Na specjalnej konferencji prasowej Volkswagen zaprezentował prototyp niedużego samochodu elektrycznego o nazwie ID. 2all. Samochód będzie zbudowany na platformie MEB Entry, a jego cena bazowa wynosić mniej niż 25 tys. euro.
Volkswagen ID. 2all
Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2025 roku i będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.
Volkswagen ID. 2all będzie pierwszym pojazdem na bazie MEB z napędem na przednie koła. Źródłem napędu będzie umieszczony przedniej osi silnik o mocy 226 KM. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 7 s, prędkość maksymalna to 160 km/h.
Volkswagen ID. 2all
Prognozowany zasięg wg WLTP ma wynosić do 450 kilometrów. W praktyce można się więc spodziewać około 300-350 km. Pojemności akumulatora nie podano, wiadomo jednak, że przy użyciu szybkiej ładowarki naładowanie z 20 do 80 proc. ma trać 20 minut.
Przy tworzeniu ID. 2all Volkswagen kładł duży nacisk na design. Jednym z elementów nowego języka projektowania jest kształt słupka C, przypominający rozwiązanie z pierwszego Golfa. ID. 2all nie będzie dużym pojazdem, należy go zaliczyć do segmentu B. Długość nadwozia wynosi 405 cm, szerokość - 181 cm, a wysokość - 153 cm. Spory jest rozstaw osi, który mierzy 260 cm.
Volkswagen ID. 2all
Wnętrze ma być wyraziste i wykonane z tworzyw wysokiej jakości. System inforozrywki oparty o ekran 12,9 cala, będzie miał proste menu, analogową regulację głośności, a klimatyzacją będzie się sterować przy pomocy oddzielnego panelu. Pojemność bagażnika wynosi 490, przez złożenie tylnej kanapy można ją powiększyć do 1330 litrów.
Volkswagen ID. 2all
Volkswagen chce w produkcyjnej wersji ID. 2all zastosować technologie z większych i droższych modeli ID. Będzie to między innymi najnowsza wersja Travel Assist – systemu pozwalającego na półautomatyczną jazdę. Inne funkcje, które zostaną zastosowane w ID. 2all to matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, światła tylne 3D LED z listwą pomiędzy nimi, system Park Assist Plus z funkcją pamięci, ID.Light oraz elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu. Listę zamyka duży, panoramiczny szklany dach, który dodatkowo rozjaśnia wnętrze.
Wersja produkcyjna ID. 2all będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. W najbliższym czasie pojawią się trzy auta: ID.3 drugiej generacji i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7. Następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV.
Dzięki temu Volkswagen ma mieć najszerszą gamę pojazdów elektrycznych ze wszystkich producentów, a jego celem w Europie jest osiągnięcie udziału samochodów elektrycznych w dostawach na poziomie 80 procent. Wcześniejsze szacunki zakładały wynik w okolicy 70 procent.