Subaru Forester V 2.0 i-L 150 KM
Subaru Forester
Subaru Forester to SUV, który zadebiutował w 1997 roku. Pierwszą generację produkowano do 2002 roku. Rok później pojawiła się druga generacja, która pozostawała w produkcji do 2008, czyli do momentu premiery III generacji Forestera. Ten samochód klasyfikowany jest nie jako SUV, ale crossover. W 2011 model poddano delikatnemu liftingowi.Zgodnie z tradycją Subaru wszystkie generacje posiadały stały napęd wszystkich kół oraz silniki typu bokser.
Subaru Forester V
Piąta generacja Forestera zadebiutowała w kwietniu na salonie w Nowym Jorku. Samochód coraz mniej przypomina już podwyższone kombi. Auto zdecydowanie upodobniło się do klasycznych suvów. Bazą do budowy nowej generacji Forestera była modułowa platforma Subaru Global Platform. Ukłonem w stronę osób, które nie boją się zjechać z utwardzonych dróg jest duży jak na tę klasę, wynoszący aż 22 cm, prześwit. Subaru podkreśla też, że materiały zastosowane do wykończenia kabiny pasażerskiej są niezwykle trwałe i bardzo łatwe w czyszczeniu.
Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy m.in. system wyboru trybu jazdy X-Mode, adaptacyjny tempomat oraz szereg systemów bezpieczeństwa, jak np. system automatycznego hamowania przed przeszkodą czy funkcje utrzymywania pasa ruchu. Standard obejmuje ponadto bezstopniową przekładnię CVT (Subaru Lineartronic) oraz – zgodnie z tradycją modelu - stały, symetryczny napęd wszystkich kół.
W Polsce zamówić można było tylko odmianę 2,0i-L, czyli wersję hybrydową (e-Boxer) wyposażoną w czterocylindrowego boksera o mocy 150 KM. Motor wspomagany jest 17-konną jednostką elektryczną. Auto, na krótkich dystansach, poruszać się może wyłącznie w trybie elektrycznym.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-05-18