chceauto.pl
x

Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM

Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2014
Średnia cena
20 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1242 cm3
Silnik
benzyna
Waga
960 kg
Ładowność
520 kg

OSIĄGI

Moc
94 KM
0-100 km/h
12.3 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Zasięg
710 km (średni rzeczywisty)
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Zbiornik paliwa
42 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
175/65 R15

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
211 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
29000 km czyli po 19 miesiącach
Zużycie paliwa
7.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
17 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.5 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h

Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KMSuzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KMSuzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KMSuzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KMSuzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KMSuzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KMSuzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KMSuzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM

Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM

Suzuki Swift

Swift to nazwa małego samochodu, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w… 1983 roku. Pierwsza generacja było produkowana przez 5 lat, ale druga, która debiutowała w 1989 roku zjeżdżała z taśm produkcyjnych aż do 2004 roku! Rok później debiutowała trzecia generacja, której produkcję zakończono w 2010 roku, zastępując generacją czwartą. Dostępne w Polsce egzemplarze drugiej, trzeciej i czwartej generacji wyprodukowano na Węgrzech.

Suzuki Swift IV

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.

W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu świateł do jazdy dziennej oraz wbudowaniu migaczy w lusterka. Produkcję zakończono w 2017 roku, gdy wprowadzono do salonów Swifta V.

W stosunku do poprzednika auto nieco urosło, wciąż jednak z tyłu może być ciasno, a bagażnik ma raczej symboliczną pojemność (211 litrów).

Suzuki Swift IV generacji to jeden z najlepszych miejskich samochodów używanych. W Polsce model ten był sprzedawany wyłącznie z benzynowymi silnikami, ale egzemplarze importowane mogą mieć pod maską również jednostkę Diesla.

Silniki benzynowe posiadają łańcuch rozrządu, który jest trwały, dzięki czemu o tym elemencie możemy w zasadzie zapomnieć. Już podstawowa i najpopularniejsza jednostka 1.2 (94 KM) zapewnia dobre osiągi, choć nieco brakuje jej elastyczności, przez co wymaga wkręcania na wysokie obroty. Mimo tego, głównie dzięki niskiej masie pojazdu, Swift 1.2 zużywa niewiele paliwa (nawet około 6,5 l/100 w mieście).

Warto wspomnieć, że silnik ten może... napędzać wszystkie koła oraz współpracować z automatyczną skrzynią biegów.

W przypadku silnika 1.6 ze zużyciem paliwa jest już gorzej, doliczyć trzeba około 2 litrów na 100 km, ale za to 136 KM w aucie o masie 1 tony, daje świetne wrażenia z jazdy. Tylko w tej wersji stosowano 6-biegową przekładnię, w pozostałych odmianach były 5-biegowe.

Najmniej paliwa zużywa oczywiście diesel. Jednostka 1.3 DDiS stosowana w Swifcie to udana i sprawdzona konstrukcja Fiata (1.3 JTD). Podczas miejskiej eksploatacji, do jakiej stworzono Swifta, kłopoty prędzej czy później będzie stwarzał filtr cząstek stałych, dlatego lepiej poszukać auta bez tego urządzenia.

Zawieszenie Swifta to prosta konstrukcja - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Jest trwałe, choć sztywno zestrojone. Z czasem zużywają się tuleje wahaczy.

Zdecydowanie lepiej niż w poprzedniej generacji wygląda kwestia zabezpieczenie antykorozyjnego, w bezwypadkowych egzemplarzach problem korozji nie występuje.

Suzuki Swift IV to auta dość dobrze wyposażone. W każdej wersji znajdziemy np. klimatyzację czy elektrycznie sterowane szyby, szereg poduszek powietrznych czy radio. Wnętrze jest proste i wykonane z twardych plastików, ale dobrze spasowane.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-12-29

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    Suzuki Swift Sport. Pierwsze zdjęcie2017-07-24Nowy Suzuki Swift. Polskie ceny2017-04-11Suzuki Swift. Oto kolejna generacja2017-03-12Pięć milionów Suzuki Swift2016-04-12Suzuki Swift. Nowe silniki i napęd 4WD2014-06-22Niezrozumiała "pomyłka" Suzuki2013-02-04

    Suzuki Swift - AKCJE NAWROTOWE

    2011-12-12Niektóre samochody marki Suzuki Swift w wersji silnikowej 1.2l wyprodukowane na Węgrzech, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

    W niektórych samochodach (AZG412) zostały zamontowane wadliwie wyprodukowane urządzenia wykonawcze układu ESP. W ekstremalnych warunkach użytkowania może wystąpić zaburzenie pracy układów ABS/ESP/TCS.

    W Polsce akcją objętych są 102 samochody marki Suzuki Swift w wersji silnikowej 1.2l. Lista nr VIN w załączniku.

    Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że powiadomi listownie właścicieli samochodów objętych kampanią o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi. Ponadto Przedsiębiorca zobowiązał się także do przeprowadzenia kontroli lub wymiany elementu wykonawczego ESP we wszystkich samochodach objętych kampanią, które znajdują się w Autoryzowanych Stacjach Dealerskich oraz Punktach Sprzedaży Suzuki.

    plik pdf

    Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Opel Corsa

    Opel Corsa

    1.4 100 KM benzyna2014hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 20 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Kia Venga

    Kia Venga

    1.4 90 KM benzyna2014hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 24 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Toyota Yaris

    Toyota Yaris

    1.33 VVT-i 100 KM benzyna2014hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 30 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Audi A1

    Audi A1

    1.2 TFSI 86 KM benzyna2014hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 28 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mini One

    Mini One

    1.2 102 KM benzyna2014hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 29 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Clio

    Renault Clio

    TCe 90 KM benzyna2014hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 25 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM Opinie i komentarze

    comments powered by Disqus
    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
    x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.