chceauto.pl
x
To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-12-27 Opinie
Porsche zakończyło produkcję modelu 911 typoszeregu 991. To najchętniej kupowana i najliczniej produkowana wersja 911. W sumie powstało 233 540 egzemplarzy. Ostatni z nich opuścił właśnie linię produkcyjną – to 911 Speedster.

Ostatnie Porsche 911 typoszeregu 991
Ostatnie Porsche 911 typoszeregu 991
Generacja 991 trafiła na rynek w 2011 roku. Prawie 90% wszystkich komponentów samochodu zaprojektowano na nowo lub znacznie udoskonalono. Za sprawą lekkiego nadwozia z innowacyjnego aluminiowo-stalowego kompozytu nowe 911 po raz pierwszy ważyło mniej od poprzednika. Podwozie, o zwiększonym o 10 cm rozstawie osi, mogło być wyposażone w nowy, opcjonalny system stabilizacji przechyłów – Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Wiosną 2012 r. do oferty dołączyła wersja kabriolet, a wraz z nią kolejna innowacja: po rozłożeniu poszycia dachowego lekkie magnezowe pałąki pozwalały uzyskać linię dachu zbliżoną do coupé – jak nigdy wcześniej. Co więcej, sylwetka zachowywała swój kontur nawet podczas jazdy z wysoką prędkością. Pod koniec 2014 roku oferta poszerzyła się o 911 Targa. Ten wariant, zamiast słupków B ,miał charakterystyczny szeroki pałąk. Po naciśnięciu przycisku jego przednią część dachu można było jednak automatycznie odsunąć i "schować" z tyłu.

Ostatnie Porsche 911 typoszeregu 991
Ostatnie Porsche 911 typoszeregu 991
Liczne innowacje miały swoją premierę w modelu 911 Turbo, który jako pierwszy w rodzinie 911 Carrera otrzymał aktywną aerodynamikę i silnik turbo zaopatrzony w filtr cząstek stałych.

Generacja 991 okazała się także idealną bazą dla modeli specjalnych oraz radykalnych aut sportowych. W 2016 r. pojawiło się 911 R z 500-konnym wolnossącym silnikiem, przywołując wspomnienia o wyścigowym samochodzie sportowym o tej samej nazwie z 1967 r.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Dwa inne purystyczne samochody sportowe nawiązujące do swoich klasycznych poprzedników zadebiutowały w 2017 r.: 911 T oraz 911 GT3 z pakietem Touring. Z generacją 991 zbiegło się też wyprodukowanie milionowego 911. Podobnie jak pierwsze służbowe 911 Ferry'ego Porsche, pamiątkowy egzemplarz – który nie trafił do sprzedaży – został polakierowany na kolor Irish Green i mógł pochwalić się fotelami obitymi skórą oraz tkaniną o wzorze Pepita.

W tym samym roku oddział Porsche Exclusive Manufaktur zaprezentował 911 Turbo S Exclusive Series o mocy 446 kW (607 KM), w efektownym złotym odcieniu Golden Yellow Metallic.

Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
W 2017 r. zadebiutowało najszybsze i najmocniejsze produkcyjne Porsche 911 wyposażone w technikę wyścigową – 911 GT2 RS o mocy 515 kW (700 KM). A kilka miesięcy później pojawił się wariant wolnossący – 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem oraz 4-litrowym silnikiem o mocy 382 kW (520 KM).

Zaprezentowany w samą porę, by uczcić 70. rocznicę sportowych samochodów Porsche, 911 Speedster napędzane jest przez 4-litrowy wolnossący silnik o mocy 375 kW (510 KM), manualną 6-biegową skrzynię oraz sportowe podwozie skonfigurowane z myślą o wysokich osiągach. Dwumiejscowiec był nie tylko ostatnią odmianą generacji 991, ale stał się też ostatnim wyprodukowanym egzemplarzem tej serii – i stanowi kolejny kamień milowy w historii 911.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991 - GALERIA ZDJĘĆ

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991

Zobacz także

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość! 2020-07-19

Po rynkowej premierze 911 Turbo S, która miała miejsce w marcu, do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet. Samochód jest napędzany silnikiem o mocy 427 kW (580 KM), czyli o 30 kW (40 KM) wyższej niż w poprzednikach,...
Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S 2020-05-18

Do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który –...
Porsche 911 Turbo S. Potężne!

Porsche 911 Turbo S. Potężne! 2020-03-04

Nie na odwołanym salonie w Genewie ale podczas specjalnej konferencji online Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, czyli topową odmianę kultowego modelu.Porsche 911 Turbo S będzie oferowane jako coupe i cabriolet. Obie wersje nadwoziowe...
Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła

Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła 2019-09-12

Porsche poszerza gamę modelu 911 o bazową wersję z napędem wszystkich kół. Samochód nosi nazwę Carrera 4. Model ten dołączy do Carrery (z napędem na tył) i mocniejszej Carrery S/4S.Porsche 911 Carrera 4 napędzane jest trzylitrowym, podwójnie...
20 lat Porsche 911 GT3

20 lat Porsche 911 GT3 2019-08-11

Pierwsze Porsche 911 GT3 debiutowało w marcu 1999 roku na salonie w Genewie. ]Opracowany przez dwukrotnego rajdowego mistrza świata Waltera Röhrla, inżyniera wyścigowego Rolanda Kussmaula oraz specjalistów Porsche Motorsport z Weissach, Porsche 911 GT3...
Porsche 911 Carrera. Polskie ceny

Porsche 911 Carrera. Polskie ceny 2019-08-01

Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Samochód trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 283 kW (385 KM). Carrera to...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.