Zmiana nazwy nie będzie jednak działała wstecznie. To oznacza, że obecne generacje elektrycznych Volkswagen ID.3, ID.5 itd. zachowają swoje nazwy. Zgodnie z nową strategią zostaną nazwane dopiero ich kolejne generacje.
- Najpierw Volkswagen ID. Polo. Potem ID. Cross
- Pierwszy Volkswagen ID pojawił się w 2019 roku
Najpierw Volkswagen ID. Polo. Potem ID. Cross
Pierwszym pojazdem, który dostanie nazwą zgodną z nową nomenklaturą będzie ID. Polo, czyli samochód, który do tej pory był zapowiadany jako ID. 2all. Samochód, jeszcze w kamuflażu został zaprezentowany na salonie w Monachium, a jego wersja produkcyjna trafi na rynek w 2026 roku. To oznacza, że w salonach obok siebie będzie stał spalinowy Volkswagen Polo i elektryczny ID. Polo. Oba auta będą różniły się stylizacją, podobnie jak to jest dzisiaj.

Volkswagen ID. Polo
Nieco później, ale również w 2026 roku zaprezentowany zostanie Volkswagen ID. Cross, który będzie odpowiednikiem spalinowego Volkswagena T-Cross. Ten samochód, jeszcze w wersji prototypowej, ale już w dużej części zgodnej z produkcyjną, również można zobaczyć na salonie w Monachium.
W kolejnych latach oferta będzie poszerzana. Pojawić się m.in. Volkswagen ID. Golf, który zastąpi ID.3 czy Volkswagen ID. Passat, czyli następca modelu ID.5.

Volkswagen ID. Polo
Pierwszy Volkswagen ID pojawił się w 2019 roku
Historia Volkswagenów z serii ID rozpoczęła się w 2019 roku, gdy na salonie we Frankfurcie zaprezentowano ID.3. Niemiecki producent jeszcze przez rok walczył później z błędami w oprogramowaniu, przez co samochód trafił do salonów dopiero w 2020 roku.
W kolejnych latach oferta była poszerzana o większe modele, największym obecnie (nie licząc mikrobusu ID. Buzz) jest ID. 7. Dopiero nadchodzący ID.2all, który - jak już wiemy - będzie nazywał się ID. Polo będzie mniejszym i tańszym pojazdem niż ID.3.

Volkswagen ID. Polo GTI
Volkswagen liczy, że model, dzięki atrakcyjnej cenie, popchnie do przodu sprzedaż samochodów elektrycznych.