chceauto.pl
x

Suzuki Swift II 1.0 53 KM

Suzuki Swift II 1.0 53 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1999
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
993 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
53 KM
0-100 km/h
16 s.
V max
145 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
26 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
280 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
21000 km czyli po 14 miesiącach
Zużycie paliwa
6.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
16 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
17.6 s.
Prędkość maksymalna
132 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Suzuki Swift II 1.0 53 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Swift II 1.0 53 KMSuzuki Swift II 1.0 53 KMSuzuki Swift II 1.0 53 KM

Suzuki Swift II 1.0 53 KM

Suzuki Swift

Swift to nazwa małego samochodu, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w… 1983 roku. Pierwsza generacja było produkowana przez 5 lat, ale druga, która debiutowała w 1989 roku zjeżdżała z taśm produkcyjnych aż do 2004 roku! Rok później debiutowała trzecia generacja, której produkcję zakończono w 2010 roku, zastępując generacją czwartą. Dostępne w Polsce egzemplarze drugiej, trzeciej i czwartej generacji wyprodukowano na Węgrzech.

Suzuki Swift II

Swifty II generacji cieszą się świetną opinią. Na najwyższe noty zasługują silniki, które mimo niewielkiej pojemności potrafią bez remontu przejechać nawet pół miliona kilometrów, zużywając przy tym naprawdę niewielkie ilości paliwa.

Niska jakość plastików we wnętrzu powoduje stuki i skrzypienia, czasem (rzadko) szwankuje układ elektryczny, relatywnie szybko zużywają się łożyska w tylnych kołach oraz przednie zawieszenie, stosunkowo często zdarzają się problemy z rdzą. Ze względu na niezbyt szczęśliwe umieszczenie chłodnicy mogą przytrafić się uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez uderzające kamienie.

Poważną wadą auta jest dramatycznie niski poziom bezpieczeństwa. Przeszkadzać może również ubogie wyposażenie.

Starsze egzemplarze to już pojazdy wiekowe, na granicy śmierci technicznej. Dlatego szukając auta lepiej skupić się na egzemplarzach z końca produkcji, które dają szansę na jeszcze kilka lat w miarę bezawaryjnej eksploatacji. Przed zakupem szczególną uwagę trzeba zwrócić uwagę ogniska rdzy. O ile usterki techniczne można stosunkowo łatwo i tanio usunąć to walka z zardzewiałym nadwoziem może - wobec niskiej wartości samochodu - nie mieć większego sensu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Suzuki Swift Sport. Pierwsze zdjęcie2017-07-24Nowy Suzuki Swift. Polskie ceny2017-04-11Suzuki Swift. Oto kolejna generacja2017-03-12Pięć milionów Suzuki Swift2016-04-12Suzuki Swift. Nowe silniki i napęd 4WD2014-06-22Niezrozumiała "pomyłka" Suzuki2013-02-04

Suzuki Swift - AKCJE NAWROTOWE

2010-12-10W niektórych egzemplarzach samochodu Suzuki Swift, wersji trzy, cztero i pięciodrzwiowej o pojemności silnika: 1,0 i 1.3 wyprodukowanych w okresie od października 1997 do października 2002 na Węgrzech, istnieje prawdopodobieństwie wystąpienia zjawiska korozji uchwytu zwrotnicy kolumny zawieszenia koła przedniego. W skrajnych przypadkach może dojść do odseparowania uchwytu od kolumny co doprowadzić może do unieruchomienia pojazdu. W związku z powyższym producent pojazdu zdecydował się na wymianę kolumny zawieszenia koła przedniego.

W Polsce kampanią serwisową objęte są 11 352 samochody.

plik pdf

Suzuki Swift II 1.0 53 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Nissan Micra

Nissan Micra

1.0 55 KM benzyna1999hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Saxo

Citroen Saxo

1.0 X 50 KM benzyna1999hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Punto

Fiat Punto

1.1 54 KM benzyna1999hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Daihatsu Sirion

Daihatsu Sirion

1.0 55 KM benzyna1999hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność

Suzuki Swift II 1.0 53 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.