od 462 do 680 KM.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Dzięki możliwości ładowania akumulatora z gniazdka samochody umożliwiają jazdę bez wykorzystania silnika spalinowego nawet na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. Jednocześnie oferują duży łączny zasięg, pozwalający bez przerw na ładowanie pokonywać dalekie trasy. Połączenie dwóch rodzajów napędu zapewnia hybrydom plug-in Porsche jeszcze jedną korzyść: imponujące osiągi.

Samochody hybrydowe mają w Porsche długą tradycję – a nawet bardzo długą, ponieważ założyciel firmy Ferdynand Porsche wspólnie z Jacobem Lohnerem zbudował pierwszy taki pojazd już w 1900 r. Później napęd hybrydowy stosowany był m.in. w produkowanych w czasie drugiej wojny światowej niszczycielach czołgów, nazwanych - na część założyciela firmy Porsche - Ferdinand.

Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid
Współcześnie poligonem doświadczalnym dla rozwiązań stosowanych w autach seryjnych stał się tor wyścigowy. Już w 2010 roku Porsche zbudowało 911 GT3 R Hybrid (typ 997), a 3 lata później zaprezentowało supersamochód nowej ery – 918 Spyder. Jego hybrydowy napęd plug-in zapewniał moc 887 KM i umożliwiał rozwinięcie prędkości 345 km/h przy średnim zużyciu paliwa w stosowanym ówcześnie cyklu NEDC o wartości 3,1 l/100 km. W 2013 r. 918 Spyder jako pierwszy seryjny samochód sportowy pokonał północną pętlę Nürburgringu w ciągu mniej niż 7 minut.

Rok 2014 przyniósł debiut wyścigowego prototypu 919 Hybrid. Również hybrydowego. I w tym przypadku napęd pomógł osiągnąć niezrównane sportowe sukcesy – w tym trzykrotny triumf w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz trzykrotne zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).

Teraz Porsche wjeżdża w nową epokę - napędu całkowicie elektrycznego. Producent zaprezentował Taycana, czyli swój pierwszy model wyłącznie na prąd. To pierwsze seryjne auto korzystające z architektury 800 V, którą zastosowano także w wyścigowym 919 Hybrid.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Ale Porsche korzysta z potencjału elektryfikacji także w modelach seryjnych – i to już od blisko 10 lat. W 2010 r. zadebiutowało Cayenne S Hybrid z samoładującym się napędem hybrydowym, a w 2013 r. – hybrydowa Panamera S E-Hybrid z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (plug-in). W ten sposób, uwzględniając 918 Spyder, Porsche - jako pierwszy producent samochodów - oferował aż trzy hybrydy plug-in w trzy różnych segmentach.

Dziś gama hybryd plug-in Porsche obejmuje aż 10 wariantów modeli Panamera, Panamera Executive, Panamera Sport Turismo oraz Cayenne i Cayenne Coupe. Każdy z nich jest dostępny w wersji o mocy 462 lub 680 KM.

Sportowe możliwości napędu spalinowo-elektrycznego podkreśla fakt, że we wszystkich przypadkach to hybryda plug-in jest topowym wariantem w gamie. Przykładowo, 680-konna Panamera Turbo S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 310 km/h.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Hybrydowe modele plug-in stanowią odpowiedź na wyzwania współczesnych czasów – nawet jeśli energia elektryczna w akumulatorze zostanie wyczerpana, pojazd nadal może poruszać się, korzystając z jednostki spalinowej. Ładowanie baterii z domowego gniazdka trwa około 6 godzin, a opcjonalna ładowarka pokładowa pozwala skrócić ten czas do ok. 2,4 h.

Po naładowaniu samochód oferuje aż 50 km zasięgu "na prądzie" – to powinno wystarczyć na dojazdy do pracy. Równocześnie połączenie dwóch silników zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie osiągów: w przypadku modelu Panamera Turbo S E-Hybrid już przy obrotach ledwie przekraczających prędkość biegu jałowego moment obrotowy wynosi 850 Nm.

To nie koniec elektrycznych planów Porsche. Wiadomo już, że na początku przyszłej dekady na rynek trafi kolejna generacja modelu Macan, tym razem z napędem wyłącznie elektrycznym.

Hybrydowe (typu plug-in) samochody Porsche dostępne w ofercie:

1. Panamera 4 E-Hybrid,
2. Panamera 4 E-Hybrid Executive,
3. Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo,
4. Panamera Turbo S E-Hybrid,
5. Panamera Turbo S E-Hybrid Executive,
6. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo,
7. Cayenne E-Hybrid,
8. Cayenne E-Hybrid Coupe,
9. Cayenne Turbo S E-Hybrid,
10. Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

12 hybryd plug-in Porsche - GALERIA ZDJĘĆ

12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche

Zobacz także

Porsche Panamera 10 Years Edition

Porsche Panamera 10 Years Edition 2019-10-02

Porsche świętuje właśnie dziesięciolecie modelu Panamera. Z tej okazji w ofercie pojawiła się jubileuszowa odmiana - Porsche Panamera 10 Years Edition.W tej odmianie oferowane będą modele: Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid oraz Sport Turismo (również...
Porsche Taycan oficjalnie pokazane!

Porsche Taycan oficjalnie pokazane! 2019-09-04

Równocześnie w trzech miejscach na świecie (w Europie, USA i Chinach) Porsche zaprezentowało Taycana, czyli swój pierwszy model o napędzie elektrycznym. Auto ma łączyć sportowy wygląd z osiągami godnymi auta sportowego i dużym zasięgiem.Porsche...
Porsche Taycan na torze Nurburgring

Porsche Taycan na torze Nurburgring 2019-08-26

Porsche zabrało przedprodukcyjny egzemplarz Taycna na tor Nurburgring i - jak twierdzi - ustanowiło nowy rekord w kategorii... czterodrzwiowych, w pełni elektrycznych samochodów sportowych. Kierowca testowy Lars Kern pokonał legendarny tor, znany jako...
Porsche Taycan. Znamy wnętrze

Porsche Taycan. Znamy wnętrze 2019-08-24

Porsche ujawniło wygląd wnętrza Taycana, czyli pierwszego modelu o napędzie elektrycznym. Zgodnie z oczekiwaniami wnętrze nasycone jest nowymi technologiami, m.in. znajdziemy w nim aż... cztery ekrany.Inspiracją dla wnętrza Taycana była deska...
Testy długodystansowe Porsche Taycan

Testy długodystansowe Porsche Taycan 2019-08-19

3425 kilometrów przejechał w ciągu 24 godzin przedprodukcyjny egzemplarz Porsche Taycan. Tego wyczynu dokonał tuż przed światową premierą modelu, która odbędzie się 4 września, w ramach testu na włoskim torze wysokich prędkości – Nardò....
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja 2019-08-13

Porsche konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Po linii modelowej Panamera teraz gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią moc o wartości 500 kW...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.