chceauto.pl
x
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-30 Opinie
Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów Porsche z hybrydowym napędem plug-in liczy aż 10 wariantów – nabywcy mają do wyboru modele z linii Panamera i Cayenne o mocy od 462 do 680 KM.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Dzięki możliwości ładowania akumulatora z gniazdka samochody umożliwiają jazdę bez wykorzystania silnika spalinowego nawet na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. Jednocześnie oferują duży łączny zasięg, pozwalający bez przerw na ładowanie pokonywać dalekie trasy. Połączenie dwóch rodzajów napędu zapewnia hybrydom plug-in Porsche jeszcze jedną korzyść: imponujące osiągi.

Samochody hybrydowe mają w Porsche długą tradycję – a nawet bardzo długą, ponieważ założyciel firmy Ferdynand Porsche wspólnie z Jacobem Lohnerem zbudował pierwszy taki pojazd już w 1900 r. Później napęd hybrydowy stosowany był m.in. w produkowanych w czasie drugiej wojny światowej niszczycielach czołgów, nazwanych - na część założyciela firmy Porsche - Ferdinand.

Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid
Współcześnie poligonem doświadczalnym dla rozwiązań stosowanych w autach seryjnych stał się tor wyścigowy. Już w 2010 roku Porsche zbudowało 911 GT3 R Hybrid (typ 997), a 3 lata później zaprezentowało supersamochód nowej ery – 918 Spyder. Jego hybrydowy napęd plug-in zapewniał moc 887 KM i umożliwiał rozwinięcie prędkości 345 km/h przy średnim zużyciu paliwa w stosowanym ówcześnie cyklu NEDC o wartości 3,1 l/100 km. W 2013 r. 918 Spyder jako pierwszy seryjny samochód sportowy pokonał północną pętlę Nürburgringu w ciągu mniej niż 7 minut.

Rok 2014 przyniósł debiut wyścigowego prototypu 919 Hybrid. Również hybrydowego. I w tym przypadku napęd pomógł osiągnąć niezrównane sportowe sukcesy – w tym trzykrotny triumf w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz trzykrotne zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).

Teraz Porsche wjeżdża w nową epokę - napędu całkowicie elektrycznego. Producent zaprezentował Taycana, czyli swój pierwszy model wyłącznie na prąd. To pierwsze seryjne auto korzystające z architektury 800 V, którą zastosowano także w wyścigowym 919 Hybrid.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Ale Porsche korzysta z potencjału elektryfikacji także w modelach seryjnych – i to już od blisko 10 lat. W 2010 r. zadebiutowało Cayenne S Hybrid z samoładującym się napędem hybrydowym, a w 2013 r. – hybrydowa Panamera S E-Hybrid z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (plug-in). W ten sposób, uwzględniając 918 Spyder, Porsche - jako pierwszy producent samochodów - oferował aż trzy hybrydy plug-in w trzy różnych segmentach.

Dziś gama hybryd plug-in Porsche obejmuje aż 10 wariantów modeli Panamera, Panamera Executive, Panamera Sport Turismo oraz Cayenne i Cayenne Coupe. Każdy z nich jest dostępny w wersji o mocy 462 lub 680 KM.

Sportowe możliwości napędu spalinowo-elektrycznego podkreśla fakt, że we wszystkich przypadkach to hybryda plug-in jest topowym wariantem w gamie. Przykładowo, 680-konna Panamera Turbo S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 310 km/h.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Hybrydowe modele plug-in stanowią odpowiedź na wyzwania współczesnych czasów – nawet jeśli energia elektryczna w akumulatorze zostanie wyczerpana, pojazd nadal może poruszać się, korzystając z jednostki spalinowej. Ładowanie baterii z domowego gniazdka trwa około 6 godzin, a opcjonalna ładowarka pokładowa pozwala skrócić ten czas do ok. 2,4 h.

Po naładowaniu samochód oferuje aż 50 km zasięgu "na prądzie" – to powinno wystarczyć na dojazdy do pracy. Równocześnie połączenie dwóch silników zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie osiągów: w przypadku modelu Panamera Turbo S E-Hybrid już przy obrotach ledwie przekraczających prędkość biegu jałowego moment obrotowy wynosi 850 Nm.

To nie koniec elektrycznych planów Porsche. Wiadomo już, że na początku przyszłej dekady na rynek trafi kolejna generacja modelu Macan, tym razem z napędem wyłącznie elektrycznym.

Hybrydowe (typu plug-in) samochody Porsche dostępne w ofercie:

1. Panamera 4 E-Hybrid,
2. Panamera 4 E-Hybrid Executive,
3. Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo,
4. Panamera Turbo S E-Hybrid,
5. Panamera Turbo S E-Hybrid Executive,
6. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo,
7. Cayenne E-Hybrid,
8. Cayenne E-Hybrid Coupe,
9. Cayenne Turbo S E-Hybrid,
10. Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

12 hybryd plug-in Porsche - GALERIA ZDJĘĆ

12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche

Zobacz także

Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring

Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring 2022-08-10

Nigdy wcześniej seryjnie produkowany samochód elektryczny nie zaliczył szybszego okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring: Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche, za kierownicą modelu Taycan Turbo S „wykręcił” czas 7 min i 33 s. Porsche...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...
Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche 2022-01-24

Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna...
Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny

Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny 2022-01-19

W salonach Porsche można już składać zamówienia na nowe Porsche Tycan Sport Turismo. Ceny zaczynają się od 403 tys. zł. Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego samochodu sportowego Porsche – trzeci po sportowej limuzynie...
Porsche Taycan GTS. I Taycan GTS Sport Turismo

Porsche Taycan GTS. I Taycan GTS Sport Turismo 2021-11-18

Na salonie w Los Angeles zadebiutowało Porsche Taycan GTS. Oferując do 504 km zasięgu WLTP, nowy wariant Taycana jest pierwszym, który przekroczył granicę zasięgu wynoszącą 500 km.Podczas LA Auto Show zadebiutowała także trzecia wersja nadwoziowa...
Porsche Panamera Platinum Edition

Porsche Panamera Platinum Edition 2021-11-09

Porsche zaprezentowało ekskluzywną wersję modelu Panamera – Platinum Edition. Ta specjalna edycja wariantów Panamera, Panamera 4 oraz Panamera 4 E-Hybrid łączy dyskretne elementy wzornictwa Satin Gloss Platinum z poszerzoną listą wyposażenia...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS