chceauto.pl
x

Suzuki Swift 2012

Oceny użytkowników3.4545/5. Głosy: 11
Ocena: 3.45/5
Głosy: 11.

Dostępne silniki

benzyna

1.2 VVT 1.6 VVT

IV (2010-2016)

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.

W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu świateł do jazdy dziennej oraz wbudowaniu migaczy w lusterka. Produkcję zakończono w 2017 roku, gdy wprowadzono do salonów Swifta V.

W stosunku do poprzednika auto nieco urosło, wciąż jednak z tyłu może być ciasno, a bagażnik ma raczej symboliczną pojemność (211 litrów).

Suzuki Swift IV generacji to jeden z najlepszych miejskich samochodów używanych. W Polsce model ten był sprzedawany wyłącznie z benzynowymi silnikami, ale egzemplarze importowane mogą mieć pod maską również jednostkę Diesla.

Silniki benzynowe posiadają łańcuch rozrządu, który jest trwały, dzięki czemu o tym elemencie możemy w zasadzie zapomnieć. Już podstawowa i najpopularniejsza jednostka 1.2 (94 KM) zapewnia dobre osiągi, choć nieco brakuje jej elastyczności, przez co wymaga wkręcania na wysokie obroty. Mimo tego, głównie dzięki niskiej masie pojazdu, Swift 1.2 zużywa niewiele paliwa (nawet około 6,5 l/100 w mieście).

Warto wspomnieć, że silnik ten może... napędzać wszystkie koła oraz współpracować z automatyczną skrzynią biegów.

W przypadku silnika 1.6 ze zużyciem paliwa jest już gorzej, doliczyć trzeba około 2 litrów na 100 km, ale za to 136 KM w aucie o masie 1 tony, daje świetne wrażenia z jazdy. Tylko w tej wersji stosowano 6-biegową przekładnię, w pozostałych odmianach były 5-biegowe.

Najmniej paliwa zużywa oczywiście diesel. Jednostka 1.3 DDiS stosowana w Swifcie to udana i sprawdzona konstrukcja Fiata (1.3 JTD). Podczas miejskiej eksploatacji, do jakiej stworzono Swifta, kłopoty prędzej czy później będzie stwarzał filtr cząstek stałych, dlatego lepiej poszukać auta bez tego urządzenia.

Zawieszenie Swifta to prosta konstrukcja - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Jest trwałe, choć sztywno zestrojone. Z czasem zużywają się tuleje wahaczy.

Zdecydowanie lepiej niż w poprzedniej generacji wygląda kwestia zabezpieczenie antykorozyjnego, w bezwypadkowych egzemplarzach problem korozji nie występuje.

Suzuki Swift IV to auta dość dobrze wyposażone. W każdej wersji znajdziemy np. klimatyzację czy elektrycznie sterowane szyby, szereg poduszek powietrznych czy radio. Wnętrze jest proste i wykonane z twardych plastików, ale dobrze spasowane.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS