chceauto.pl
x
Volkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny model

Volkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny model

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2023-03-16
Na specjalnej konferencji prasowej Volkswagen zaprezentował prototyp niedużego samochodu elektrycznego o nazwie ID. 2all. Samochód będzie zbudowany na platformie MEB Entry, a jego cena bazowa wynosić mniej niż 25 tys. euro.

Volkswagen ID. 2all
Volkswagen ID. 2all
Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2025 roku i będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.

Volkswagen ID. 2all będzie pierwszym pojazdem na bazie MEB z napędem na przednie koła. Źródłem napędu będzie umieszczony przedniej osi silnik o mocy 226 KM. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 7 s, prędkość maksymalna to 160 km/h.

Volkswagen ID. 2all
Volkswagen ID. 2all
Prognozowany zasięg wg WLTP ma wynosić do 450 kilometrów. W praktyce można się więc spodziewać około 300-350 km. Pojemności akumulatora nie podano, wiadomo jednak, że przy użyciu szybkiej ładowarki naładowanie z 20 do 80 proc. ma trać 20 minut.

Przy tworzeniu ID. 2all Volkswagen kładł duży nacisk na design. Jednym z elementów nowego języka projektowania jest kształt słupka C, przypominający rozwiązanie z pierwszego Golfa. ID. 2all nie będzie dużym pojazdem, należy go zaliczyć do segmentu B. Długość nadwozia wynosi 405 cm, szerokość - 181 cm, a wysokość - 153 cm. Spory jest rozstaw osi, który mierzy 260 cm.

Volkswagen ID. 2all
Volkswagen ID. 2all
Wnętrze ma być wyraziste i wykonane z tworzyw wysokiej jakości. System inforozrywki oparty o ekran 12,9 cala, będzie miał proste menu, analogową regulację głośności, a klimatyzacją będzie się sterować przy pomocy oddzielnego panelu. Pojemność bagażnika wynosi 490, przez złożenie tylnej kanapy można ją powiększyć do 1330 litrów.

Volkswagen ID. 2all
Volkswagen ID. 2all
Volkswagen chce w produkcyjnej wersji ID. 2all zastosować technologie z większych i droższych modeli ID. Będzie to między innymi najnowsza wersja Travel Assist – systemu pozwalającego na półautomatyczną jazdę. Inne funkcje, które zostaną zastosowane w ID. 2all to matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, światła tylne 3D LED z listwą pomiędzy nimi, system Park Assist Plus z funkcją pamięci, ID.Light oraz elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu. Listę zamyka duży, panoramiczny szklany dach, który dodatkowo rozjaśnia wnętrze.

Wersja produkcyjna ID. 2all będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. W najbliższym czasie pojawią się trzy auta: ID.3 drugiej generacji i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7. Następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV.

Dzięki temu Volkswagen ma mieć najszerszą gamę pojazdów elektrycznych ze wszystkich producentów, a jego celem w Europie jest osiągnięcie udziału samochodów elektrycznych w dostawach na poziomie 80 procent. Wcześniejsze szacunki zakładały wynik w okolicy 70 procent.


Volkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny model - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny modelVolkswagen ID.2all. Nowy, "tani" elektryczny model

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS